De 'grote moderator voordraag thread'

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De mods kiezen de mods uit. Suggesties en zo zijn natuurlijk leuk, maar het is niet alsof er zelf niet over nagedacht wordt. Wat shortwave zegt klopt.
dat zeg ik toch ook; mods hebben het laatste woord...

maar het kiezen van mods, hoe gaat dat dan in zijn werk? zijn daar protocollen voor of is het intuiti of...?

Hooihuis wil niet

Niet dat het veel uitmaakt, maar Hooihuis had nog helemaal niets gezegd :D

Maar ik denk dat het inderdaad niet echt iets voor mij zou zijn. Ik zou 1) denk ik veel te streng zijn en 2) zit ik niet genoeg op SF de laatste tijd.

Zonder slijmerig over te willen komen heb ik in het algemeen echt respect voor de moderators, omdat zij hier toch tijd in steken en zich noodgedwongen niet altijd even populair maken bij de rest. Zonder moderators geen SF.

Maar ik geloof best, dat zij soms bij onenigheid niet altijd de juiste beslissingen nemen en dat mensen daar zich dan kwaad over maken. Het zijn natuurlijk ook maar mensen. Ik ga er altijd wel van uit, zeker op een forum als dit waar de belangen niet al te groot zijn (je riskeert hier niet je baan/vrouw/leven tenslotte), dat het altijd op te lossen is. Een keer toegeven en sorry zeggen zou sommige lieden echt niet misstaan en je wordt er geen slechter mens van.

Maar gelukkig gaat het hier in de meeste gevallen nog steeds over synths :halleluja

Zonder slijmerig over te willen komen heb ik in het algemeen echt respect voor de moderators, omdat zij hier toch tijd in steken en zich noodgedwongen niet altijd even populair maken bij de rest. Zonder moderators geen SF.

Helemaal mee eens

Een keer toegeven en sorry zeggen zou sommige lieden echt niet misstaan en je wordt er geen slechter mens van.

Klopt, en daarom dat ik van deze gelegenheid gebruik maak om sorry te zeggen voor eventuele verkeerde beslissingen die ik heb genomen. Inderdaad ben ik ook maar een mens, want achter die "zelf-ingenomen machtswellusteling" die ik volgens sommigen ben, gaat gewoon een persoon met dezelfde emo's als ieder ander schuil.

Dus excuses als ik soms eens een onjuiste beslissing neem. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Maar ik ga niet kruipen, voor wie dan ook, en soms zal ik inderdaad kort, zakelijk antwoorden. Dat zal op sommigen (te) afstandelijk overkomen, maar als moderator moet je wel: want denk maar niet dat het gescheld van sommigen lieden hier, ons niet zou raken. Vandaar. Stukje zelfbescherming.

Daarom stel ik het bijzonder op prijs (maar zonder te slijmen) dat de meerderheid van de leden er wel een genuanceerde mening op na houdt. Want SF blijft te gek, ik heb er mijn hart aan verpand.

:)

Tuurlijk, maar ik het dat wel vaker gelezen en wat dat betreft hecht ik er weinig waarde aan. Als er niets structureels veranderd dan maakt die goede wil ook niet zoveel uit.
Of mag ik dat niet zeggen?

tuurlijk mag je dat zeggen Fuse

maar het lijkt hier op het forum meer en meer op een straatje zonder eind... meer en meer mensen blijven gaan op die banaan om hun persoonlijk gelijk te halen

het gaat hier niet om winnen of verliezen. het gaat hier om synths

voor mij al reden genoeg om nooit een mod te worden...

ik wil bij deze dan ook nog even een extra steentje bijdragen
een grote lange veer in alle modsterretjes :okdan:

Niet dat het veel uitmaakt, maar Hooihuis had nog helemaal niets gezegd :D

O sjit spreek ik voor mijn beurt :bekdicht: sorry dan maar 8)

Maar ik denk dat het inderdaad niet echt iets voor mij zou zijn. Ik zou 1) denk ik veel te streng zijn en 2) zit ik niet genoeg op SF de laatste tijd.

Maar dat wist ik dus vandaar het antwoord dat jij toch niet wou......

Maar ik geloof best, dat zij soms bij onenigheid niet altijd de juiste beslissingen nemen en dat mensen daar zich dan kwaad over maken. Het zijn natuurlijk ook maar mensen. Ik ga er altijd wel van uit, zeker op een forum als dit waar de belangen niet al te groot zijn (je riskeert hier niet je baan/vrouw/leven tenslotte), dat het altijd op te lossen is. Een keer toegeven en sorry zeggen zou sommige lieden echt niet misstaan en je wordt er geen slechter mens van.

Maar gelukkig gaat het hier in de meeste gevallen nog steeds over synths :halleluja

Goed gezegd....maar we hebben natuurlijk ook een excuses thread hier op SF. En de rest gaat over synths maar das minder belangrijk.:smeris:

ik wil bij deze dan ook nog even een extra steentje bijdragen
een grote lange veer in alle modsterretjes :okdan:

:dubbel:

attachment.php

Attachments

• veer.jpg
    veer.jpg
    50,7 KB · Bekeken: 130
En de rest gaat over synths maar das minder belangrijk.:smeris:
En zo wordt het weer in het putje gerelativeerd en mogen we weer een jaartje wachten totdat deze discussie weer opnieuw gevoerd wordt. Het is al bijna traditie onderhand.

