Je meest foute aankoop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

foxenberg

This really pisses me off
Ik weet niet of er al een soortgelijke thread is, maar het leek me leuk om eens te kijken wat een ieders grootste miskoop aller tijden is geweest. Wat heb je gekocht, waarom vind je het een wanproduct en wat heb je er -destijds- voor betaald.

Laat ik het spits afbijten; de mijne is zonder twijfel de Yamaha A3000. Ik heb hem vorige week van iemand overgenomen en was erg blij... Totdat ik ermee ging werken, wat een k*tapparaat zeg =(
De potmetertjes reageren voor geen meter, het is zelfs zo dat als je vooruit draait, het apparaat het presteert om de parameters terug te draaien :confused:

Ook het overseinen van een sample via Recycle is telkens weer een gok, zoiets van; doet ie het of doet ie het niet. Als ie het nl. niet doet, reboot mijn Windows XP spontaan. De bediening is om te =( , ik ben nl. Akai gewend en daar staat alles netjes, overzichtelijk en groot in het display. Je kunt daar lekker door de samples scrollen en de parameters veranderen is een fluitje van een cent :)

Als je dan al een sample in dat ding hebt gekregen, is de geluidskwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. Oke, dat kan gebeuren, maar als je dan vervolgens een aantal parameters wilt veranderen, moet je een f*cking raketgeleerde zijn om te weten wat je allemaal aan het doen bent

Samenvatting: de Yamaha A3000 is een behoorlijk :kont: apparaat... Het instellen van de diverse parameters is een crime, het geheel is erg onoverzichtelijk en het apparaat gehoorzaamt zelden.

Conclusie: 450 euro naar de kl*ten!

Vandaar ook dat ik hem weer te koop zet. Wellicht zijn er mensen die er wel prettig mee kunnen werken. Bovendien, ik wil die S1000 (in vergelijk met die S3000) nou niet echt een sampler meer noemen (heeft maar 2MB)... Die gebruik ik gewoon een beetje voor de 909 en 808 bank...

M'n SR32.4VlzPro. Even oppervlakkig getest, want de tafel was maar '1,5 jaar oud'. Dat had ik beter goed kunnen doen, want ondanks dat er geluid uikomt doet niet alles zoals het hoort. En de verkoper is zogenaamd van de aardbol verdwenen. Moet nog tijd vinden hem open te maken, en anders even een dagje langs Mackie in Dtsl brengen. Aldoende leert men van fouten :[>

Ja, ik heb gisteren toevallig jouw thread daarover zitten lezen. Dat is pas echt pech ja. Je had er toch iets van 1150 euro voor betaald. Dat is aanzienlijk meer dat wat ik heb betaald. Wat een pooier zeg die goser :[> geeft ie helemaal niet meer thuis?

Ik wil 'm ook nog verkopen, en daarom wil ik toekomstige kopers niet de stuipen op het lijf jagen, maar ik kan er zelf niet zo geweldig mee omgaan.. Ach ja, ben eigenlijk al helemaal blij dat ik niet een S-2000 heb gekocht.

Maar ik heb dus een E-mu ESI 4000 die hier werkeloos in een rack zit. Ik heb er pas na een tijd een extra SCSI cd-rom speler aan gehangen en een SCSI HD van 1 gieg, maar die laatste moet ik dus zelfs nog formatteren (anders ziet 'ie 'm niet). Ik heb er nog 2100 DM voor betaald (veel te veel), en ik had net de aanbieding waarbij er maar 1 enkele sample-cd geleverd werd.. en geen 20 zoals bij -net- de volgende. En toen knalde de prijzen voor de ESI in elkaar. Zwaar klote, want ik vind de filters geweldig en de effect-unit ook. Ik kan er alleen niet zoveel mee, en ik ben er lang niet zo intensief mee bezig als de bedoeling is... Heb er eens vocals mee opgenomen en als je eenmaal die moeite hebt gedaan om alles in te stellen, dan is het ook echt lekker om te horen - een moddervette filter en een heerlijke reverb. Maar ja... Als er iemand een stel van die CD's er gratis heeft bijgekregen maar geen SCSI cd-rom (en ook niet van plan is om een SCSI-cd rom aan te schaffen, ik hou me aanbevolen :)

Yamaha RY30

Wat een K***** bak zeg, echt heel erg!

Niet mijn ding zullen we maar zeggen.

