sampeltje voor intro???

Origin X

8 Bit
Heej kheb een vette opdracht gekregen, namelijk een intro maken voor een feest (misschien ook de theme song, maar dat terzijde). Nu heb ik wel al wat, maar ik zoek nog wat voor helemaal aan het begin van de intro. Ik zoek een sample waarin een vrouw/man zoiets dergelijks zegt als:''System startup'' enzovoort, met ondertussen allemaal van die piepjes enzo, zodat het lijkt ofdat er inderdaad iets opstart zeg maar:)
Tlijkt me echt vet om zoiets aan het begin te hebben, dus weet iemand waar ik zo'n sample vandaan kan halen, please zeg et me...

ps: tuurlijk kan ik ook dingen zelf inspreken, wat ik ook gedaan heb, maar voor dit wil ik gewoon een sampletje hebben, want ik heb er al genoeg goede gehoord op dat gebied, alleen kan ik ze nu ineens niet meer vinden:confused:

Voor zo'n "computer-achtige" vocal is het misschien wel lache om dat te laten zeggen door software voice modelling dinges. Daar kun je gratis wel ene van van t net plukken. Analog X "say it" bijv.

Je tikt iets in in n text field, duwt op n knopje en dan zet ie dat in n wav-file.

Toetjes en bliepjes kun je (toch wel?) zelf maken...toch?

Orgineel geplaatst door Pjotr G
Voor zo'n "computer-achtige" vocal is het misschien wel lache om dat te laten zeggen door software voice modelling dinges. Daar kun je gratis wel ene van van t net plukken. Analog X "say it" bijv.

Ik heb dat programma ook een keer geprobeerd, maar het is mij nooit gelukt daar ruige robot stemmen mee te maken. (zelfs met FX niet)
vocoderes werken voor mij het beste, alleen weet ik nooit zo goed welke synth ik moet gebruiken in combinatie met een vocal om van die robot-stemmen te krijgen..

Orgineel geplaatst door TraiZor

... alleen weet ik nooit zo goed welke synth ik moet gebruiken in combinatie met een vocal om van die robot-stemmen te krijgen..

Het lijkt me dat iets metaalachtigs goed zou moeten zijn...iets uit n FM-synth dus....

btw een beetje het robot effect kun je ook krijgen door een delay op de vocal te zetten van ongeveer 7 msec ofzo en dan zo zetten dat ie vaak doorecho't (dacht ik), is minder als vocoder trouwens

Ik wil niet heel ***lig klinken en het is natuurlijk supercool om zo'n opdracht te krijgen maar....(yep, er is een maar)....

En sample met 'start up' en dan van die computerbliepjes is wel heeeeeeel erg cliche, of ligt dat aan mij? Probeer die mensen waarvoor je dit doet nu eens te verassen met iets wat net ff anders is. Hoeft geen groots experiment te zijn, maar als iedereen maakt wat al een keer gemaakt is dan komen we nooit verder.

Het is maar een gedachte.

Orgineel geplaatst door Nolet
Ik wil niet heel ***lig klinken en het is natuurlijk supercool om zo'n opdracht te krijgen maar....(yep, er is een maar)....

En sample met 'start up' en dan van die computerbliepjes is wel heeeeeeel erg cliche, of ligt dat aan mij? Probeer die mensen waarvoor je dit doet nu eens te verassen met iets wat net ff anders is. Hoeft geen groots experiment te zijn, maar als iedereen maakt wat al een keer gemaakt is dan komen we nooit verder.

Het is maar een gedachte.

Haha, op zich heb je helemaal gelijk, maar dit is een feest voor best wel simpele zielen (denk ik), dust tgaat gewoon om het idee.

---

En nog even over die sample... natuurlijk is die zelf te maken met vocoders en eigengemaakte bliepjes enzo, maar nogmaal ik wil het gewoon even simpel houden, oftewel ik ben gewoon te lui om dat te gaan maken:) en van die standaard samples klinken toch wel eeeeerg goed.

---

Kga inderdaad wel paar computergames checken. Zit er in het begin van 'half-life' nu niet zo'n stem?

