Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zwart/wit denken hoort er ook bij. 'De jeugd van tegenwoordig'... ;)
Wat precies hadden ze in de smiezen met 'no future'?
Zomaar ergens van het web geplukt:
Citaat:
Maar nu die jaren '80, wat een verschrikking: de jeugdwerkeloosheid was enorm, de dreiging van een kernoorlog was [vooral in de hoofden] serieus aanwezig en het doemdenken vierde hoogtij.

Ken je de teksten nog?
Al biste onderwiezer, bankwerker of psycholoog,
de kommende joare biste woarschienlijk werkeloos.
Du most sollicitere.
[Janse Bagge Band]

Carriere maken, tot dat de bom valt
een diploma halen, totdat de bom valt.
[Doe Maar]

En op mij had die negativiteit [toen nog wel] ook invloed: ik kapte met de Middelbare LandbouwSchool [overal werd vertelt dat een diploma halen geen zin had] en ging in de bijstand voor 300 gulden in de maand.
2 jaar werkeloos geweest met tussenpozen totdat ik aan de slag kon in een kunststof ramen fabriek.
Was die tijd niet zo negatief geweest en ik niet zo beïnvloedbaar en onzeker dan had ik waarschijnlijk die school wel afgemaakt en was ik misschien nu wel boer in Canada geweest.
Wat dat betreft denk ik vaak dat de jaren '80 bepalend zijn geweest voor de rest van mijn leven.

zo ,. ja man,..

Das een vet goed excuus voor mijn eigenwijzigheid en luie gedoe,.. die ga ik er zeker in houden!! Misschien klaag in Ernst-jan en Henny wel aan.

Inderdaad, toen had je nog de Sex pistols, Ivy Green, The ramones, punk en new wave. Blowen was toen nog niet slecht voor je hersens, dacht men.

... vroeger had je nog ouderwetse stewardessen...

j0kvew.jpg

... vroeger had je nog ouderwetse stewardessen...

j0kvew.jpg

Ja,. maar die van toen zijn nu 65+ !!

En ik zat laatst in een piepkleine kroatische schoenendoos met vleugels,..
Ding rammelde aan alle kanten,. missende popnagels,. roest en nog veel meer horror,..
Maar de stewardessen waren nagelnieuw en een lust voor t oog! En eentje sprak zelfs een beetje engels!!! :D

tja er is natuurlijk wel een verschil tussen wat maatschappelijke betrokkenheid en alles geloven wat er gezegd wordt. het gezegde " de soep wordt niet zo heet gegeten", kan goed samengaan met "pas op de soep is heet".
jammer van die opleiding, maar kwam dat nou echt alleen door de maatschappelijke onrust dat je kapte en er niet ,meer mee herbegon ??

tav die stewardesse: kijk dat bedoel ik nou een doos met vleugeltjes en rammelen in kroatie, had het zelf niet beter kunnen samenvatten

Vroeger waren de catalogi van de postorderbedrijven onwijs interessant :P, nu de catalogi en websites van de instrumentenverkopers c.q. -bouwers :P.

Vroeger is vroeger en tegelijkertijd nu aldus

jammer van die opleiding, maar kwam dat nou echt alleen door de maatschappelijke ONRUST (nv?) dat je kapte en er niet ,meer mee herbegon ??

:dubbel::mega:

...
Vroeger is vroeger en tegelijkertijd nu aldus YouTube - Ten dimensions

Pff.. wat een theoretische bullshit.. In een leeg kopje koffie kijken wat de mogelijkheden zijn, maar dan de routes ernaar toe,,.. :z en dat heet dan wetenschap..

Of het wetenschap pretendeert te zijn zou ik niet weten. Slechts weet ik dat je de tijd met je mee neemt (of doet de tijd dat met jou?). Tijd is niets, generaties daarentegen alles. Ga grofweg 80 generaties terug en je zit aan het begin van de gewone jaartelling. Wat zijn nou 80 generaties? Zo ver weg is dat ook weer niet.

Maar goed vroeger ... dat is toch meer het domein van ouwe hippies en dementerende bejaarden met steunkousen.

ik was eens bij RAF om een koptelefoon te kopen. ik was op zoek naar een type wat ze niet meer hadden.. de verkoper zei "dat type is oud, en vervangen door een nieuwer type".. dat werd beetje oud/nieuw discussie haha...

maar toen vroeg ik aan de verkoper :

"wat is er nu, BEHALVE alle technische ontwikkelingen, ECHT beter dan vroeger?"

hij had daar geen antwoord op....

ik zou wel een antwoord op die vraag willen.. :)

en dan wel structureel en niet dat de supermarkten langer open zijn ofzo

de gezondheidszorg.
mensen leven langer
de hoeveelheid informatie ( en goederen/ andere hulpmiddelen ) waarover een mens kan beschikken om zich " door het leven heen te slaan "
de hoeveelheid klankopwekkers
de computer
het terugdringen van religie bv in het onderwijs
euthanasie
verschillende beschikbare drugs
pensioen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back