De 'grote moderator voordraag thread'

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De volgende mod moet emotieloos zijn. Dat lijkt mij essentieel hier :D

Ik stel een robot voor!

*nee, het synthforum is geen democratische site. Mods bepalen het beleid. Door lid te zijn van het forum heb je dat geaccepteerd; kun je daar niet mee leven, dan moet je geen lid worden/ blijven.

Dit punt lijkt soms niet geaccepteerd te worden.
Ik zeg niet dat men *alles moet accepteren.
Maar soms vind ik dat er over-gedemocratiseerd wordt.
Is dat typisch Nederlands (@geschiedkundigen of antropologen onder ons) ?

Een poging mijnerzijds om wat duidelijkheid te geven:
*ja, wij moderatoren van dit mooie forum met veel fijne leden handelen naar eer en geweten, maar maken inderdaad wel eens een fout. Zolang er sprake is van een normale conversatie (en daarmee bedoel ik dus niet scheldpartijen of laatdunkende opmerkingen t.a.v. het intelligentieniveau of de oprechtheid van de mods), staan we daarbij open voor dialoog en proberen we tot een oplossing te komen waar alle partijen mee kunnen leven. Er zullen echter altijd zaken zijn waarbij de meningen blijven verschillen. In zulke situaties beslist het mod-team.
*ja, de inbreng van leden wordt zeker wel meegewogen in de besluitvorming. Het zou idioot zijn om niets te doen met opmerkingen/ ideeën/ opbouwende kritiek waaruit betrokkenheid blijkt.

beste hazes,
op deze 2 punten wil ik toch wel reageren, omdat ik van het eerste punt denk dat het mogelijk verband houdt met mijn recente correspondentie met shortwave en het tweede wil ik toch wel tegenspreken, omdat ik denk dat veel goede ideeën niet op waarde worden geschat, doordat ze van bepaalde forumleden komen. oude koeien moeten in de sloot blijven, ik weet het, maar in het verleden heb ik toch echt heel goed beargumenteerde suggesties genegeerd zien worden omdat ze niet strookten met de initiële opvattingen van het mod-team, dat naar mijn idee niet uitblinkt in het bijstellen van de eigen mening op basis van ideeën van anderen. is dan mijn bescheiden mening in deze hè.

dan het eerste punt. moderators zijn dus blijkbaar niet anders dan gewone forumleden. ook die worden niet graag gepiepeld, genegeerd, laatdunkend benaderd of met willekeur behandeld. om van uitschelden maar te zwijgen.

om het verhaal, als je inderdaad refereerde aan mijn recente discussie met shortwave, misschien vergis ik me helemaal, is het weer eens een 'verkeerde aanname' wat concreter te maken wil ik best de pb's heen-en-weer posten, samen met de relevante posts in een andere thread. dan wordt misschien ook duidelijk dat de minachtende toon niet bepaald van 1 kant kwam. en impliciet wordt, denk ik dan, de minachting duidelijk, door het simpele feit dat redelijke argumenten worden genegeerd met een obligaat praatje. als het helpt, wil ik dat alles graag concretiseren en ook toelichten. je post nu is uiterst sympathiek, maar blijft wat vaag.
maar... ik sluit niet uit dat je het over heel iets anders hebt, want ik kan me geen schelden herinneren.
en anderzijds kan ik me ook weer wel scheldpartijen herinneren, aan mijn adres, weer in een andere thread, die ondanks herhaalde verzoeken niet werden weggehaald. het was in die thread dacht ik, dat je opriep geen ruzie te gaan zoeken onderling maar eens wat vaker op de repor knop te drukken.

hoe het ook zij, als ik iets kan verduidelijken hoor ik het graag en ben ik daartoe zeker bereid. ik heb namelijk, ben bang dat dit ook weer niet overkomt, geen hekel aan shortwave of hazes, zelfs niet aan mattsecond, of aan moderators in het algemeen, maar wel aan sommige dingen die ze doen of nalaten. en daar mag ik graag melding van maken, kunnen we allemaal nog van groeien, ik ook, want regelmatig word ook ik op andere gedachten gebracht door mede-forumleden en leer ik weer wat bij.

Dus al twee stemmen voor een robot?

