Michael Jackson is niet meer...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Michael Jackson heeft een stempel gedrukt op de jaren 80 net als vele anderen
, de laatste jaren was het meer de persoon Jackson dan zijn muziek
en heeft zijn muziek zeker een bijsmaak gegeven.

Ik vond hem de laatste tijd er al zo bleekjes uitzien...

yep vitiligo
schynt een ernstige ziekte te zijn ...die niks met zn nose jobs te maken hebben
maar mensen kiezen op een gegeven moment...voor totale de - pigmentattion ...

khad vroeger ook sproeten ...nu zit k hier elke dag :z
ziek he :dubbel:

theres a funny site ..to him too ..

Volgens jou is het onmogelijk dat een opdrogende inkomstenbron de reden was om die enorme reeks aan concerten te gaan geven? "Just for the fans" zeker? :gaap:

Nu die dood is zal die zeker uit de kosten komen maar daar heeft die niet veel maar aan.

rechten van zijn muziek gaan over naar Blanket en dat andere kind btw

Twas een sneuë gast, zijn muziek vond ik zwaar kut. Maar goed het was gewoon een
(behoorlijk gestoorde)mens. Dus ik snap die drukte niet zo. Er strerven iedere dag mensen.

Ik bedoel "welke invloed op de muziek heeft hij gehad?" Puur op basis van verkoop mag hij dan de king of pop zijn. Toch zijn zijn krijsjes, hijgjes en kreuntjes nou niet echt een inspiratiebron. Ja, qua immitaties dat wel. Ik vind dat de invloed van andere bands en grote artiesten toch echt van meer invloed zijn geweest op de popmuziek. Neem Prince, U2 of Radiohead

Daar ben ik het wel mee eens ja, hoewel hij wel de belichaming van de pop was, was het verder geen man die muzikaal echt nieuwe wegen bewandelde. Máár, dat kun je van Elvis ook niet zeggen, die deed ook maar wat zwarte muzikanten al wat langer deden. Evengoed is die ook 'the King'.

Mzzl Michael, you couldn't beat it.......

Op mijn achste heb je me tyfus laten schrikken met je Thriller weerwolf act, op mijn dertiende lag ik voor het eerst te vrijen met een chick op Liberian Girl......

RIP.

op zn dertiende.....met meisje van ....?[yoke ] ben slegt hey :halleluja:biertje::bekdicht:

lets talk studio buisniss
quincy jones heeft thriller produced [ denk toch wel t memorableste wat ie ooit deed incl moonwalk haha]
of denken jullie zn aperence in the wizard of oz!??

leuke storys over [denkik]
QUINCY JONES: 'GOD MADE THRILLER'

QUINCY JONES refuses to take credit for producing MICHAEL JACKSON's hit album THRILLER, insisting "God" made it. The music maestro claims he and the star never planned the LP - which this year (08) celebrates its 25th anniversary - and claims God has a hand in every piece of music made. He tells Interview magazine, "People kill me when they say, 'How do you sit down and plan to do an album like Thriller?' Give me a break. You have to let go and let God deal with things. "As I get older, I realise, about music or whatever, how little we have to do with anything. You write the script and then God comes and rewrites it."

http://mixonline.com/recording/mixing/audio_quincy_jones/
some quicy jones info
The storied, six-decade career of Quincy Jones has been so expansive it defies description: He is a true modern renaissance man who has seemingly done it all. Initially working as a trumpeter in successful touring jazz bands led by the likes of Lionel Hampton, Dizzy Gillespie and others, he became a top arranger and producer while still a young man, writing charts and running studio sessions for an incredible array of top talents of the '50s, including Count Basie, Dinah Washington, Tommy Dorsey, Louis Jordan, Cannonball Adderley, Ray Charles, Sarah Vaughan, Charles Aznavour and many more.

haha mj over zn haar

live 1984 off the wall

Daar ben ik het wel mee eens ja, hoewel hij wel de belichaming van de pop was, was het verder geen man die muzikaal echt nieuwe wegen bewandelde. Máár, dat kun je van Elvis ook niet zeggen, die deed ook maar wat zwarte muzikanten al wat langer deden. Evengoed is die ook 'the King'.

een media machine na thriller ...waardie zelf geen egte invloed meer op had [denkik]
thriller ...........same website asvorige post
quincy jones [ toch wel een egt breed werk paard! jazz / pop ]

Did you record much live in the studio with Michael or was it mostly layered?
Well, we had great rhythm sections, which we did first. We did what we called Polaroids. We must've looked at 600 or 700 songs. When you get a song you feel you like, you put it down with a rhythm section to get it on its feet, and then you hear Michael sing a couple of takes on it, maybe with a couple of background lines to see how it holds up, so you can see what it might be and you're not just wasting your time. We called those Polaroids. Then, when something sticks, you develop it further, get into background lines and horns or synthesizers or whatever else you're going to be using.

Was there a lot of experimentation on an album like Thriller?
Every album we did we experimented on. That's the fun part. Bruce is a creative guy and I am, too, and so is Michael, of course. He was always up for trying new things. I remember Michael sang through these long cardboard tubes to get a particular sound — that's something Michael came up with, I believe. But then you have Bruce there, too, knowing what every piece of equipment could do and being willing to push the limits. Everybody who was involved in those records had a hand in it. If someone had an idea, we'd try it.

