Drumsynths: nieuwe, oude, of allemaal maar samplen???

ik vind jomox analoog ook niet mooi, veels te clean op een of andere manier en te strict...

Refereer je hiermee aan de XBASE-999/888?!? mijn eraring hiermee is toch totaal anders, tuurlijk het is geen Battery Industrial Sample kit, maar als kale soundgenerator zonder FX klinkt die al lekker smerig en groezelig, een stuk minder tam dan bijv een niet processed 909

Refereer je hiermee aan de XBASE-999/888?!? mijn eraring hiermee is toch totaal anders, tuurlijk het is geen Battery Industrial Sample kit, maar als kale soundgenerator zonder FX klinkt die al lekker smerig en groezelig, een stuk minder tam dan bijv een niet processed 909

Ik heb al die demos uitvoerig zitten beluisteren. Wat je zegt is waar hij is ruig, maar toch clean, dat bedoel ik met strikt, niet romig vloeiend noise-oscy achtig, zoals al die analoge bakken uit de 70s en 80s. Het klnkt wel goed, maar niet mijn sound. Ik ben behoorlijk een zeikerd als het om drums gaat. Het is allemaal te rigide imo.

Je hebt wel veel parameters om je sounds te veranderen dat is wel leuk, maar mijn grootste probleem met de 999/888 is dat je maar 9 instrumenten hebt, w.o. maar 2 toms (?!?), dat hadden er toch 3 moeten zijn. Een tr808 doet al 11 intrumenten tegelijk. Een 21-eeuwse machine, zou meer moeten hebben/kunnen. Zoals de Spectralis bijv die heeft 15 parts voor drums...dat vind ik al een stuk beter, jammer genoeg heeft die bak dan maar weer 6 outputs, zzzz. Jammer hehe
een 909 is vrij tam standaard dat klopt..een 808 is al wat leuker standaard.

dikke punt daar, septic. hoe meer er qua slagwerk tegelijkertijd gespeeld kan worden, hoe beter. dat spreekt wel vanzelf, maar evengoed worden dingen gemaakt zoals de spectralis met maar 6 outputs. niet helemaal ideaal, nee.

maar wat je zegt over dat clean geluid, ik vrees dat je dat nergens meer zal horen bij de nieuwe bakken. opzicht weet ik wel wat je bedoelt, maar, tja, het lijkt meer alsof al die nieuwe bakken ranzig willen klinken, iets wat de oudere bakken vanzelf al konden.

ach, de tijden veranderen...

btw, aangezien er goed gesproken wordt over de jomox bakken, waar kiezen de meesten voor ter vergelijking met de machinedrum? lijken me allebei wel sterke bakken met veel van dezelfde mogelijkheden erop, en allebei vet duur.
opinions anyone? or just onions?? :mexico:

Oeh, wat heb ik trek in zo'n Vermona DRM1 mk3! :luv:

Wat vinden we trouwens, additional trigger inputs ja of nee?

Oeh, wat heb ik trek in zo'n Vermona DRM1 mk3! :luv:

Wat vinden we trouwens, additional trigger inputs ja of nee?

waaro is / zijn der meerdere mensen zo gek van vermona drm
[mark maak nietuit ]

de layout is toch beetje t zelfde as die drumodule die septic ook heeft
istie [vermona ] dus intern zoo anders ...?
vergis je idd niet tov een dure 606 asje bv een trigger module koop div shit te koop voor 60 eu hebbie een printjje
en dan gaje bv via cubase/ rm1x / andere tr /xox bak via midi in dus
maar dat printje
en je speelt op c1 bassdrum .d1 de snare enz enz
lijkt mij een ok combie

[sla k de plankmis ...heeft zon vermona midi standaard ...o o o h ]eerst lezen dan posten

waaro is / zijn der meerdere mensen zo gek van vermona drm
[mark maak nietuit ]

bla bla

maar die vermona is super cheezy, echt heel tof, standaard MIDI ja.

