Laptop op bed en brand...?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
hoi hoi...

Het komt regelmatig voor dat ik mijn laptop op bed heb liggen (dekens).

Heeft dit veel gevaar voor brand...? (bijv. de warmte) ?

Dat hangt af van diverse zaken:
-type laptop (is het een desktop-vervanger of een kleine netbook)
-belasting (zware applicaties vragen veel van de laptop en dus veel energie = warmte)
-type dekens :p : de ene deken zal sneller in de brand vliegen dan de ander...

Het beste is om in elk geval te zorgen voor een 'strak' oppervlak, door bijvoorbeeld een plankje of een kartonnetje. Op die manier kan de laptop zijn warmte ook onder de laptop weghalen.
Verder zou ik zelf zeggen dat het meestal niet te veel kwaad kan, maar dat je altijd moet oppassen (dubbelop!)

Ik heb een macbook pro die bloedheet wordt, slaap onder een katoen/satijnen deken en ik leef nog.... :D

In ieder geval niet in slaapvallen met je laptop aan :peukie:

nee zeg daar worden die dingen het wel op getest hoor. er is wel 's een foute batterij in een macbook geweest maar dat was snel genoeg bekend.
http://www.newlaunches.com/archives/macbook_inferno_an_apple_macbook_battery_catches_fire.php

over het feit dat macbooks wel heet worden is volgens mij al een proces geweest. dat
iemand (amerikaan natuurlijk) z'n schoot verbrandde. maar dat heeft apple gewonnen omdat ze ze geen laptops noemen maar notebooks ;) dus niet om op je schoot te leggen.

Water is gevaarlijker voor brand...

Gaat 't uit van.

Brand is wel weer gevaarlijker voor je bed (en tevens nog meerdere dingen)

Dat met die amerikaan was dat niet omdat ie onvruchtbaar was geworden door dat ding op zijn schoot?

de amerikaanse fabrikant doet er alles aan om preventief de boel voor te zijn nutuulk...

- u kunt niet met uw SUV over de laptop heen rijden
- stop geen hamster in uw magnetron
- gebruik het scheerapparaat niet terwijl u in het ligbad zit

de intel van de common man aldaar word niet al te hoog ingeschat...

Dat met die amerikaan was dat niet omdat ie onvruchtbaar was geworden door dat ding op zijn schoot?

ha ja ! lol dat was 't!

wat bezielt zo'n kerel dan... de mbp wordt zo heet da's niet lekker meer ;)

de amerikaanse fabrikant doet er alles aan om preventief de boel voor te zijn nutuulk...

- u kunt niet met uw SUV over de laptop heen rijden
- stop geen hamster in uw magnetron
- gebruik het scheerapparaat niet terwijl u in het ligbad zit

de intel van de common man aldaar word niet al te hoog ingeschat...

Ja wat dat betreft zijn die ami's te ver doorgeschoten, moeten zich tegen van alles en nog wat indekken vanwege eventuele claims. Staat er op amerikaanse sytns ook iets van: als je klachten krijgt aan je vingers, polsen, onderarmen of schouders, speel niet verder en consulteer een arts? Je zou maar een claim krijgen van iemand die RSI van je synth heeft gekregen...

De kans dat er iets in brand vliegt is volgens mij erg klein maar je moet opletten dat je laptop nog genoeg kan koelen. Op een zachte ondergrond zoals op bed kan de ventilatieopening van je laptop belemmerd worden.

niet teveel "hete filmpjes"erop draaien lijkt me, is op termijn ook beter voor de potentie

Als je bed in de fik staat door de laptop kan je er wel vanuit gaan dat de laptop het ook niet meer doet.

Daarnaast mag ik aannemen dat iedereen tegenwoordig rook/brandmelders in z'n huis heeft aangezien die dingen nog geen 50euro kosten.

Ik snap overigens niet waarom die aan moet staan op bed de hele avond?

Als je de laptop niet goed laat koelen dan slijt hij ook harder. Plus dat een slaapkamer veel meer stof bevat dan andere ruimtes en dat op de lange termijn ook minder goed is voor je levensduur van je laptop.

Maar ja hij heet toch ook LAPtop en geen dekentop....dus gewoon op een lap leggen...vul zelf maar in wat voor lap.

ps wat is een lap aan de amphetamine? een spatlap. :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back