goede CD brander

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Toon

Ursa Major
Is Plextor nog altijd HET merk voor CD branders? Mijn huidige CD brander(HP) doet het precies nooit fatsoenlijk, data CD's lukken meestal maar audio, pfff. Dus, iemand suggesties voor een zeer goede, doch niet al te dure CD brander?

Ik heb zelf een LiteOn 32x12x40 brander.. Eigenlijk nog nooit problemen gehad. (data op 32x altijd goed, en audio brand ik meestal op 12x)

Dit is natuurlijk niet het beste merk, maar voor mij doet ie alles wat ik wil en daarnaast zijn ze lang zo duur niet als een plextor.

Niet al te lang geleden heb ik een A-Open 48x12x50 gekocht voor 'maar' 64 euro'tjes, nieuw in de winkel. Inmiddels anderhalve spindel weggebrand zonder ook maar 1 foute cd!!!
Dus als we het over aanraden gaan hebben.... ;)

Heb je geld zat? Dan een plextor. Anders is een LiteOn een goede keus. Tenminste, dit koimt uit de meeste testen. Hier in huis hebben we een plextor en een LiteOn. Beiden werken prima. En ik vraag me af of je tegenwoordig nog slechte branders kan kopen. Ga eens op internet zoeken naar allerlei testen zou ik zeggen.

Lite-On is een prima oplossing. Plextor is voor kwaliteit/SCSI.
prijzen zie tweakers.net

Re: goede CD brander

Origineel geplaatst door Toon
Mijn huidige CD brander(HP) doet het precies nooit fatsoenlijk, data CD's lukken meestal maar audio, pfff.

Misschien is het voldoende om je audio op een lagere snelheid te branden. Is vaak een oplossing voor dit symptoom.

Plextor is uiteraard goed, maar kost toch nog steeds net wat meer dan vergelijkbare toestellen. Wat wel heel goed is is de support van Plextor, deze is echt wel goed.(niet onbelangrijk).

Ach, tegenwoordig kost een goeie brander niet veel voor een computer. Wanneer je echter die brander wil gebruiken in combinatie met een sampler of een multitrack recorder is het best even uitkijken geblazen, niet alle branders werken goed samen met bepaalde apparaten. Dit kan je gauw te weten komen door je licht eens op te steken op specifieke websites over het toestel waarmee je die brander wil gaan gebruiken. Zo vermijd je foute aankopen.

Veel brandprogramma's stellen de brandsnelheid van audio CD's standaard ook lager in dan de maximumsnelheid die de brander kan.. da's ook niet voor niets natuurlijk :)

En erg belangrijk, gebruik goede cd-r's.
Ik heb een Aopen 40x , nooit geen problemen totdat ik een spindle
MMore probeerde, wat een ruk-cd's. Voorheen nooit echt problemen mee
gehad, maar nu op hogere snelheden......gewoon niet doen en goede
cd-r's kopen.

Dus GEEN lifetec cd's... bespaar jezelf de moeite.. Die zijn voor audio een ramp.

Gebruik zelf eigenlijk altijd Philips cd-r / cd-rw's. Werkt prima :okdan:

LiteOn Rocks!

LiteOn Rocks!

En ik heb ook een LiteOn.. een 40x,12x,48x, Nero brandsoftware zit erbij.. Voor 90,- gekocht, hij doet het altijd goed..

Hiervoor kocht ik met mn stomme kop een Philips.. een hele dome keuze bleek later.. Dat ding was echt bizar slecht.. koop nooit Philips zou ik zeggen.... NOOIT! :-)

Origineel geplaatst door Ferric
Niet al te lang geleden heb ik een A-Open 48x12x50 gekocht voor 'maar' 64 euro'tjes, nieuw in de winkel.

... ik dezelfde voor 55 euro ;)

Werkt perfect! De Lite-on is ook een prima keus (voor de smallere beurs).
Het is wat mij betreft sowieso wel safer om audio-ceedees op een lagere snelheid (4-8) te branden.

Re: Re: goede CD brander

Re: Re: goede CD brander

Origineel geplaatst door Hover
Plextor is uiteraard goed, maar kost toch nog steeds net wat meer dan vergelijkbare toestellen. Wat wel heel goed is is de support van Plextor, deze is echt wel goed.(niet onbelangrijk).
Zo goed zelfs dat wanneer hij onverhoopt defect mocht gaan, ze 'm thuis komen ophalen! Maar ja, je betaald er wel voor.....

Over het algemeen worden Plextor en Yamaha (F1) op dit moment als de beste branders voor audio gezien.
Wil je meer informatie, kijk dan 's hier.

Hiervoor kocht ik met mn stomme kop een Philips.. een hele dome keuze bleek later.. Dat ding was echt bizar slecht.. koop nooit Philips zou ik zeggen.... NOOIT!

Geinig, ik gebruik al jaren philips-branders, en naar meer dan volle tevredenheid.
Eerst een (oude) 4x/2x en sinds een paar maanden een wat snellere.

Aanraders wat mij betreft zijn toch 'n plextor voor data, en sony voor audio. (dat is dan ook het ENIGE goede produkt
van sony...)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back