Mogen we iig concluderen dat mods het excuus 'te weinig tijd' niet meer kunnen gebruiken omdat er ook niet aktief wordt gezocht naar extra mods?

En zo wordt het weer in het putje gerelativeerd en mogen we weer een jaartje wachten totdat deze discussie weer opnieuw gevoerd wordt. Het is al bijna traditie onderhand.

Mogen we iig concluderen dat mods het excuus 'te weinig tijd' niet meer kunnen gebruiken omdat er ook niet aktief wordt gezocht naar extra mods?

Maar de ham vraag blijft in deze is er een nieuwe moderator nodig? Hier is in mijn optiek nog steeds geen duidend antwoord opgegeven....dat wij nou alweer 6 pagina's vullen met die en die maar tot nu toe zie ik niemand erom springen om het te doen...ja Sunny Pedaal wou het doen maar die is afgewezen zoals we allemaal weten..volgens mij zou SP het het best kunnnen doen....daarbij vind ik de redenen waarom hij is afgewezen ronduit zwak te noemen.....beetje spijkers op laag water zoeken......

Dus MOET er nou een nieuwe moderator komen ja of nee?

Maar de ham vraag blijft in deze is er een nieuwe moderator nodig? Hier is in mijn optiek nog steeds geen duidend antwoord opgegeven....

Nou, er is meerder malen aangegeven als gevolg van een kleine escalatie, neem het **mopoly verhaal bijv, toen werd dus verexcuseerd wegens onderbezetting en strandliggerij, maar dit soort argumenten zijn vaker aangevoerd, dus lijkt het me dat, willen de argumenten hun validiteit behouden dat er iemand bij moet komen, maar of dit dus ook echt een gewenst iets is bij het mod team dat is inderdaad de vraag.

Maar volgens mij is er gezegd dat men zich altijd mag aanbieden, dus lijkt met dat ze er voor open staan.

'T maakt me trouwens verder weinig uit of het team nu wel of niet wordt uitgebreid, maar ik dacht, iemand met steun van uit de leden kan alleen maar een mooie aanvulling zijn, vandaar deze thread. :)

Mooie en oprechte post! :okdan:

ben ik het niet mee eens.

natuurlijk maakt iedereen fouten en doet niemand het altijd goed. open deur.
iemand laat ook geen indruk van zelfingenomenheid of van een machtswellusteling (?) achter door het nmaken van fouten of nemen van verkeerde beslissingen, maar door het volharden in het maken van een foute afweging, zelfs nadat de juiste argumenten je op chimpansee-niveau zijn uitgelegd. om maar eens wat te noemen.

schelden naar elkaar is natuurlijk nooit goed, zomaar zonder inhoudelijk op zaken in te gaan elkaar dom noemen, of van weet ik wat betichten is niet leuk en ook niet nodig.

en dan stond er nog iets over een genuanceerde mening. net of een ongenuanceerde mening (eigenlijk een mening die ongenuanceerd wordt gebracht natuurlijk) niet juist zou kunnen zijn. vaak wordt slap heen en weer gepraat, het semantisch benoemen van bepaalde feiten als genuanceerd gezien, terwijl het gewoon zeveren is.

dus demian, ik be het echt neit met je eens, ik proef geen oprechtheid. die vind je in de regel ook neit in dit soort open-deur posts, maar in de daadwerkelijke acties en opstelling. mwa praatjes vullen geen gaatjes.

maar dit is natuurlijk mijn mening en om enige nuancering aan te brengen: ik ben niet geheel objectief t.o.v. shortwave na recente ervaringen en correspondentie.

Een poging mijnerzijds om wat duidelijkheid te geven:
*ja, wij moderatoren van dit mooie forum met veel fijne leden handelen naar eer en geweten, maar maken inderdaad wel eens een fout. Zolang er sprake is van een normale conversatie (en daarmee bedoel ik dus niet scheldpartijen of laatdunkende opmerkingen t.a.v. het intelligentieniveau of de oprechtheid van de mods), staan we daarbij open voor dialoog en proberen we tot een oplossing te komen waar alle partijen mee kunnen leven. Er zullen echter altijd zaken zijn waarbij de meningen blijven verschillen. In zulke situaties beslist het mod-team.
*nee, het synthforum is geen democratische site. Mods bepalen het beleid. Door lid te zijn van het forum heb je dat geaccepteerd; kun je daar niet mee leven, dan moet je geen lid worden/ blijven.
*ja, de inbreng van leden wordt zeker wel meegewogen in de besluitvorming. Het zou idioot zijn om niets te doen met opmerkingen/ ideeën/ opbouwende kritiek waaruit betrokkenheid blijkt.
*ja, het kan gebeuren dat er wel eens wat tijd overheen gaat voordat er gemodereerd wordt. Wanneer berichten als kwalijk gemeld worden, wordt daar echter over het algemeen vlot op gereageerd.
*nee, we zijn niet actief op zoek naar een nieuwe mod.
*ja, we staan wel open voor leden die zichzelf willen voordragen als mod, maar het mod-team bepaalt uiteindelijk zelf of een lid mod wordt of niet.
*nee, ik heb geen behoefte aan die grote lange veer in mijn modsterretje :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back