Drumsynths: nieuwe, oude, of allemaal maar samplen???

Ik denk dat je wel kan zeggen dat de resolutie van de pots te laag is :D

Jammer genoeg hebben de FM FREQ en PTICH knoppen van de vermona DRM daar ook last van. Zijn imo te lineaire pots en niet expotioneel....enigste minpuntje eraan.

Dat ie geen geheugen heeft maakt me geen zak uit...reeds :)

och, ze zijn niet allemaal perfect he 8~

nja, wat men al zei over de electribe, dat is ook weer zo iets. in feite wel een geil bakkie, werkt zo simpel en staat lekker op bureau, maar die moet je gewoon samen met iets anders gebruiken om het lekker dik te krijgen. opzich wel een zwakke toon anders... vind ik.

en wat men vertelt over de tweak mogelijkheden van de elektron vind ik vreemd. dat klopt wel, maar alles moet via een lcd schermpje, en kom op... dat had toch beter fysiek op de interface gekunt allemaal, of was dat meteen teveel geweest? nja, ben een zeikerd wat dat betreft. hoe meer knoppen, hoe beter!

mij lijkt ook dat de vermona voor de meesten een winnaar is vanwege de prijs. dat is wel heel aardig, gewoon iets wat iedereen wel kan betalen als je wat gaat sparen. kijk, ik heb geen duizend pieken voor een fucking 808/909/machinedrum/999, en ik denk dat velen daar ook last van hebben. uiteindelijk is het dan toch wel een must dat je iets kan vinden voor onder de 700 euro ofzo waar je evengoed dikke boom boom geluiden uit kan krijgen. who gives a fuck als het dan wel of geen trX0X geluiden kan nadoen.

en nog iets he, een beetje off topic, mja: what's the big fucking deal met clap geluiden? dat is altijd wel zo'n kanaal die ik gewoon laat staan. kunnen jullie iets korts oploaden waarin je kan bewijzen hoe vet een clap wel kan zijn? liever geen hardcore dan. :D

Dude een lekkere clap op de snare kan je track zo opzwepen dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je die opmerking serieus meent :)

Alle claps zijn vet. Hoe lullig de 3-bit drumdoos ook is, er zit een bruikbare clap in. Probeer eens een M-Base voor echte dikke kicks. 200 euro ongeveer.

en wat men vertelt over de tweak mogelijkheden van de elektron vind ik vreemd. dat klopt wel, maar alles moet via een lcd schermpje, en kom op... dat had toch beter fysiek op de interface gekunt allemaal, of was dat meteen teveel geweest? nja, ben een zeikerd wat dat betreft. hoe meer knoppen, hoe beter!

de MD is juist super tweakbaar dankzij dat (grafisch) lcd scherm. alle synth parameters een eigen knop? dan heb je 16 tracks x 4 pages x 8 parameters nodig = 512... (en dan heb ik nog niet de effecten, tempo, shuffle, etc meegerekend...)

mij lijkt ook dat de vermona voor de meesten een winnaar is vanwege de prijs. dat is wel heel aardig, gewoon iets wat iedereen wel kan betalen als je wat gaat sparen. kijk, ik heb geen duizend pieken voor een fucking 808/909/machinedrum/999, en ik denk dat velen daar ook last van hebben. uiteindelijk is het dan toch wel een must dat je iets kan vinden voor onder de 700 euro ofzo waar je evengoed dikke boom boom geluiden uit kan krijgen. who gives a fuck als het dan wel of geen trX0X geluiden kan nadoen.

een 2e hands MD mk1 zit tegenwoordig onder de 700

ik kies juist 100% voor de machinedrum ipv de jomox'en. heb een xbase-09 gehad, en ook een 909. konden mij allebei absoluut niet boeien en inspireren. waarom de MD liever dan de jomox'en?
1. sound: zeer persoonlijk uiteraard maar die analoge sound vd jomox'en trekt me helemaal niet. de MD is daarentegen super origineel en ontzettend tweakbaar, een echte drumSYNTH. zeer digitaal, jawel, maar dat is juist het punt. de integratie van de synths met de sequencer is geniaal. ik maak hele tracks met enkel mn MD, zou nogal droogjes zijn met enkel een xbase.
2. interface: wat een lompe bediening had die xbase-09. MD is super hands-on. een plezier om te tweaken en live te freaken.

ken m niet maar begrypt t helemaal
machine drum lijkt me naast bv een tr 606 / cr 8000 egt leuk
ipv de dure tr808/909
een drm ernaast byna klaar jaja
eprom is de keys 2 losse drummsounds lekker mixen met compressors opje mixer
[ er weer niet uit komen en raad vragen opt forum ...iig ieder zn drum z zzzz ]

de linn drum sound r-ontbreekt
khou van eprom drumachienes
de sp12/00 en linn9000 egt fettje
maar bv de drumulator kon me niet beroeren ...verwend ????:kont::halleluja
kden dat dan de jomox 8888/9999met filters aardig in de gebruikers groep gaan komen
je muziek staat of valt met de juiste drums
kzit gelukkig int electro hoekje dus met mn setp in de juiste corner

asje bv 2000+ eu uitgeeft aan de juiste drums
begrypk steeds meer
maar bv 3a5kxx aan de juiste sound dat weer niet
modulair weer wel
keuzes !?!
=(

