Pc herinstallatie problemen: MIXEX8, POWERCORE FIREWIRE, UAD

musicheaven

Ouwe rot
ben heel mijn pc aan het herinstalleren (PC met windows xp sp3)

alles is goed verlopen, alleen volgende problemen ben ik tegengekomen (in volgorde van ernstig naar minder erg)

- tc powercore firewire
standaard installatie (drivers en basic software) is perfect verlopen. De powercore werkt ook.
MAAR daarna wil ik me software updaten op hun site en mijn VSS3 licentie aanzetten, en dan loop het fout; ik krijg te zien /installation ended prematurly because of error; (hij laat me wel eerst de software om te updaten openen, dan ook configureren, vst map kiezen, dan begint hij te werken, maar dan krijg ik dus die foutmelding)

OPM: de powercore heeft een aparte bus
ik heb -zoals het moet - eerst de soft en dan de hardw geinstalleerd
heb de files al enkele keren geredownload, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen

steinberg midex 8
deze werkt perfect, alleen blijft hij aanstaan eens mijn pc is uitgezet. dit is toch wel heel vreemd? heb nog nooit gehad dat een usb-apparaat blijft aanstaan eens de pc uit is (enkel als je de pc echt met de I/O knop achteraan volledig van het stroomnet haalt, valt de midex ook uit)

heb de laatste drivers (nu ja, die zijn al jaren zelfde) erop gezet, maar helpt niets

uad 1
werkt perfect, alleen krijg ik bij apparaatbeheer te zien (met geel uitroeptekentje) dat de dsp accelerator niet gevonden word door windows; Wat is dit in godsnaam? geen probleem, want alles werkt, maar wat betekent dit?

wie o wie is zo tof en slim me te kunnen helpen? vooral powercore is belangrijk

Op mijn PC heb ik ook USB poorten die altijd stroom blijven doorgeven aan de achterkant, de USB poorten aan de voorkant doen dat niet. Dus als ik mijn PC uitzet blijven mijn Xboard 25 en MPD24 ook aanstaan. Persoonlijk los ik dit op door gewoon de power switch achterop de PC uit te zetten (ik ben geen fan van 'standby' modes, ik zet alles desnoods uit door de schakelaar op een stekkerblok om te zetten), maar waarschijnlijk kun je het instellen in je BIOS menu of ergens in een 'power saving' optie in je configuratiescherm oid.

-edit- Het lijkt erop dat het moederbord-gerelateerd is. Zoek hier maar eens rond. (Ik wilde een gewone Google link pasten maar SF maakt daar iets heel raars van dat niet werkt)

dag Meneer Napoleon,
dus eigenlijk kort
- of hem vanvoor inpluggen (zal dat direct eens proberen)
- of pc uitzetten met knop vanachter

- moet inderdaad aan moederbord liggen, want met oude moederbord had ik dat niet

ga het sebiet eens proberen

dus dat is opgelost, iemand een ideetje over die uad? zijn toch veel gebruikers op dit forum?

Back