meerdere wordclocks aansluiten, kan dat?

Natuurlijk, zolang je maar 1 master hebt.
Waarschijnlijk met bnc kabel, splitter en misschien terminal.

Lennox: je kan een T-stukje kopen bij de electronica boer.
Daarmee kan je gewoon wordclock doorlussen.
Wel ff rekening houden met de termination weerstand.
Die moet op het einde aanstaan/erop zitten en op het tussenapparaat uitstaan.

Natuurlijk, zolang je maar 1 master hebt.
Waarschijnlijk met bnc kabel, splitter en misschien terminal.

Lennox: je kan een T-stukje kopen bij de electronica boer.
Daarmee kan je gewoon wordclock doorlussen.
Wel ff rekening houden met de termination weerstand.
Die moet op het einde aanstaan/erop zitten en op het tussenapparaat uitstaan.

helemaal top jongens, hier kan ik wat mee

thanks !

Bij mij werkte de sync niet MET weerstand op eind (3 sync.)
Gewoon even proberen, kan per opstelling verschillen.

Uit ervaring weet ik dat het niet altijd mogelijk is met een T-stuk te werken.
Het signaal zal te veel vervormen hierdoor.
Meestal heeft een apparaat met Wordclock-in ook een Wordclock out.
Die kun je dan het beste gebruiken. Niet meer dan twee apparaten achterelkaar schakelen.
Als er geen uitgang op zit dan is het het beste om hiervoor een Wordclock-verdeler aan te schaffen. Dat levert de minste problemen op.

@Mike:
Dat wist ik niet, toch maar effe de boel aanpassen dan;).
Bedankt :mega:!

wat mikephilco zegt is zeker waar: het nut van een aparte word clock wordt snel te niet gedaan door splitters en t-stukken. altijd voor in en out gaan als het kan.

word clock distributeurs (actieve splitters) zijn ook niet altijd even nice, dus probeer een chain uit te denken waarbij je makkelijk dingen aan elkaar kan syncen. je hoeft sowieso alleen maar die apparaten aan de klok te hangen die niet digitaal een signaal van een ander al geklokt apparaat krijgen. sync en klok maakt in kwaliteit echt niet uit.

alles aan bnc hangen heeft alleen toegevoegde waarde als je wel eens veranderd van setup en niet wil klooien met kabels en masters. (of als je een grimm cc1 hebt want die heeft toch 16 uitpoets)

Ik heb ook behoorlijk lang lopen klooien met mijn wordclock. Tot ik een Lucid GenX96 goedkoop kon krijgen. Nooit meer een probleem gehad. Syncen is nog nooit zo simpel geweest.
Wat wellicht ook een oplossing zou kunnen zijn is een Mutec Distributor. Dit werkt als een soort versterker en verdeler van een wordclock signaal. Kun je dus zelf kiezen wat je kiest als bron voor je signaal. Ik weet niet wat ze tegenwoordig kosten maar ze zijn in ieder geval niet zo duur als een Big Ben.

jij houdt wel van lucid he ojs? :)

groot gelijk hoor overigens, mooi spul. het is dat ik niks aan een 8ch converter had, anders had ik er eentje van je gekocht.

die klok is idd niet zo duur meer, en zal zeker bij de budget interfaces z'n nut wel hebben. maar met klok is het net als met al het andere: eerst een keertje luisteren. er is geen holy grail (nouja, grimm). heeft die lucid meerdere outputs? dat is altijd te verkiezen boven een mutec doosje imho. dan kan je beter nog gaan syncen via ongebruikte spdif poortjes, al zal ik me nu op glad ijs gaan bevinden qua discussie...

thanks voor de reacties!

ik heb ook een Lucid die ik wil clocken met een RME digiface en mijn Souncraft 328xd, alle drie hebben ze IN en OUT volgens mij heeft alleen de Soundcraft een WC Terminator. Die Lucid wil ik gaan gebruiken om van digitaal naar een Tascam 58 reel to reel te gaan en dan vervolgens weer terug. Waarschijnlijk zal ik ook mijn analoge synths via Lucid gaan opnemen maar het zal ook voorkomen dat hij "even" niet gebruikt wordt, volgens mij moet hij in de huidige WC set-up dan wel elke keer aan blijven staan vanwege sync error met de andere apparaten. Eigenlijk wil ik hem dan uit zetten omdat ik hem toch even niet gebruik, wat zou hier de beste setup zijn?

Ik heb nu de RME als master die gaat naar Lucid vanuit Lucid naar de 328xd daar zet ik hem op termination. Echter staat mij ook iets bij dat je in een bepaalde volgorde je spullen dan moet aanzetten ik krijg nog steeds wat kliks en pops ook als ik de Lucid even zachtjes op de bovenkap tik.

Alvast bedankt maar weer :okdan:

ook als ik de Lucid even zachtjes op de bovenkap tik.

dat moet niet mogen. dan heeft de behuizing invloed op de trilling van klokkristal, en dat niet echt bevorderlijk. bij een grimm zit het kristal daarom in een speciale kit.

verder moet je hem gewoon altijd aan laten staan, kan geen kwaad voor het ding zelf, en uitzetten levert je idd syncgedoe op.

dat moet niet mogen. dan heeft de behuizing invloed op de trilling van klokkristal, en dat niet echt bevorderlijk. bij een grimm zit het kristal daarom in een speciale kit.

verder moet je hem gewoon altijd aan laten staan, kan geen kwaad voor het ding zelf, en uitzetten levert je idd syncgedoe op.

bedankt voor je reactie, inmiddels heb ik een goede clock en klinkt de Lucid super

Back