Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
de gezondheidszorg. = door techniek
mensen leven langer is dat werkelijk beter? hierdoor vergrijzing en overbevolking
de hoeveelheid informatie ( en goederen/ andere hulpmiddelen ) waarover een mens kan beschikken om zich " door het leven heen te slaan " = door techniek
de hoeveelheid klankopwekkers = door techniek
de computer = door techniek
het terugdringen van religie bv in het onderwijs :?
euthanasie :?
verschillende beschikbare drugs :?
pensioen :?

alle werktuigen is techniek, ook de vuistbijl en stenen pijlpunten....niks mis met techniek. De menselijke behoefte misbruiken om te kopen kopen kopen en toename van egoisme is jammer, techniek niet.

er is ook niets mis met techniek, maar als je de techniek-kwestie achterwege laat, kan je dus niet stellen dat de wereld/maatschappij tegenwoordig zoveel "beter" is dan in zegmaar de 80s...

Individuality lekker afgestompt, X-factor en andere super commerciele troep, de "ik-eerst" maatschappij... het wordt alleen maar erger

mja tegenwoordig is het ook veel sterker gepolariseerd, overal. Veel cynisme ook en tegenwoordig is men misschien wel wat eerlijker. Bv racisme wordt toegelaten, zie Wilders vs Janmaat, daar wordt het ook niet gezelliger van.

Mee eens. Dit zou nu niet meer kunnen helaas:

new_romantics_dancing.jpg

Maar.... vroeger hadden we hem niet:
im_alan_partridge.jpg

:D

Ik ken geen vroeger... Ik zou zeggen de eerste ervaring tussen je 15de en de tijd dat je je eerste liefde leerde kennen, de eerste keer dat je een pot had gerookt, de eerste keer dat je sex had, de eerste keer dat je niet tijdig thuis kwam, de eerste keer dat je je eerste bijbaantje kreeg, de eerste keer van... was leuker maar NIET beter.

Daarover zou ik een boek kunnen schrijven maar ik denk dat NU zijn er dingen beter zijn in plaats van vroeger, alleen, niet leuker. Leven en manier van denken is tegenwoordig door de media en zakkelijke dingen bepaald, waardoor we niet meer naar de persoon kijken maar naar feiten; in plaats van waarderen, hebben, consumeren.

Vroeger hadden we Cyndi Lauper, nu hebben we Gaga. Wie van de twee is beter, geen van beide. Ze zijn "impactant" voor een tijd en hype. That's all.

mevrouw lauper was veel minder hyperdepyper, je kan beter madonna van destijds vergelijken met dat gedrocht van een kakka als het gaat om extreem...
ah punk, de laatste der romantiekers
en nog heel even begin jaren 90 een offshoot in de vorm van o.a. de band die hoort bij mijn avatar...

Vroeger, toen de DJ mixer nog geen poespas filtertjes had en ook nog eens 'n analoge mixer was...

Oh ja, en toen shit nog geen blauwe ledjes had!!!!!!

ik heb nog steeds geen argumenten gehoord dat het vroeger NIET beter was

ik heb nog steeds geen argumenten gehoord dat het vroeger NIET beter was
misschien is men die vergeten...
maar ik weet er wel 1: jaren 80 over the top hairmetal bands, van die opgemaakte kerels die er als halve wijfen uitzagen...

als je niet in het hier en nu leeft dan ben je eigenlijk net zo dood als vroeger, hetzelfde geldt voor mensen die alleen in de toekomst leven...

nee , meer is niet beter
beer is beter
en bijter , soms

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back