Toch niet zo'n robot die een "permanente ban" net even anders opvat dan he? :D

attachment.php

Attachments

• terminator_robot.jpg
    terminator_robot.jpg
    32,2 KB · Bekeken: 124
Weer van die plechtige verhalen die hier al vaker zijn gepost. Maar ik denk niet dat deze keer het anders afloopt.
Dus heren mods doe eens een cursusje communcatie of zo en probeer altijd zo neutraal mogelijk te communiceren.

Ik zeg uuuh...

SMACKOS!!!
En nu weer muziek maken stelletje ouwe wijven!

beste hazes,
op deze 2 punten wil ik toch wel reageren, omdat ik van het eerste punt denk dat het mogelijk verband houdt met mijn recente correspondentie met shortwave en het tweede wil ik toch wel tegenspreken, omdat ik denk dat veel goede ideeën niet op waarde worden geschat, doordat ze van bepaalde forumleden komen. oude koeien moeten in de sloot blijven, ik weet het, maar in het verleden heb ik toch echt heel goed beargumenteerde suggesties genegeerd zien worden omdat ze niet strookten met de initiële opvattingen van het mod-team, dat naar mijn idee niet uitblinkt in het bijstellen van de eigen mening op basis van ideeën van anderen. is dan mijn bescheiden mening in deze hè.

Ik deel je mening niet, afgezien van het feit dat oude koeien in de sloot mogen blijven. Ik denk dat we de laatste tijd o.a. middels het feedback-forum en in individuele correspondentie via pb's met leden een open houding hebben laten zien. Dat niet alles wat voorgedragen wordt uiteindelijk ook overgenomen wordt of omgezet wordt in concrete acties is een feit.

dan het eerste punt. moderators zijn dus blijkbaar niet anders dan gewone forumleden. ook die worden niet graag gepiepeld, genegeerd, laatdunkend benaderd of met willekeur behandeld. om van uitschelden maar te zwijgen.

om het verhaal, als je inderdaad refereerde aan mijn recente discussie met shortwave, misschien vergis ik me helemaal, is het weer eens een 'verkeerde aanname' wat concreter te maken wil ik best de pb's heen-en-weer posten, samen met de relevante posts in een andere thread. dan wordt misschien ook duidelijk dat de minachtende toon niet bepaald van 1 kant kwam. en impliciet wordt, denk ik dan, de minachting duidelijk, door het simpele feit dat redelijke argumenten worden genegeerd met een obligaat praatje. als het helpt, wil ik dat alles graag concretiseren en ook toelichten. je post nu is uiterst sympathiek, maar blijft wat vaag.
maar... ik sluit niet uit dat je het over heel iets anders hebt, want ik kan me geen schelden herinneren.
en anderzijds kan ik me ook weer wel scheldpartijen herinneren, aan mijn adres, weer in een andere thread, die ondanks herhaalde verzoeken niet werden weggehaald. het was in die thread dacht ik, dat je opriep geen ruzie te gaan zoeken onderling maar eens wat vaker op de repor knop te drukken.

hoe het ook zij, als ik iets kan verduidelijken hoor ik het graag en ben ik daartoe zeker bereid. ik heb namelijk, ben bang dat dit ook weer niet overkomt, geen hekel aan shortwave of hazes, zelfs niet aan mattsecond, of aan moderators in het algemeen, maar wel aan sommige dingen die ze doen of nalaten. en daar mag ik graag melding van maken, kunnen we allemaal nog van groeien, ik ook, want regelmatig word ook ik op andere gedachten gebracht door mede-forumleden en leer ik weer wat bij.

In mijn post refereerde ik aan de minder prettige momenten en boodschappen die ik zelf als moderator heb mogen meemaken de afgelopen jaren. Ik verschil daar niet in van een "gewoon" forumlid en tracht in mijn rol als moderator anderen te benaderen zoals ik zelf ook benaderd zou willen worden. Als iemand zich door mij -om met jouw woorden te spreken- gepiepeld, genegeerd, laatdunkend benaderd, met willekeur behandeld of uitgescholden voelt, dan wil ik daar graag over in gesprek gaan en ben ik te bereiken via PB.

Yoozer is geen mod? hmmm, ik altijd maar aardig doen in de tjet... HOEFT t niet eens... :D

Yoozer en PjotrG zijn wel moderator, maar hebben geen specifiek forum onder hun hoede, vandaar dat ze niet in het lijstje staan. Kun je overal tegenkomen dus. Ik zal eens informeren of dat dat aangepst kan worden, zodat beter zichtbaar is dat ze ook mod zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back