Orgineel geplaatst door Origin X
Kga inderdaad wel paar computergames checken. Zit er in het begin van 'half-life' nu niet zo'n stem?

Ik heb onlangs een track gehoord met het intro van half-life. Klinkt heel raar als je dronken in een zaal staat.

Ik heb een tijd lang een sample van Coldcut als voicemail boodschap gehad:

"To get started turn the computer on *klak*
Now type in the word "load" followed by the enter key
The computer responds with a request to press the play button"

Intro van de Let Us Play CD :)

Ik zou zeggen probeer het eens op een filmsite met allemaal samples van quotes enzo. Een sci-fi B film of zo moet toch wel zoiets hebben. Die jaren 60 Z films zijn meestal wel lekker ranzig genoeg om d'r zoiets uit te halen.

"Ik zoek een sample waarin een vrouw/man zoiets dergelijks zegt als:''System startup'' enzovoort, met ondertussen allemaal van die piepjes enzo, zodat het lijkt ofdat er inderdaad iets opstart zeg maar"

ok, je bedoeld dus dat je het intro van die Ben Liebrand jaarmixen wilt namaken ;)

lijkt me simpel, pak een ouwe jaarmix en sample het intro...

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol
"Ik zoek een sample waarin een vrouw/man zoiets dergelijks zegt als:''System startup'' enzovoort, met ondertussen allemaal van die piepjes enzo, zodat het lijkt ofdat er inderdaad iets opstart zeg maar"

ok, je bedoeld dus dat je het intro van die Ben Liebrand jaarmixen wilt namaken ;)

Olaf

Of zoek een live set van Trance Energy, ik geloof Judge Jules of Jean, en sample daar een stuk uit. Toendertijd moest de deur een kwartier open. Dan hoor je ook duidelijk zo'n system start up stukje. Ik zal eens kijken of ik de precieze liveset kan achterhalen. :)

Orgineel geplaatst door TraiZor
Marco V op Trance energy (april 2000 dacht ik) had dat in ieder geval.

Als dat met zo'n BBC vocal is, is dat 'm idd. :)

Orgineel geplaatst door olafmol

Olaf

Mmm nie echt, kheb zelfs nog nooit zo'n dergelijke cd van hem geluisterd;)

Btw: kheb de set van jules op TE, is wel cool, marr zou ik weer te veel gejat vinden...

Ik wilde gewoon een sampletje van hoogsten 30 seconden ofzo, de rest wordt toch anders... Het dient zeg maar gewoon als de intro van de intro.

Kheb trouwens nog zelf wat vets gevonden, namelijk de geluiden op encarta! Ja inderdaad ja, allemaal toespraken en shit, waaronder luther king, maar dat zou wel een beetje erg groot cliché wezen om die te usen:)

Op encarta staat toch ook n speech van Hitler...daarvan weet je tenminste dat nog niemand t gedaan heeft! (geintje)

ik zat vanmiddag naar n beukCD te luisteren en middenin zat iets supersuperstoers wat je goed zou kunnen gebruiken.

Je neemt de acapella van een nummer van Public Enemy (bijvoorbeeld) en je speelt dit gewoon af met een verhoode pitch. Neem dan ook nog een nr waarvan vroeger een berg hakkuh sampletjes zijn gejat (zoals the rebel), en t is een feest der herkenning (echt stoer)

Kijk bijv eens op clix.to/loopfish bij best acapella's voor een paar old skool rap's, pitch omhoog gooien a la hakkuh

Hier kun je dan zelf n mooie intro doorheen/aan-plakken

pitch omhoog gooien a la hakkuh

Uhhh ik heb echt al jaren geen opgepichte stemmetjes meer gehoord. Maar ja......op zich is "Rebel without a pause" wel een kicke nummer om stemmen uit te halen, de acapella versie is overal te vinden, alleen is ieder woord wel een keer gebruikt.

Chuck D heeft echt een geweldige stem wat dat betreft.

"Straight out the Casio, in my Drummachine"

Back