synths aan de muur

Storm

A-ha!
Hallo,

Ik ben van plan mijn synths (keys) aan de muur te bevestigen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik heb op de quicklok site wel wat opties gezien, maar die vind ik niet terug bij retailers...

Thanks!

Bij de Gamma kun je vrijwel alles kopen, wat je zoekt heet element-systeem en is een standaard waar aan vrijwel alle fabrikanten aan voldoen. Het enige wat ontbreekt zijn kantelbare schapdragers. Die heb ik zelf besteld bij http://www.dewinkelinrichter.nl/, dat zijn dus deze dingen. Die gaan bijna tot 45 graden in de schuinste stand.

Alles wat je bij de IKEA koopt is verder niet volgens een vast systeem en het is daardoor dus ook niet uitbreidbaar.

Ik ben zelf bezig om het bij mij te installeren, als het af is pleur ik wel wat foto's online :)

Goedkoopste en compactste manier is een rail systeem voor boekenplanken, dat heb ik nu.

mural.jpg

Het bevalt goed maar ik wil het nu na 5 of 6 jaar wel veranderen. Het Ikea Broder systeem (waarover elders een thread loopt) moet het binnenkort gaan vervangen. Weet alleen nog niet hoe, maar dat doet er nu ook niet toe.

Goedkoopste en compactste manier is een rail systeem voor boekenplanken
De haken van dat systeem hebben een opstaand puntje aan het uiteinde (om de boekenplank mee tegen te houden). Zorgen deze puntjes niet voor beschadingen op je spullen ?

Bedankt voor de reacties heren. Gamma wordt lastig inderdaad, maar Ikea moet wel lukken ;). Ik heb de Broder thread doorgelezen, en dat ziet er goed uit! Binnenkort maar eens even langsgaan bij de Ikea hier. Ik had die thread al menigmaal voorbij zien komen, maar nooit bekeken trouwens (ja, ook ik heb last van diepgewortelde Ikea-haat!).

De haken van dat systeem hebben een opstaand puntje aan het uiteinde (om de boekenplank mee tegen te houden). Zorgen deze puntjes niet voor beschadingen op je spullen ?

Nee, ik heb wat rubber tape op de puntjes zitten. Maar dat systeem wat Bikkel noemt is soortgelijk, maar beter omdat je daar gewoon een plank op bevestigd waar je synth op rust.
Enige nadeel van die rails is dat het goed vast moet zitten aan de muur, dus dat je ook aardig wat gaatjes in de muur moet boren. En het kan niet op alle muren, gipsmuren kunnen bijvoorbeeld tricky zijn, hoewel dat met goede pluggen meestal wel op te lossen is.

Muren zijn allemaal van steen hier, dat moet wel lukken :) Je hebt hier wel Gamma-achtigen, ik zal eens rondkijken! Enige is dat ik ze wel in speelstand wil hebben, en niet plat aan de muur. Al ziet het er wel leuk uit!

Nee, ik heb wat rubber tape op de puntjes zitten. Maar dat systeem wat Bikkel noemt is soortgelijk, maar beter omdat je daar gewoon een plank op bevestigd waar je synth op rust.
Enige nadeel van die rails is dat het goed vast moet zitten aan de muur, dus dat je ook aardig wat gaatjes in de muur moet boren. En het kan niet op alle muren, gipsmuren kunnen bijvoorbeeld tricky zijn, hoewel dat met goede pluggen meestal wel op te lossen is.

ik heb het systeem wel hier, maar gebruik het voor boeken. de planken beschadigen na verloop van tijd op de plaatsen van die puntjes.
Zolang je de langste muurrails gebruikt en in alle gaatjes schroefje+plugje is het stevig genoeg.

Muren zijn allemaal van steen hier, dat moet wel lukken :) Je hebt hier wel Gamma-achtigen, ik zal eens rondkijken! Enige is dat ik ze wel in speelstand wil hebben, en niet plat aan de muur. Al ziet het er wel leuk uit!

Dan moet je voor die dragers van Bikkel gaan, die kun je instellen tot 45 graden. Met ' mijn' systeem kan dat in zeker zin ook; hoe langer de drager hoe 'flauwer' de hoek. Om je wat overwegingen te geven, ik koos voor dit systeem omdat het
- goedkoop was en ik geen extra planken hoefde te kopen,
- het Bikkel-systeem toen nog niet beschikbaar was
- ik in mijn vorige studio geen ruimte had om te diepe dragers te nemen
- ik in de hoogte moest; hoe hoger, hoe onpraktischer het is als synths 'liggen'.

Om die laatste rede twijfel ik ook nog aan dat Broder systeem; ik heb 12 synths die ik kwijt moet (nja, moet... wil).
3 x 4 (of 2 x 5 en 1 x 2) Broder racks nemen teveel breedte in beslag, 2 x 6 wordt te hoog...

Bikkel, je bent inderdaad een held. Had ik dat eerder geweten, dan had ik geen Broder gekocht. Dat systeem is mooier, maar duurder en minder flexibel.
Ook een goede link voor...winkelbenodigdheden. Daar was ik óók naar op zoek.

Het komt toch weer door Chinetti dat ik ben gaan zoeken naar een soortgelijke oplossing, het zag er echt wel behoorlijk strak uit bij hem en zo hoef je dus niet persee meer voor modules te gaan als je het compact moet houden :)

Bikkel, je bent inderdaad een held. Had ik dat eerder geweten, dan had ik geen Broder gekocht. Dat systeem is mooier, maar duurder en minder flexibel.
Ook een goede link voor...winkelbenodigdheden. Daar was ik óók naar op zoek.

Ik moet zeggen dat de site me niet zo veel vertrouwen inboezemde maar support per mail was prima, ze belden nog een keer na over de afleverdag en alles was prima verzorgd verder :okdan:

Overigens heb ik in die Broder-thread toch ook wel iets over dit systeem gezegd? Mensen verklaarden me toen voor gek vanwege de kosten van de planken. Ik heb een stuk MDF van 22 euro gratis laten verzagen bij de Gamma in - even uit mijn hoofd - 3 planken van 120 x 40 en zes van 80 x 40. Wel moet je daar een aluminium hoekstrip bij kopen die ook al iets van 15 euro is als steun, volgens mij was ik alsnog iets van 50 euro kwijt inclusief schroeven. Maar ik vind dat op zich niet zo'n gigantisch bedrag, al zijn die planken natuurlijk wel gewoon onbewerkt MDF.

Ik denk dat ik iets van 120 euro totaal aan materiaal kwijt ben, vier rechte dragers 40cm en drie kantelbare dragers, vier strips van twee meter, planken, schroeven, aluminium hoekstrip. Het wel iets meer werk, maar goed dan is het wel precies zoals ik het hebben wil.

Back