Wat zou er gebeuren met de rechten van de nummer van de Beatles?
Wie of wie....
Wie of wie....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Michael Jackson vind ik niet de king of pop (ik snapte die uitdrukking eigenlijk nooit zo). Muziekpilaren blijven toch The Stones, Beatles, The Police, Queen, Elvis, Madonna enzo. Thriller en "Beat it" waren wel uiterst origineel en hij had een eigen stijl, maar om daar nou de stempel "king of pop" op te baseren gaat mij wat ver.
Los van wat je vind, want dat is je goed recht, denk ik toch echt dat Jackson wel in dat rijtje hoort hoor. Denk zelfs dat het rijtje korter kan: Elvis, Beatles, Jackson. Madonna moeten we nog maar zien, die is de laatste jaren muzikaal echt genant en uitgemolken... Maar Michael Jackson... Van de 4 decenia dat 'ie bezig was heeft 'ie 3 decenia muzikaal gescoort als een idioot, en helaas was 'ie 2 decenia ook echt een idioot...
Ook na Bad bleef het nog even voor hem doorgaan, vergeet bijvoorbeeld Black or White niet, wat (geheel toevallig, maar toch) bijna een anthem was ten tijde van de Rodney King rellen (wat toch een kleine burgeroorlog was, met 55 doden en bijna 2500 gewonden).
De man heeft wereldwijd jong en oud van muziek voorzien, ook in Asiƫ en Afrika, iets wat je van bijvoorbeeld the Police en Queen toch echt niet kunt zeggen, en ik denk dat ook de impact van de Stones en zelfs de Beatles daar ook maar marginaal is. Sowieso kun je Queen, the Police, de Stones en de Beatles nog twijfelen of dat echt wel pop is... Dus King of Pop... dacht het wel...

Jammer gewoon dat hij niet weer eens een keertje de studio in is gedoken, in plaats van dat plan met die concerten. Een nieuw MJ-album was wel leuk geweest.
Mwoa. Jackson is wel een ongeloofelijke karikatuur van zichzelf geworden de
laatste 15 jaar. Zo erg zijn grapjes ook weer niet.
En ik vond Ʃm wel een prima man hoor. Lekkere pop trackies in de 80's.

Los van wat je vind, want dat is je goed recht, denk ik toch echt dat Jackson wel in dat rijtje hoort hoor.
He's 'Off The Wall' now

Dat komt voornamelijk omdat MTV en TMF zeker 's nachts volledig op de automatische piloot draaien. Daar zit niemand die nieuws kan brengen.