D
Deleted member 18007
Guest
(of de parameter standen zijn te microscopisch...hoe zeg je dat).
Ik denk dat je wel kan zeggen dat de resolutie van de pots te laag is

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(of de parameter standen zijn te microscopisch...hoe zeg je dat).

Ik denk dat je wel kan zeggen dat de resolutie van de pots te laag is![]()

en wat men vertelt over de tweak mogelijkheden van de elektron vind ik vreemd. dat klopt wel, maar alles moet via een lcd schermpje, en kom op... dat had toch beter fysiek op de interface gekunt allemaal, of was dat meteen teveel geweest? nja, ben een zeikerd wat dat betreft. hoe meer knoppen, hoe beter!
mij lijkt ook dat de vermona voor de meesten een winnaar is vanwege de prijs. dat is wel heel aardig, gewoon iets wat iedereen wel kan betalen als je wat gaat sparen. kijk, ik heb geen duizend pieken voor een fucking 808/909/machinedrum/999, en ik denk dat velen daar ook last van hebben. uiteindelijk is het dan toch wel een must dat je iets kan vinden voor onder de 700 euro ofzo waar je evengoed dikke boom boom geluiden uit kan krijgen. who gives a fuck als het dan wel of geen trX0X geluiden kan nadoen.
ik kies juist 100% voor de machinedrum ipv de jomox'en. heb een xbase-09 gehad, en ook een 909. konden mij allebei absoluut niet boeien en inspireren. waarom de MD liever dan de jomox'en?
1. sound: zeer persoonlijk uiteraard maar die analoge sound vd jomox'en trekt me helemaal niet. de MD is daarentegen super origineel en ontzettend tweakbaar, een echte drumSYNTH. zeer digitaal, jawel, maar dat is juist het punt. de integratie van de synths met de sequencer is geniaal. ik maak hele tracks met enkel mn MD, zou nogal droogjes zijn met enkel een xbase.
2. interface: wat een lompe bediening had die xbase-09. MD is super hands-on. een plezier om te tweaken en live te freaken.

De Korg Er1 is weldegelijk analoog, alleen de hihats, claps en de crash-bekken niet http://www.vintagesynth.com/korg/etr.shtml
hij is iniedergeval ontzettend gaaf, hij blijft me verbazen, alleen de knopjes zijn te klein (of de parameter standen zijn te microscopisch...hoe zeg je dat).
Een stoot tegen het ding en geluid is veranderd.
Septic, bedankt voor de financiële opsomming![]()

klopt NIET je bedoelt waarschijnlijk de an200is wel een tip ; asje niet vies bent van programmeren tr style
koop een rm1x das een tr syle sequencer met internal sounds [an1x geloofk]
best ok ...komtie

ik ben ook nog steeds bezig de ideale drumset-up te vinden. zit nu met belangstelling te kijken naar de xbase888 maar door deze thread staat ook de drm mkIII hoog op het verlanglijstje.
probleem is dan de sequencer. voor een fijne drumsequencer heb ik ook wel wat geld over.
zo'n korg electribe komt er bij mij niet meer in. heb ooit die twee eerste gehad maar wat een afgrijselijk kutgeluid produceren die zeg. wel jammer want de interface en mogelijkheden waren prima.

een soundmaster stixx of SR88 is geen DR55 hee r-ond, dat scheelt wel een bekkie...SR88 is wel een lekker cheezy ding btw, ik hou er wel van.
Mijn huidige drumsetup:
Roland TR808 (midi)
Roland TR606 (midi, tonal mods, IO mod, led mod)
Roland Handsonic HPD-15 (voor ethnische dingen)
Novation DStation (808+909 jatog)
Icon Design DSM200 (super voor snares/toms/kicks 100% analoog)
NI Kontakt 3 (met alle digitale en analoge drumboxen en rhythmboxes)
Gehad: en dan vergeet ik nog wel wat denk ik
TR707
Machinedrum
Spectralis
DR550 mk2
R8m
DR202
Jomox Airbase 99
Korg ER1
Pearl Syncussion
Simmons SDS800
Tama DS200

Gehad: en dan vergeet ik nog wel wat denk ik
TR707
Machinedrum
Spectralis
DR550 mk2
R8m
DR202
Jomox Airbase 99
Korg ER1
Pearl Syncussion
Simmons SDS800
Tama DS200

Godsamme vergeet ik gewoon dat ik nog een Syncussion onder mn bureau klaar heb staan en de R8 ergens op de kast leeft sinds een tijdje, naast mn 727...
Ik ga even inventariseren, wellicht komt er weer een mooie verkoop/ruil-thread uit deze hoek..
Bedankt Sep, ik ben weer wakker![]()