Die kick doet cr78/606/808/909 kicks redelijk goed zelfs
Die Snare is helemaal cr78 wersirhythm soundmaster hehe heel gaaf
Die HHs 2x dus je die met allebei choked open en closed. gaan van cr8000/606 en met die metalmix knop ook die ouwe MFB analog hihtas enzo
Clap is heerlijk cheezy en claptrap achtig met mooie tweakopties.
de 2x drum/tom kanalen vind ik zelf te beperkt eigenlijk die lfo rate gaat veels te snel omhoog en heeft net als de kick pitchtune te maken dat ie niet expotioneel maar lineair, enigste minpuntje aan dat ding vind ik. De sweetspot van een 808 oempkick zit op 0,0003 mm breedte van de pot, das jammer.

Hou je van 70s early 80s analogue drums.....Vermona DRM1-MK3 no need for rhythmboxes anymore :) of je moet echt van die patterns samba rhumba houden hehe die zitten er niet in.

Om kort te gaan; het dichtste wat bij een analogue solutions modded TR606/CR78 komt is een Vermona DRM1 -mkIII, dikke mik en dat voor zon 575 oid...je bent gek als je er niet een haalt hehe

drummen met dozen

drummen met dozen

Ik heb één vette analoge drumsynth gekocht. En dat werd na veel Synthforum onderzoek en met hulp van Synthshop (goeie zaak) de Vermona drm1 mkIII. Echt zonder meer een FANTASTISCH APPARAAT! vergeleken met andere tweakable machines (Jomox, Machinedrum) vond ik deze veel aparter maar vooral eigener. Het enige nadeel is dat je je sounds niet kan opslaan, maar dat heeft ook wel weer wat.
Later kocht ik een Novation DStation, voor de herkenbare 808/909 geluiden (altijd handig en niet duur van een forum-lid gekocht). Helemaal niets mis mee en ik hoor geen verschil met het origineel, dat ligt volgens mij echt aan de sequencer waarom zo'n 909 zo fucking lekker klinkt.
Waar ik ook helemaal lyrisch over ben is de Korg Er 1, ook analoog en genoeg tweakable en je kunt je geluiden opslaan! Ook gekocht van een forum-lid. Ik vind de geluiden en het gemak van dit drumdoosje super!
Hij klinkt wat cute, maar je kunt er toch hele venijnige geluiden mee maken, stiekem veel mogelijkheden doordat ie 8 noten polyfoon is,
hij heeft inputs(!) dus je kunt er bijvoorbeeld een Russische zender doorheen laten poorten. (waarom heeft er niemand het nog over de Korg Er1 gehad?) Tweedehands voor 150 euros gekocht.
Ik heb onlangs nog een Kawai XD5 gekocht ook van een Forum lid, omdat ik een Kawai K4 heb, supersoundje, maar kan ik nog geen verslag over doen want ik ben er nog niet aan toe gekomen.
Anyway, behalve de Vermona, alles tweedehands gekocht, niet duur
en heel veel plezier..wat heet, ik draai hele nachten aan die knopjes, ik ga met een smile naar bed :z en wordt wakker met een :dubbel:.
Succes.

Koop toch een sampler. Kun je helemaal je eigen sounds maken én al die ouwe bakken laden. Elke klap en tik opnemen (bijv. je eigen hoofd op de eikenhouten tafel), flink vertragen of versnellen: instant eigen bak geluiden! Veel werk? In het begin wel. Als je je programs en MIDI controller eenmaal standaard ingesteld hebt is je fantasie de enige beperking.

Mja, het klinkt gewoon anders dan een 909/808
de kick van de jomox is wel dik, snare is weer niet dik.
Als je geen 808 sounds zoekt is een 999 bestwel OK.