MC303 mag er ook wel bij *blugh*

maarja, RY30 is voor sommige DE drumcomputer en er zijn ook mensen die met een MC303 volledige tracks kunnen maken. Tis maar net wat voor jou werkt. En deze bakjes werkte niet voor mij :D

TX16W

TX16W

Mijn grootste miskoop was bij mij in eerste isnstantie de sampler Yahama TX16W.
Ik had geen ervaring met samplers dus ik dacht laat ik een "goedkope"oude tweede hands aanschaffen om mee te pielen.
Zo'n 1,5 jaar geleden gekocht voor 450 gulden. (eigenlijk veel te duur)
Wat bleek?
Het besturingssysteem van Yamaha was onbegrijpbaar en volkomen niet mee te werken.
op het net bleek er een alternatief besturingssysteem op de markt te zijn Typhoon"genaamd.
Echter daar moest natuurlijk voor betaald worden en daar stond ik niet op te wachten gezien ik al geld had uitgegeven.
Naar 2 weken prutsen kon ik dat ding ongeveer uit het raam gooien.
In die zelfde week werd Typhoon gratis.
Dat was een hele verbetering. Begrijpbaar en makkelijk sounds in te laden.
Ok het is een crappy 12 bits sampler voor sommigen maar er zitten wel 8 individuele outpust op.
Ik gebruik hem nu wel. En ben nu tevreden.
Het blijkt hieruit natuurlijk wel weer dat je geen impuls aankopen moet doen maar eerst goed naar (ex) gebruikers moet gaan luisteren en op het net moet speuren alvorens iets aan te schaffen.
Ik heb dus geluk gehad.

Last edited by a moderator:
Roland JX-1
Ik durf dat ding niet eens te verkopen (ook niet nadat ik hem gerepareerd heb) Jullie willen het niet graag horen, maar ik heb zin om me binnenkort af te reageren op dat ding. :-)

Met stip een Terratec EWS64XL. De grootste baggerkaart ooit.

Ach ja, de ews64xl. Ik weet eigenlijk niet of dit aan mij ligt, of aan de kaart, maar iki heb dat ding gekocht en louter de midi-ports (2 in/uit) gebruikt. Verder raakte ik er niet wijs uit. Miskoop dus, maar voornamelijk door mijn eigen onwetendheid, vermoed ik.

interessante thread...

voor mij is het de Korg ER-1. in het begin heel erg leuk, zonder handleiding te bedienen, maar na vijf minuten ben je die digitale gameboyklanken spuugzat. ik hou em om m'n yam a4000 te triggeren, maar voor de rest is het echt een toy. ben te lui om em te verkopen...

Ik heb zelf een Ea-1 en daar word het zelfde over gezegd, dat ie na een tijdje gaat vervelen. Ik heb er persoonlijk geen last van. Ok het is een simpele synth maar daarom is ie ook niet zo duur...

Ik heb de Er-1 wel eens beluisterd en ik vind hem echt super klinken! En je hebt erg veel mogelijkheden om het geluid te editen als je het vergelijkt met een trx0x of drumstation.

Persoonlijk vind ik alle electribjes wel wat hebben, alleen de Em-1 trekt mij wat minder. Hopelijk komt binnenkort die Ex-1 (als ie bestaat)

Midiman midisport 4x4

Waarom?

Ik nam (geheel ten onrechte) aan dat ik ook zonder computer midi kon routen. Dat lukt dus niet en ik gebruik geen softsequencer.

Mijn foutste aankoop is toch wel de Ensonique ASR-X ,
weet niet wat ie toen kostte maar was een hoop voor mij toen als kiddo!
Op zich viel t wel mee hoor, was een leuke geluidjes bak en best lekkere effecten.
Maar je kun er gewoon geen goede strakke muziek mee maken,
De sequencing sucks en kan geen 1 maat op een goede timing geven ! ! !

Mijn grootste miskoop = ook de ER-1
Alleen heb ik hem nog niet gebruikt om mun sampler te triggeren
ga ik maar eens doen das wel relax live volgens mij (als ik mun sampler tegelijk
met mun rm1x en ER-1 kan sequencen zonder midi merger). Goh gaat ie
misschien toch nog een keer gebruikt worden na eeuwen stof happen.

Origineel geplaatst door Yoozer
Maar ja... Als er iemand een stel van die CD's er gratis heeft bijgekregen maar geen SCSI cd-rom (en ook niet van plan is om een SCSI-cd rom aan te schaffen, ik hou me aanbevolen :)

Kweet niet of je een pc hebt,
maar als je een PC met scsi kaart hebt heb je geen scsi cd-rom nodig.
Want dan kun je met win-esi de banks van die cd's inladen in je sampler met je gewone cd-rom drive.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back