drummen met dozen
drummen met dozen
Ik heb één vette analoge drumsynth gekocht. En dat werd na veel Synthforum onderzoek en met hulp van Synthshop (goeie zaak) de Vermona drm1 mkIII. Echt zonder meer een FANTASTISCH APPARAAT! vergeleken met andere tweakable machines (Jomox, Machinedrum) vond ik deze veel aparter maar vooral eigener. Het enige nadeel is dat je je sounds niet kan opslaan, maar dat heeft ook wel weer wat.
Later kocht ik een Novation DStation, voor de herkenbare 808/909 geluiden (altijd handig en niet duur van een forum-lid gekocht). Helemaal niets mis mee en ik hoor geen verschil met het origineel, dat ligt volgens mij echt aan de sequencer waarom zo'n 909 zo fucking lekker klinkt.
Waar ik ook helemaal lyrisch over ben is de Korg Er 1, ook analoog en genoeg tweakable en je kunt je geluiden opslaan! Ook gekocht van een forum-lid. Ik vind de geluiden en het gemak van dit drumdoosje super!
Hij klinkt wat cute, maar je kunt er toch hele venijnige geluiden mee maken, stiekem veel mogelijkheden doordat ie 8 noten polyfoon is,
hij heeft inputs(!) dus je kunt er bijvoorbeeld een Russische zender doorheen laten poorten. (waarom heeft er niemand het nog over de Korg Er1 gehad?) Tweedehands voor 150 euros gekocht.
Ik heb onlangs nog een Kawai XD5 gekocht ook van een Forum lid, omdat ik een Kawai K4 heb, supersoundje, maar kan ik nog geen verslag over doen want ik ben er nog niet aan toe gekomen.
Anyway, behalve de Vermona, alles tweedehands gekocht, niet duur
en heel veel plezier..wat heet, ik draai hele nachten aan die knopjes, ik ga met een smile naar bed

en wordt wakker met een

.
Succes.