Pro-One audio uit naar audio in?

@chilli,minimoogtruuk, weet je wel wat dat is dan?
LO out naar audio in, hi out naar de mixer.
= oversturen van het filter. daar heb je geen cv of gate voor nodig.
daar heb ik het over, nier over expirimenteren met gate's naar de audio in.....wat dat voor effect heeft, geen idee een pulsje naar de audio in, maar dat heeft niks te maken met de minimoog truuk.

Nee ik weet niet wat de minimoogtruuk is.
Maar daar had Rianne het ook niet over ten aanzien van de Korg Sigma.
En ik heb het helemaal niet gehad over een gate naar de audio in.
Ik zou eerst even lezen voordat je (nu al twee keer) een badinerende reactie geeft.
Ik kap er nu mee want dit gaat echt nergens over en de TS kan het kennelijk ook geen aars schelen.

Heeft iemand ooit een poging gedaan om via een splitter (Pro-One heeft een stereo uitgang die ook mono te gebruiken is) het geluid van de audio uit door de audio in te halen?
Bij een Minimoog krijg je dan een heel heftig effect en is dat bij een Pro-One ook zo? Iemand ervaring mee?
Vanmorgen ben ik bezig geweest om een Korg Sigma door de audio in te halen maar ik vond het niet de moeite waard om het nog eens te proberen.
Ja ik heb de gebruiksaanwijzing nog eens doorgelezen en de audio in kan de gate ook nog triggeren. Kun je daar nog leuke dingen mee doen?
Van de week toch eens een splitter kopen.... ik hou wel van een experimentje.

Dit is het bericht van de TS (waar is tie dan????)
Die heeeft het ook over een splitter....dus het stereo signaal uitelkaar halen 1 terug de pro one in en de ander naar de mengert = volgens Alex minimoog truuk........
Maar de TS heeft het ook over dat de gate de audio in zou kunnen eventueel misschien wel of toch weer niet triggeren...en of daar leuke dingen mee te doen zijn......
Dus Alex daar heeft Chili dan weer een beetje gelijk in dat Rianne wel wil experimenteren met gates op audio in........

maar ik heb het idee dat Rianne eerst wil kijken of het bij een ander kan zonder slechte gevolgen voor der eigen spulletjes ofzo....liever dat iemand anders zijn pro one sloopt (met experimenteren) dan zij zelf.=)

@ Leo Micromoog heeft maar 1 VCO....das te weinig.:) en dat aggresieve van de pro one trekt me wel......ik hou van rauwe muziek......8~

Nee ik weet niet wat de minimoogtruuk is.
Maar daar had Rianne het ook niet over ten aanzien van de Korg Sigma.
En ik heb het helemaal niet gehad over een gate naar de audio in.
Ik zou eerst even lezen voordat je (nu al twee keer) een badinerende reactie geeft.
Ik kap er nu mee want dit gaat echt nergens over en de TS kan het kennelijk ook geen aars schelen.

hehe:D het woordje OOK is key in je reply.

dit gaat werkelijk nergens over.....

we lullen lekker langs elkaar heen, ik heb het over de minimoog truuk, jij het over expirimenteren over gates en de audio in.....heel wat anders...
de TS stelt eigenlijk 2 vragen in 1.

Wat ik in mijn vorige post schrijf is dat ik dus reageer op de minimoogtruuk
daar heb je geen cv/gate nodig. dat schrijft de ts eerst ook over, het heftige effect bij de minimoog... dan gaat de TS ineens over naar audio out van de sigma in de pro-one.... dat is al weer wat anders....
ik weet niet of je dan de sound hoort van zowel de pro one als de sigma of dat er iets hardwired de osc's bypassed als geluidsbron.....dus dat de pro one een filterbank wordt met als sound source de sigma.....

hopelijk is het duidelijk.

