Mpc vraag

Jake

Stamgast
Hallo,

Ik heb een beat gemaakt met mijn mpc nu wil ik alle spooren los naar mijn pc stuuren, en het dan in Cubase afmixen.

Dit wil ik allemaal 1 voor 1 doen dus ik gebruik niet de 8 outputs maar de stereo output.
Bij de kick is het geen punt ik knip hem gewoon bij de eerste kick noot en aan het einde van het loopje.
Maar als ik bv een snare heb is er niet een duidelijke aanwijzing waar de track begint.

Wie heeft hier een tip voor ???

Dat soort dingen doe ik heel omslachtig en het kan ongetwijfeld sneller. Ik neem aan dat je de MPC gewoon slave aan Cubase kan laten lopen. Dan laat je eerst de kick solo lopen en neemt hem op. Dat doe je bij de snare en de hihats ook.

syncen via midi time code (MTC). Alletwee je seq's lopen dan in sync.

Dat lijkt me idd de meest logische manier.

Je zou in de MPC ook bijvoorbeeld een maat voordat de werkelijke beat begint alle geluiden op de eerste tel kunnen programmeren. In Cubase zet je na het opnemen deze geluiden weer strak op elkaar en dan loopt het allemaal weer synchroon. En die eerste maat laat je vervolgens uit je mix door deze bijvoorbeeld te muten.

MTC uitsturen vanaf je MPC
en MMC vanaf je pc (PC start je mpc eigenlijk)
4 maten leeglaten vantevoren om sync telaten "pakken"

Op 1 leeg spoor in de mpc geluidje op eerste tel programmeren. Alle sporen waarvan de percussie niet op tel 1 begint opnemen met de pc omstebeurt terwijl dat nieuwe spoort met start geluidje ook aanstaan. In je wave editor dat stukje weer muten.

hoe moeilijk kan het zijn om iets er strak onder te leggen
je hebt toch oren?

hoe moeilijk kan het zijn om iets er strak onder te leggen
je hebt toch oren?

is wel heel makkelijk om allemaal wave bestanden te hebbven met de zelfde lengte en exact zelfde begin tijdstip. Dan sleep je al die wav's in cubase en klaar.

Back