Laatst gewijzigd:
De Korg Er1 is weldegelijk analoog, alleen de hihats, claps en de crash-bekken niet http://www.vintagesynth.com/korg/etr.shtml
hij is iniedergeval ontzettend gaaf, hij blijft me verbazen, alleen de knopjes zijn te klein (of de parameter standen zijn te microscopisch...hoe zeg je dat).
Een stoot tegen het ding en geluid is veranderd.
Septic, bedankt voor de financiële opsomming :geslaagd:

gaje mond spoelen analog bah ...............
:D
analog isnie soobelangryk
veel belangrykr dat je de juiste snare uitde een / de juiste drum uit de ander haalt en dat weer weet te aarangeren ..

casio rz1/sp12 / akai xr10 / ry30 / x5d kawai / ipv tr606/dr55 zijn de
zijn denk ik egt ont ondekte drumachienes
soundmaster egte vervanger ipv de 250 eu die de tr shizzle meer kost
tip dus
kocht laatst een soundmaster styx 305 100 r-ond !
is echt niet veel slechter dan detr 606
sepereate outs / sliders volume
zelfde sounds [iets anders = ook geen clone ]
en asje dender zn draad bekijkt de dr55 is ineens gestegen van 75.- naar 150.- eu
niemands schuld daarom ik kocht een soundmaster analog drumachine ...
lekker bakkie ,...geeen koffie

MD is eerder Linn sound dan 808/909

Erg eprom, eigenlijk ;)

RY30 is goud, zeker als je wat SY99/TG77 kaarten hebt. Een drumbak met goeie sequencer en dikke strings, das best fijn.

is wel een tip ; asje niet vies bent van programmeren tr style
koop een rm1x das een tr syle sequencer met internal sounds [an1x geloofk]
best ok ...komtie
klopt NIET je bedoelt waarschijnlijk de an200

rm1x (kheb hem ook gehad) werkt met de yamaha amw2 samples..zeer slecht geluid

ik ben ook nog steeds bezig de ideale drumset-up te vinden. zit nu met belangstelling te kijken naar de xbase888 maar door deze thread staat ook de drm mkIII hoog op het verlanglijstje.

probleem is dan de sequencer. voor een fijne drumsequencer heb ik ook wel wat geld over.

zo'n korg electribe komt er bij mij niet meer in. heb ooit die twee eerste gehad maar wat een afgrijselijk kutgeluid produceren die zeg. wel jammer want de interface en mogelijkheden waren prima.

Mijn ideale drumset nu is 808, 909, MD, RY30, S-330 voor de 12bits en een gemodde DR55 voor het weekend. De 909 en de DR Staan nog in de garage, en de S330 moet nog aan een display, liefst had ik de 330 vervangen door eenSP1200. Dan zou het redelijk af zijn in die hoek. Of dan toch maar een Monomachine er naast? En een MPC? :)

ik ben ook nog steeds bezig de ideale drumset-up te vinden. zit nu met belangstelling te kijken naar de xbase888 maar door deze thread staat ook de drm mkIII hoog op het verlanglijstje.

probleem is dan de sequencer. voor een fijne drumsequencer heb ik ook wel wat geld over.

zo'n korg electribe komt er bij mij niet meer in. heb ooit die twee eerste gehad maar wat een afgrijselijk kutgeluid produceren die zeg. wel jammer want de interface en mogelijkheden waren prima.

staat hiero ook een es1 van korg zoon ouder serie sampler
doe er niks mee
maar sommigen maken er naam / faam mee
int tek-no/travvelers wereldje,...oa db96/cristal cistortion
luitreden hele weekenden / dagen weken al jaren op ....vaak en veel
met vornamelijk setje electribe achtige dingen

09/Jan/2009:14:09:51 +0100
jeff23 - 69db - jeff23 vs 69db Live @ Glaz'art Paris Breakin'Tec 08 2006
http://radio.full-vibes.com/
ben momenteel dit aant luisteren,..........
- ask hoor hoe inventief dit soort gasten ermee omgaan
je hoeft niet egt dure uitgebreide sequencer sound engines te hebben om live te tweaken
en de quality vd sounds vd korg kan toch nie so slecht zijn aster 100.000 worden verkocht

on topic heb net een soundmaster styx te pakken klein mankement zn geheugens ...
en snare "crackle "
maar een leuke tr606 tegenhanger seperate outs / volume sliders standaard
nu nog keertje modden

Attachments

• stix 305.jpg
    stix 305.jpg
    92,9 KB · Bekeken: 74
een soundmaster stixx of SR88 is geen DR55 hee r-ond, dat scheelt wel een bekkie...SR88 is wel een lekker cheezy ding btw, ik hou er wel van.