btw, aangezien er goed gesproken wordt over de jomox bakken, waar kiezen de meesten voor ter vergelijking met de machinedrum? lijken me allebei wel sterke bakken met veel van dezelfde mogelijkheden erop, en allebei vet duur.
opinions anyone? or just onions?? :mexico:

ik kies juist 100% voor de machinedrum ipv de jomox'en. heb een xbase-09 gehad, en ook een 909. konden mij allebei absoluut niet boeien en inspireren. waarom de MD liever dan de jomox'en?
1. sound: zeer persoonlijk uiteraard maar die analoge sound vd jomox'en trekt me helemaal niet. de MD is daarentegen super origineel en ontzettend tweakbaar, een echte drumSYNTH. zeer digitaal, jawel, maar dat is juist het punt. de integratie van de synths met de sequencer is geniaal. ik maak hele tracks met enkel mn MD, zou nogal droogjes zijn met enkel een xbase.
2. interface: wat een lompe bediening had die xbase-09. MD is super hands-on. een plezier om te tweaken en live te freaken.

999 is ook een beetje ala MD, alleen dan niet zo goed geimplementeerd :D als elektron dat doet....

Heel tof die sequencer, de gaafste denk ik zelf, maar die sound ieiieeeeee!

Goed eten is belangrijk want drinken is ook duur

Goed eten is belangrijk want drinken is ook duur

Die Jomox 999 is bijna drie keer duurder als een Vermona drm1 MKIII!
en voor dat geld kun je heel wat tweedehands drumcomputers kopen en uitproberen en als het niets is weer door verkopen.
Is zo'n Jomox echt een betere deal?

Die Jomox 999 is bijna drie keer duurder als een Vermona drm1 MKIII!
en voor dat geld kun je heel wat tweedehands drumcomputers kopen en uitproberen en als het niets is weer door verkopen.
Is zo'n Jomox echt een betere deal?

Jij hebt het al snel begrepen...DStation+Vermona MKIII = 80% van alle analoge TR/CR sounds in huis....en met de Korg Electribe (desnoods koop je er 2 of 3 hehe) heb je ook de TR-X0X alike sequencer.

Ben je kwijt:
2e hands DStation 200-250
nieuwe DRM1-mkIII 575
2 ER1 2e hands= 2x150 = 300

ben je voor 1250 helemaal onder de pannen....en dan heb je ook nog die leuke korg soundjes erbij...(behalv dan die zaad 909 samples, want dat doe je dan met de DStation)

Ik programmeer alles zonder ER1 dan omdat het anders niet 100,000% op mekaar ligt als ik 3 snares oid tegelijk programmeer.

ik zou het wel weten

ik zou het wel weten

oi oi oi

ik zou gaan voor de vermona drm 1 mkIII want sinds ik hem twee dagen geleden ontdekte wil ik um.

hebbu hebbu hebbu.

maakt toch niks uit dat je de instellingen niet kan opslaan.

gewoon samplertje derbij en in alle velocitys opnemen en lekker tweaken en blijven samplen ,heb je zoveel mogelijk heden.

ik weet het wel.

bij mij staat nog voor de zomer een vermona in huis.

oi oi oi

donfifis

De Korg Er1 is weldegelijk analoog, alleen de hihats, claps en de crash-bekken niet http://www.vintagesynth.com/korg/etr.shtml
hij is iniedergeval ontzettend gaaf, hij blijft me verbazen, alleen de knopjes zijn te klein (of de parameter standen zijn te microscopisch...hoe zeg je dat).
Een stoot tegen het ding en geluid is veranderd.
Septic, bedankt voor de financiële opsomming :geslaagd:

ER1 is virtueel analoog :) Staat niet helemaal goed op vintagesynth dus.

Claps

Claps

Ik wilde nog even zeggen dat de Claps van de Vermona Drm1 MkIII
echt machtig klinkt...Applaus!
Alleen al voor de Claps zou ik voor de Vermona MKIII gaan (of verklap ik nu
een lang bewaard geheim?)

Ik wilde nog even zeggen dat de Claps van de Vermona Drm1 MkIII
echt machtig klinkt...Applaus!
Alleen al voor de Claps zou ik voor de Vermona MKIII gaan (of verklap ik nu
een lang bewaard geheim?)

Die claps klinken echt heel analoog rhythmbox achtig helemaal top als je van die orgel accompany-sounds houdt (I do) Lijkt wel een beetje op een Simmons Claptrap...

Back