Eerste Reason 4.0 track (progressive house)

- Ik hoor meteen een Thor preset als ik het goed heb.
Wel leuk ermee gespeeld, alleen de preset zelf klinkt een beetje iel (dun).

- Die snare vind ik een beetje te "hard" voor deze track..lijkt bijna een hardstyle snare.

- Die 2e synth bij 1:34 ongeveer klinkt wel perfect erbij.

- Dan de break..je kunt em misschien nog wat beter uitwerken naar de climax toe. Beetje langer rekken en dan eindigen met een "snare roll" o.id.

Zeker niet slecht voor een eerste track (Y)

-ja, zitten een paar Thor presets in :) (loving it)

-Snare is idd voor verbering vatbaar

-merci voor de 2e synth:kroon:

-suggestie voor de break hebben ze mij nog al verteld, dus kga er iets aan doen.

bedankt voor de reply!

Nog iemand? :)

Vind het arrangement rythmisch wel lekker. de progessive groove zit er goed in.

de lead vind ik veels te mager en te simpel (mag je nog wel iets meer groove geven met een delay en iets verb. en alle synth lijntjes klinken nog te droog, dun, puntig.

Dus voor mij ook kaas, maar dan meer als in kazig.....

De ambient FX op de 16 maten kunnen ook nog beter worden uitgewerkt, zitten nog niet echt lekker in de mix.

Conclusie: qua rythme en compositiestyle weet je goed hoe een progressive track is opgebouwd. maar qua productie en afwerking moet er nog wel het e.e.a. gebeuren. Maar dit is dan ook gelijk de "schuld" van REASON. Alles wat qua "progressive" uit reason komt heeft deze sound.

komt door de synths, de presets, de refills en patterns. Het lijkt erop of de meeste gasten allee nog maar refils en elkaars patterns kunnen schuiven en revoicen.

Maar goed......

Vind het arrangement rythmisch wel lekker. de progessive groove zit er goed in.

de lead vind ik veels te mager en te simpel (mag je nog wel iets meer groove geven met een delay en iets verb. en alle synth lijntjes klinken nog te droog, dun, puntig.

Dus voor mij ook kaas, maar dan meer als in kazig.....

De ambient FX op de 16 maten kunnen ook nog beter worden uitgewerkt, zitten nog niet echt lekker in de mix.

Conclusie: qua rythme en compositiestyle weet je goed hoe een progressive track is opgebouwd. maar qua productie en afwerking moet er nog wel het e.e.a. gebeuren. Maar dit is dan ook gelijk de "schuld" van REASON. Alles wat qua "progressive" uit reason komt heeft deze sound.

komt door de synths, de presets, de refills en patterns. Het lijkt erop of de meeste gasten allee nog maar refils en elkaars patterns kunnen schuiven en revoicen.

Maar goed......

Ben ik met je eens. Ook even naar jou tracks geluisterd. Denk dat je eigen tips ook wel voor jezelf gelden!

Niet mijn ding maar altijd leuk als iemand wat sound maakt! Succes. Probeer ook eens wat met een ander programma of misschien nog beter wat HW.

Back