Mijn huidige drumsetup:

Roland TR808 (midi)
Roland TR606 (midi, tonal mods, IO mod, led mod)
Roland Handsonic HPD-15 (voor ethnische dingen)
Novation DStation (808+909 jatog)
Icon Design DSM200 (super voor snares/toms/kicks 100% analoog)
NI Kontakt 3 (met alle digitale en analoge drumboxen en rhythmboxes)

Gehad: en dan vergeet ik nog wel wat denk ik :)
TR707
Machinedrum
Spectralis
DR550 mk2
R8m
DR202
Jomox Airbase 99
Korg ER1
Pearl Syncussion
Simmons SDS800
Tama DS200

een soundmaster stixx of SR88 is geen DR55 hee r-ond, dat scheelt wel een bekkie...SR88 is wel een lekker cheezy ding btw, ik hou er wel van.

Mijn huidige drumsetup:

Roland TR808 (midi)
Roland TR606 (midi, tonal mods, IO mod, led mod)
Roland Handsonic HPD-15 (voor ethnische dingen)
Novation DStation (808+909 jatog)
Icon Design DSM200 (super voor snares/toms/kicks 100% analoog)
NI Kontakt 3 (met alle digitale en analoge drumboxen en rhythmboxes)

TR707
Machinedrum
Spectralis
DR550 mk2
R8m
DR202
Jomox Airbase 99
Korg ER1
Pearl Syncussion
Simmons SDS800
Tama DS200

met software heb ook her en der wel soon beetje alle drumachines / drum kits
ook toontrack drummer ...met de hel / vintage kits [krijgm niet aan de praat]
asj d&b wil moet je met acoustic samples werken vindtik geen analog drums toomessy

septic ik zei ; maar een leuke tr606 tegenhanger

aha ....de dr55 is denk ik van binnen best gelijk aan de styx
hats klinken wat brighter

ligt open en heeft egt ruimte zat voor wat draadjes naar buiten decay tune op drums /
idem op hats .....lekkerrrrrrrrrrrrrrrr

watk nog nooit heb gehad zijn die racks van akai met die kaarten schynen goede kaerten by te zitten s900/950 library
dus dik !
en de xr10 van akai

ook leuk
asje van simple houdt & weinig geld hebt een tr626 zitten de tr707/727 sounds in ,..wel bank select maargoed

Hopsa, DRM-1 mkIII met trigger inputs binnen gekomen vanmiddag.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke bak! :)

En x0x sequencen, daar hebben we de Electribe S voor. Meteen wat sampletjes erbij, mocht dat nodig zijn.

TR707
Machinedrum
Spectralis
DR550 mk2
R8m
DR202
Jomox Airbase 99
Korg ER1
Pearl Syncussion
Simmons SDS800
Tama DS200

Godsamme vergeet ik gewoon dat ik nog een Syncussion onder mn bureau klaar heb staan en de R8 ergens op de kast leeft sinds een tijdje, naast mn 727...

Ik ga even inventariseren, wellicht komt er weer een mooie verkoop/ruil-thread uit deze hoek..

Bedankt Sep, ik ben weer wakker ;)

syncussion gaat hier nooit meer weg. dikste bass ooit.

wel goed om te lezen dat iedereen die drm zo tof vindt. voegt het nou veel toe aan een gemodde 606? of kan die die zelfs vervangen qua sounds? ik zit er een beetje over te denken om allerlei oude gear weg te doen (waaronder m'n modded 606) aangezien ik gek wordt van het continu laten repareren van het 1 of ander.

Nou, daar geef je zelf al het antwoord.

DRM-1 is gewoon nieuw, gewoon MIDI, gewoon meteen veel knopjes en gewoon zó te koop in de winkel.
En de sound is werkelijk prima! Of het een (willekeurige) modded drummachine kan vervangen, geen idee.
Het is geen 808 en het is geen 606.
Maar wel een bak met geluiden die je fatsoenlijk kunt inzetten voor serieus trommelwerk, met een heel eigen karakter.

Godsamme vergeet ik gewoon dat ik nog een Syncussion onder mn bureau klaar heb staan en de R8 ergens op de kast leeft sinds een tijdje, naast mn 727...

Ik ga even inventariseren, wellicht komt er weer een mooie verkoop/ruil-thread uit deze hoek..

Bedankt Sep, ik ben weer wakker ;)

Eeeehh als je die syncussion kwijt wil laat het me maar weten....zo te horen doe je er toch niks mee;):D

Back