De 'grote moderator voordraag thread'

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik heb ook nog pb staan aan shortwave, die nog niet eens gelezen zou zijn.
overigens een klassiek geval: zodra de argumenten hout gaan snijden, haakt de typische mod af. die kan alleen wat met zijn machtswoord (sluiten/ verwijderen.)

als het team niet uitgebreid hoeft te worden en er toch nieuwe mods staan te trappelen, wil ik shortwave wel voor vervanging nomineren.

overigens verbaas ik me over de voorgestelde kandidaten, vraag me af welke criteria door sommige posters worden gehanteerd.

Democratisch gekozen mods is zo'n beetje het slechtste idee, want dat wordt dan meer een soort Idols populariteitscontest in plaats van dat de meest geschikte kandidaat naar voren komt. De beste mods zijn meestal juist de stille leden die je amper hoort of ziet, want die kunnen discreet de rotzooi opruimen en bemiddelen. Degenen die in iedere draad hun ongezouten mening spuien zijn misschien wel het meest amusant, maar niet de meest geschikte personen voor de job. Maar naar verwachting zijn juist zij degenen die het meest genoemd zullen worden omdat ze het meest gewaardeerd worden vanwege hun bijdragen.

D'r is meerdere malen aangegeven dat er sprake is van onderbezetting, dus vandaar deze thread.
Een iemand die steun krijgt van uit de community en mod wil zijn en geschikt bevonden wordt lijkt me de perfecte aanvulling op het bestaande team.

Ben ik het wel mee eens.....

de leden zouden er idd baat bij kunnen hebben als er 1 uit hun midden zou opstaan en aan de ronde tafel deel zou nemen maar waarschijnlijk zal ie dan uiteindelijk toch wel weer vervreemden op 1 of andere manier...

momenteel komt het er eigenlijk op neer dat de ruling elite de bloodline puur wil houden...

ik vraag me ook af of er bepaalde tiers zijn binnen deze secret modderhood... een initiate zal vast niet meteen op een goede plek terecht komen, laat staan alle geheimen kennen, maar moet eerst dingen doen om zo een stapje hoger op de ladder te komen?! eerst het werkpaardje/sloofje spelen...

Jeez 6 klinkt een beetje als arm in de lucht en allemaal een snor....8o) en als een soort geheim genootschap......niet alles heeft te maken met conspiracy theory's.... zie je handtekening...

Tuurlijk, iedereen kan een forum beginnen, en dan? Dan komen er 3 nieuwe users die misschien 1 of 2x wat zeggen en dat is het dan. Volstrekt zinloos en overbodig dus.

Ben het trouwens volstrekt met je eens wat die emo-uitbarsting betreft, dat heb ik ook veel liever dan die vreselijke nepperige zogenaamde correcte communicatie vormen wat sommige bepaalde lieden plachten te gebruiken. Eerlijk duurt het langst en is dus ook het duurzaamst.

Ach er zijn wel andere fora die vrij jong zijn en nu goed beginnen te lopen sinds de uitstroom vanuit SF.....maar deez zijn wel iets meer gericht op produceren dan specifiek op synths......hangt er een beetje om....

Voor de rest :okdan:

tusschenstandje:

5 R-ond ???
5 6 Trak wil niet
3 Cheimoon wil niet
3 Niel ???
3 Hooihuis wil niet
2 Fuse wil niet
2 Trigg ??
2 Demian ??
1 Jaccis ??
1 Wout Blommers ??
1 Divino wil niet
1 Monopoly wil niet denk ik
1 J. Baars wil niet
1 Hilltree wil niet
1 Meescha74 ???

Democratisch gekozen mods is zo'n beetje het slechtste idee, want dat wordt dan meer een soort Idols populariteitscontest in plaats van dat de meest geschikte kandidaat naar voren komt. De beste mods zijn meestal juist de stille leden die je amper hoort of ziet, want die kunnen discreet de rotzooi opruimen en bemiddelen. Degenen die in iedere draad hun ongezouten mening spuien zijn misschien wel het meest amusant, maar niet de meest geschikte personen voor de job.
Dat bedoel ik, er is dus geen vraag naar. Misschien is er vraag vanuit diverse forumleden maar er is geen fundamentele behoefte. Anders zouden de huidige mods hier wel op reageren of zelf zo'n post starten.

Dat bedoel ik, er is dus geen vraag naar. Misschien is er vraag vanuit diverse forumleden maar er is geen fundamentele behoefte. Anders zouden de huidige mods hier wel op reageren of zelf zo'n post starten.

Erm, even vrij vertaald, in Iran, Venezuela, China, Mozambique, etc is geen behoefte aan een democratie, als dit wel zo was dan zou de president daar heus zelf wel over beginnen, euh.. ik denk 't niet.. :D

Erm, even vrij vertaald, in Iran, Venezuela, China, Mozambique, etc is geen behoefte aan een democratie, als dit wel zo was dan zou de president daar heus zelf wel over beginnen, euh.. ik denk 't niet.. :D

Ghehehehe goed verwoordt....8~

Ik ben het met je eens dat het er hier af en toe ondemocratisch aan toe gaat, verder vind ik die vergelijking mank gaan. Bovendien is Mozambique behoorlijk democratisch.

vraag me af welke criteria door sommige posters worden gehanteerd.
mensen die volgens andere leden wel aangenaam zouden kunnen zijn als mod
Democratisch gekozen mods is zo'n beetje het slechtste idee
maar dat is het ook niet... zoals al eerder aangegeven; er zijn 3 stappen...
1. leden kiezen een lid uit
2. wil het gekozen lid het ook?
3. willen de zittende mods het?

en als een soort geheim genootschap......niet alles heeft te maken met conspiracy theory's...
jij weet dus wel hoe het er achter de schermen aan toe gaat...?