You have to be open to ideas. Again, it's like a director. Spielberg said to me when we first worked together, “This has the chance to be everybody's film.” And to me the most powerful records come from a collective creativity. You get good records when you let all the people who work on it put their personality in their particular area. With people like [Greg] Phillinganes on piano, or [horn player and arranger] Jerry Hey, or Paul Humphreys or Ndugu [Chancler] on drums, you get a lot of feeling and soul from all the people involved.

Have you tried to keep up with technology through the years?
How can you not keep up with technology? You sit in there watching the best guys in the world and you're going to learn. It's important to know what the vocabulary is in whatever you're doing. If you don't, you're very limited. But, obviously, Bruce can go inside there and take all the stuff out and then put it back in; I'm not into that. But at least understanding what everything does is important.

quincy
herbie hancock + fairlight

stukie wizard of oz

best lol verhaal

Was hij bekeerd tot Islam? In de persconferentie had z'n broer het over Allah waar ie naar toe ging. Maar- sinds 'Bad' heeft hij toch geen interessante dingen meer gedaan muzikaal?

Het lijk is nog amper lauw en een paar debielen hier moeten zo nodig hun verbale diaree hier spuwen. Dan moet je verder ook niet meer zeuren dat het forum achteruit gaat. Want een dode natrappen is nou niet bepaald sympathiek te noemen.

moeten we een weekie wachten dan ??? :z
iig iedereen had / heeft zn mening tog wel klaar
persoonlijk wast een held ..die ik nog wel respecteer
om zn muziek van toedn ...na bad kont :halleluja:kont: me geen bal meer schelen ,..
en vindt k south park yokes over zn nose jobs egt hilarish
zo respect ik hem ....+/- verhaal :halleluja
time changes ...iig hedid [benje blind :maffia::dubbel::bekdicht:]

mindere period...studio intervieuw

Ron je blijft briljant :halleluja

Ik had stiekum gehoopt dat hij nog een CD uit zou brengen.
Heb altijd een zwak gehad voor zijn muziek, ondanks dat het niet echt mijn smaak is.
Hij was een van de eersten die muzikanten uit de metal scene de pop muziek in sleurde. (als je maar genoeg betaalt)

Ik hoop dat hij nu de rust krijgt die hij verdient.:engel:
Door dat typisch Amerikaanse hype gedrag is hij domweg gestoord geworden...:bekdicht:

ik respecteer alles
ik respecteer zn muziek, zn kinderlijk zieke gedrag
ik waardeer ook veel van zn muziek maar de persoon interesseert me verder geen reet.. ik heb ook geen posters van artiesten in huis.
zielig voor hem dat ie zo een nare kutpa had en dat niemand m ooit heeft verteld dat ie s ff lekker normaal moet doen

Ik bedoel "welke invloed op de muziek heeft hij gehad?" Puur op basis van verkoop mag hij dan de king of pop zijn. Toch zijn zijn krijsjes, hijgjes en kreuntjes nou niet echt een inspiratiebron. Ja, qua immitaties dat wel.
hoeft toch ook geen inspiratie bron te zijn, dat was gewoon zijn ding :D

Ik vind dat de invloed van andere bands en grote artiesten toch echt van meer invloed zijn geweest op de popmuziek. Neem Prince, U2 of Radiohead
Prince is inderdaad ook een hele grote maar Jackson doet absoluut niet onder (ja ok nu wel dan ;))...
als je dan toch artiesten aan het opsommen bent moet je ook Abba niet vergeten nutuulk... (jazeker wel)

Wacko's muziek had toen in begin 80's echt wel een beestachtige drive,
neem wanne be starting something eens bijv (was al geschreven in '79)...
(en nutuulk ook uit '79 Don't stop 'til you get enough)

de producties waren iig beter dan menig van jouw'n gekochte italo's...

maar erm... die neusjob had ie gewoon nooit moeten doen 8o)

Laatst gewijzigd:
hij is ook de eerste met een echte videoclip.....was best een vooruitstrevend mannetje...

Michael Jackson was de BOM.

Maar de laatste jaren vooral erg zielig en gestoord.

Toch denk ik dat er niemand is die halverwege de jaren 80 opgroeide en die MJJ destijds niet helemaal te gek vond.

hij is ook de eerste met een echte videoclip.....was best een vooruitstrevend mannetje...

welke clip wasda ?
waster meer dan thriller qa clips
want ze zeggen dat thriller de eerste egt video clip is ,...18 min!

jackson hadden toch ook video clips
iig zn " brother " wel met pia zadorra
when the rain begins to fall

cxxl:halleluja

Toch denk ik dat er niemand is die halverwege de jaren 80 opgroeide en die MJJ destijds niet helemaal te gek vond.

ik niet..
bij mij moet muziek altijd even bezinken
n jaar of 20
begon m pas deze eeuw echt goed te vinden, zn ouwe dingen dan he..

MJ had zeker niet de eerste videoclip!!
ik geloof dat hij wel ooit de eerste neger op mtv was..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back