Dit is het bericht van de TS (waar is tie dan????)

maar ik heb het idee dat Rianne eerst wil kijken of het bij een ander kan zonder slechte gevolgen voor der eigen spulletjes ofzo....liever dat iemand anders zijn pro one sloopt (met experimenteren) dan zij zelf.=)

hahaha,...daarist forum voor andere freaks experimentele gedachten brengen

@ Leo Micromoog heeft maar 1 VCO....das te weinig.:) en dat aggresieve van de pro one trekt me wel......ik hou van rauwe muziek......8~

ik denk wel dat de micro moog vanwege zn best bizarre ...fm mod / freq mod filter mod door osc en pitch ribbon
zich best kan meten met rare fx sounds met pro one
alles ook aan wiel te locken
aleen isdie byna net soo duur as de pro one
keuze snel gemaakt
multimoog is egt een ultimoogje klinkt anders as prodigy/ mini maar daar koopje een multi niet voor = performance synth
met veeeeeeeeeel mogelijkheden
\
mij lijkt bv een crumar spirt egt dik & breed

ff off topic of dan toch wel een beetje on....ik ben naar een pro one opzoek.....dus staat ie bij jou in de kast stof te happen ik wil hem weer een podia geven....:okdan:

Nou, er staat er een hier op het forum :) Heeft misschien een servicebeurtje nodig, maar de prijs is er dan ook naar. Tenminste, naar de huidige maatstaven ;)

hehe:D het woordje OOK is key in je reply.
dit gaat werkelijk nergens over.....
we lullen lekker langs elkaar heen, ik heb het over de minimoog truuk, jij het over expirimenteren over gates en de audio in.....heel wat anders...
de TS stelt eigenlijk 2 vragen in 1.
Wat ik in mijn vorige post schrijf is dat ik dus reageer op de minimoogtruuk
daar heb je geen cv/gate nodig. dat schrijft de ts eerst ook over, het heftige effect bij de minimoog... dan gaat de TS ineens over naar audio out van de sigma in de pro-one.... dat is al weer wat anders....

en zo is het :)

ik weet niet of je dan de sound hoort van zowel de pro one als de sigma of dat er iets hardwired de osc's bypassed als geluidsbron.....dus dat de pro one een filterbank wordt met als sound source de sigma.....
hopelijk is het duidelijk.

Pro one heeft een mixer met osc 1 en 2 en noise/ext, dus je kan de source als 3e oscillator gebruiken.
Of inderdaad als enige "osc" zodat de pro one een filterbank wordt (hetgeen dus leuker wordt als je daarbij ook de envelopes triggert via de gate enz.).

Even semi off-topic trouwens.... het valt me op dat de noise generator in mijn Pro One zo keihard doorkomt. Ik hoef de pot maar even een millimeter open te zetten en het dak ruist van m'n huis af :D Niet echt een groot probleem, alleen wat minder handig in te stellen daar 90% van het bereik van de potmeter nutteloos is. Ik zal eens kijken, of hij de externe signalen er ook zo hard doorheen jast.

Is dit normaal voor deze bakken, of zou de vorige eigenaar misschien hebben zitten sleutelen?

dat is niet normaal.
maar wat is tegenwoordig nog wel normaal?!

Tsja...:)

20070206094706.jpg

Even semi off-topic trouwens.... het valt me op dat de noise generator in mijn Pro One zo keihard doorkomt. Ik hoef de pot maar even een millimeter open te zetten en het dak ruist van m'n huis af :D Niet echt een groot probleem, alleen wat minder handig in te stellen daar 90% van het bereik van de potmeter nutteloos is. Ik zal eens kijken, of hij de externe signalen er ook zo hard doorheen jast.

Is dit normaal voor deze bakken, of zou de vorige eigenaar misschien hebben zitten sleutelen?

Daar lijkt het dan wel op.....misschien heeft ie ipv een log pot er een lin pot ingedouwt of is de weerstands waarde niet goed......lijkt erop dat er iig niet het juiste potje inzit. Misschien ff schema checken en kijken wat er bij jou inhangt.....

want hij gaat nu bij jou "oehoe oehoe rend hard" en tis geen BSA ja:frons:

Back