Laatst gewijzigd:
Ik zeg niet dat de SF mod's je ophangen, of je handen afhakken etc, maar je snapt me verder wel.

Ik ben het met je eens dat het er hier af en toe ondemocratisch aan toe gaat, verder vind ik die vergelijking mank gaan. Bovendien is Mozambique behoorlijk democratisch.

Maar goed, verder hoeft dit alles ook niet ter discussie te staan, we dwalen af zo. :)

Ik zou het een betere vergelijking vinden als je Synthforum zou zien als club/discotheek waar je bij de baas voorstelt om de gasten zelf hun portiers te laten kiezen.

jij weet dus wel hoe het er achter de schermen aan toe gaat...?

Nee maar het staat nou niet bijzonder hoog op mijn prioriteiten lijst om te weten wat JB, Shortwave, SlyDog etc uitvreten achter de schermen....en soms is ignorance bliss.:engel:
Ik vind wel dat er iets meer communicatie mag naar de leden toe......uitleg over bepaalde zaken zou fijn zijn.....en soms doen ze dat ook maar dan wil weer niet iedereen die uitleg slikken......dus tja....
Iets meer transparantere leiding zou fijn zijn helemaal omdat het een stichting is en geen instituut.....

ik was er al bang voor ;)

maar goed, ik nomineer dan maar twin-x.

Nou ik denk dat Twinnie daar helemaal geen zin in heeft.....ik weet dit van hem dmv een ander forum....hij is hier ook wel klaar..

Nee maar het staat nou niet bijzonder hoog op mijn prioriteiten lijst om te weten wat JB, Shortwave, SlyDog etc uitvreten achter de schermen....en soms is ignorance bliss.:engel:
maar desalniettemin schijn je het toch te weten... :D

ik was er al bang voor ;)
be still thy great merchant of the 7 synthseas and beyond, ik hocus pocus pilatus pas...

ik begrijp nooit zo goed dat er zoveel verwacht wordt van mods..
het moet zus en zo.. en het is toch raar dat en bla en die blaat
pak gewoon van SF wat je leuk vindt van wat het is, help anderen als je dat nodig vindt en maak lol als je dat leuk vind..
en ga dat pijn in je haar hebben lekker ergens in een hoekje doen, alleen ..
een mod is mij helemaal NIKS verplicht imho
als je werkelijk belang hecht aan wat wie allemaal achter de schermen doen en in hoeverre dit allemaal past binnen jouw beeld van democratie dan ben ik bang dat een nieuwe verse mod jouw problemen echt niet op kan lossen..

en JAAAAAA laten we het over Twin-X hebben :duivels: dat is namelijk WEL leuk
grote kans dat er dan ook wat eerder ingegrepen wordt in deze draad :P

Laatst gewijzigd:
ik begrijp nooit zo goed dat er zoveel verwacht wordt van mods..
het moet zus en zo..

als je in je optreden regelmatig laat blijken, te denken boven de goegemeente te staan, dan mag er iets van je verwacht worden, dunkt mij.
als er dan ook nog heel directief wordt opgetreden, zij het wat willekeurig, dan 'moet' er al snel ook iets van de andere kant.
dat is wat mij zover brengt, ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.

het zijn 3 dingen...

- wie kiezen de leden uit?
- wil het gekozen lid dit wel?
- willen de zittende mods het wel?

De mods kiezen de mods uit. Suggesties en zo zijn natuurlijk leuk, maar het is niet alsof er zelf niet over nagedacht wordt. Wat shortwave zegt klopt.

Tuurlijk, iedereen kan een forum beginnen, en dan? Dan komen er 3 nieuwe users die misschien 1 of 2x wat zeggen en dat is het dan. Volstrekt zinloos en overbodig dus.

Dat ligt er helemaal aan op welke basis je dit forum begint. Elk forum is klein in het begin. Het helpt als je een clustertje mensen hebt en niet gelijk als een gek subforums gaat aanmaken; vaak zijn 2 stuks (on-topic en off-topic) genoeg.

Om even een voorbeeldje te noemen: op Harmony Central was er ook onvrede. Er is toen door 1 persoon op z'n eigen servertje een nieuw forum gesticht, en het enige wat daar in feite plaatsvindt zijn "haha, vieze plaatjes posten, hier mag het wel" en "jemig, wat is dat andere forum toch een kloteforum". Maar, da's dan ook op basis van "het andere forum is een kloteforum", in plaats van "we gaan dit een beter forum maken, want het andere doet a, b en c niet zoals we willen".

Dat forum gaat nergens naar toe en is eerder geslonken dan gegroeid. Er zit 0,0 inhoud van waarde op, alleen maar gebitch en gerotzooi. Natuurlijk ga je daar geen zieltjes mee winnen.

Zie http://www.codinghorror.com/blog/archives/001246.html

maar dat is het ook niet... zoals al eerder aangegeven; er zijn 3 stappen...
1. leden kiezen een lid uit
3. willen de zittende mods het?

Volgens mij gaat het nu op deze manier:

1. willen de zittende mods het?

Minder democratisch, maar op zich niet per se verkeerd toch?

Iets waar ik nog nooit iemand over heb gehoord hier: Gastmoderators.
Die term heb ik ooit eens gehoord.
Wellicht weet iedereen al wat ermee bedoelt wordt, maar voor de zekerheid:
Een gastmoderator is een gewoon lid dat voor een bepaalde tijd een bepaalde afdeling van het forum op zich neemt. Dit ontlast de moderatoren. En het creeert een platform voor nieuwe moderators.
Is dat een goed idee?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back