divinio
Starting Up...
vroeger was ik sneller dronken.... ik wou dat het nu ook nog zo was
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
grapjas, zoveel vroeger kon nauwelijks iemand lezen en schrijven, naar school ging men niet en de tanden vielen uit de monden. gemiddeld werd men ca 33 jaar of daaromtrent. voorbehoedsmiddelen kende men niet , syphylis,kindersterfte wel ,evenals tyfus, cholera en malaria.Ah, vroeger, toen emails nog geschreven werden met ganzenveer en correcte Nederlandsche spelling.
grapjas, zoveel vroeger kon nauwelijks iemand lezen en schrijven, naar school ging men niet en de tanden vielen uit de monden. gemiddeld werd men ca 33 jaar of daaromtrent. voorbehoedsmiddelen kende men niet , syphylis,kindersterfte wel ,evenals tyfus, cholera en malaria.
men stonk .
het was geen pretje. de zeden en moraal waren ruw. de gesel der kerk tiraniseerde het gepeupel.etc etc.
Sunny Pedaal schreef:... de gesel der kerk tiraniseerde het gepeupel

Met divers wapentuig zoals angst, verassing, roekeloze efficiëntie, een bijna fanatische toewijding aan de paus en mooie rode uniformen....![]()

je lijkt hier wel de moderators te beschrijven.... zie je wel dat alles terug komt!![]()
Toen Twix noch Raider heette en M&M's noch Treets.......
En Bonito's dat waren de chocolade M&M's
Vroeger is gewoon weer te koop;

Vroeger...Toen je nog lekker in de rivier kon zwommen en met een laag glimmende chemische troep op je vel thuiskwam. Zonnecreme was niet nodig.....
maar ze hadden wel een punt en in de smiezen waar het om draait.Ja... KOMMAARRRRRR...![]()
maar ze hadden wel een punt en in de smiezen waar het om draait.
iets later , vroeger, kwam de generatie carriere en wat kan mij het bommen.
hard werken en vooral niets willen missen.

Maar nu die jaren '80, wat een verschrikking: de jeugdwerkeloosheid was enorm, de dreiging van een kernoorlog was [vooral in de hoofden] serieus aanwezig en het doemdenken vierde hoogtij.
Ken je de teksten nog?
Al biste onderwiezer, bankwerker of psycholoog,
de kommende joare biste woarschienlijk werkeloos.
Du most sollicitere.
[Janse Bagge Band]
Carriere maken, tot dat de bom valt
een diploma halen, totdat de bom valt.
[Doe Maar]
En op mij had die negativiteit [toen nog wel] ook invloed: ik kapte met de Middelbare LandbouwSchool [overal werd vertelt dat een diploma halen geen zin had] en ging in de bijstand voor 300 gulden in de maand.
2 jaar werkeloos geweest met tussenpozen totdat ik aan de slag kon in een kunststof ramen fabriek.
Was die tijd niet zo negatief geweest en ik niet zo beïnvloedbaar en onzeker dan had ik waarschijnlijk die school wel afgemaakt en was ik misschien nu wel boer in Canada geweest.
Wat dat betreft denk ik vaak dat de jaren '80 bepalend zijn geweest voor de rest van mijn leven.