Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vroeger werden moslims met open armen ontvangen in nederland,..
Nu worden ze uitgekakt.
Vroeger ging men massaal de straat op tegen kernwapens en voor gelijke rechten,.
Nu blijft iedereen binnen zitten zappen terwijl de regering weer eens de zoveelste kutregel erdoor wurmt.
Vroeger kon je in de sociale dienst hangen en lekker stoned reggae jammen met je maten,..
Nu mag je als een nazi op straat verkeersbonnen uitdelen of papier prikken.
Vroeger kocht je een ov-dagkaartje of een megapatat speciaal voor 70 cent,. en dat waren echte centen!!
Nu is er een euro en die kost al twee euro.
Vroeger hingen de touwtjes uit de brievenbus en kon je bij al de buren gewoon binnenlopen zonder aanbellen en waren ze allemaal je tante of je oom tenzij ze ouder waren,. dan waren ze opa of oma.
Nu wordt de politie gebeld als je per ongeluk op de verkeerde bel drukt.
Vroeger was ik een indiaan en bond ik meisjes aan bomen met hun springtouw en als ik ze weer losmaakte gingen we zoenen en elkaar uitgebreid naakt bekijken in de bosjes.
Nu moet je krijg je daarvoor pillen en een adhd stempel en moet je uiteindelijk naar een jeugdpenitentiaire inrichting of een tuchthuis.

Vroeger kun je uren over praten en met plezier aan terugdenken,..
Over nu kun je uren klagen!

Ah, vroeger, toen emails nog geschreven werden met ganzenveer en correcte Nederlandsche spelling.
grapjas, zoveel vroeger kon nauwelijks iemand lezen en schrijven, naar school ging men niet en de tanden vielen uit de monden. gemiddeld werd men ca 33 jaar of daaromtrent. voorbehoedsmiddelen kende men niet , syphylis,kindersterfte wel ,evenals tyfus, cholera en malaria.
men stonk .
het was geen pretje. de zeden en moraal waren ruw. de gesel der kerk tiraniseerde het gepeupel.etc etc.

grapjas, zoveel vroeger kon nauwelijks iemand lezen en schrijven, naar school ging men niet en de tanden vielen uit de monden. gemiddeld werd men ca 33 jaar of daaromtrent. voorbehoedsmiddelen kende men niet , syphylis,kindersterfte wel ,evenals tyfus, cholera en malaria.
men stonk .
het was geen pretje. de zeden en moraal waren ruw. de gesel der kerk tiraniseerde het gepeupel.etc etc.

Nee dat was veel vroeger,.. dat is van horen zeggen,.. dat telt niet,..
Want het kan altijd vroeger,.

Vroeger waren er protozoa,.. niks kerk,. gesel,.. moraal,..
Gewoon sex met jezelf beetje proteine sabbelen, lekker delen en door t slik en oppervlaktewater peddelen in t zonnetje!

Met divers wapentuig zoals angst, verassing, roekeloze efficiëntie, een bijna fanatische toewijding aan de paus en mooie rode uniformen.... :o:

je lijkt hier wel de moderators te beschrijven.... zie je wel dat alles terug komt! :P

je lijkt hier wel de moderators te beschrijven.... zie je wel dat alles terug komt! :P

spanish-inquisition-04.jpg

Toen Twix noch Raider heette en M&M's noch Treets.......

En Bonito's dat waren de chocolade M&M's

Vroeger...Toen je nog lekker in de rivier kon zwommen en met een laag glimmende chemische troep op je vel thuiskwam. Zonnecreme was niet nodig.....

... toen doemdenken nog heel correct was...

Ja, toen we als kindertjes allemaal bang waren voor 'zure regen'. Want alle bomen zouden binnen 10 jaar doodgaan en alle gebouwen smelten nog voordat we volwassen zouden zijn.

image072.jpg
zuur.jpg

Toen we nog een geel koffertje kregen van Deetman die later zo giftig zouden zijn gebleken dat we ons nooit meer zouden kunnen voortplanten...

geelkoffertjegroot.jpg

En de Bom, die zou immers zeker vallen, midden jaren '80, dus 'NO FUTURE'.
Ja, dan moest je maar je eigen schuilkelder maken in de achtertuin... maar ja, dan moest je wel nadenken hoe je oma buiten de deur zou werken als ze (onvermijdelijk) zou kreperen in diezelfde schuilkelder.

bom.jpg

En daarvoor nog, dat nog in de jaren '70 alle grondstoffen en al het eten op zou zijn geraakt.
Dat hadden de meneren van de 'Club van Rome' bedacht, en die hadden er verstand van.
http://www.n-orm.nl/?page=7151782
En dan kwam er ook nog eens een nieuwe ijstijd aan!?

En een huis, dat kon je wel vergeten. En een baan al helemaal.
En de zeehondjes, die gingen er allemaal aan. En de walvissen ook.
Gelukkig kon je dan een sticker plakken, een button, gebreid mutsje of een canvas tas dragen om in ieder geval te laten weten dat JIJ het er niet mee eens was! Of raar haar... dàt zou ze leren!
En dan zoiets als atoomenergie? Daar moest je nee bedankt tegen zeggen.
Maar je moest zowiezo overal TEGEN zijn. AKSIE! enzovoorts.

Ja... KOMMAARRRRRR... :D

Laatst gewijzigd:
Vroeger...Toen je nog lekker in de rivier kon zwommen en met een laag glimmende chemische troep op je vel thuiskwam. Zonnecreme was niet nodig.....

Je kunt weer in de Maas zwemmen bij Rotterdam.

Ja... KOMMAARRRRRR... :D
maar ze hadden wel een punt en in de smiezen waar het om draait.
iets later , vroeger, kwam de generatie carriere en wat kan mij het bommen.
hard werken en vooral niets willen missen. maatschappij?, wat kan ik er van voordeel aan hebben?, how big is your appartment, and your tits?

Vroeger...

toen de boten nog van hout en de mannen van staal waren
toen de drempels nog kuilen waren

ik herinner me het nog goed.

maar ze hadden wel een punt en in de smiezen waar het om draait.
iets later , vroeger, kwam de generatie carriere en wat kan mij het bommen.
hard werken en vooral niets willen missen.

Zwart/wit denken hoort er ook bij. 'De jeugd van tegenwoordig'... ;)
Wat precies hadden ze in de smiezen met 'no future'?
Zomaar ergens van het web geplukt:

Maar nu die jaren '80, wat een verschrikking: de jeugdwerkeloosheid was enorm, de dreiging van een kernoorlog was [vooral in de hoofden] serieus aanwezig en het doemdenken vierde hoogtij.

Ken je de teksten nog?
Al biste onderwiezer, bankwerker of psycholoog,
de kommende joare biste woarschienlijk werkeloos.
Du most sollicitere.
[Janse Bagge Band]

Carriere maken, tot dat de bom valt
een diploma halen, totdat de bom valt.
[Doe Maar]

En op mij had die negativiteit [toen nog wel] ook invloed: ik kapte met de Middelbare LandbouwSchool [overal werd vertelt dat een diploma halen geen zin had] en ging in de bijstand voor 300 gulden in de maand.
2 jaar werkeloos geweest met tussenpozen totdat ik aan de slag kon in een kunststof ramen fabriek.
Was die tijd niet zo negatief geweest en ik niet zo beïnvloedbaar en onzeker dan had ik waarschijnlijk die school wel afgemaakt en was ik misschien nu wel boer in Canada geweest.
Wat dat betreft denk ik vaak dat de jaren '80 bepalend zijn geweest voor de rest van mijn leven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back