Korg Monotron een maand vertraagd?

Nisei

Ouwe rot
Ik was benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen met de Monotron maar zie nu bij Thomann dat de verwachte levertijd 16 juni is. Zijn er al exemplaren verzonden of is de releasedatum een maand opgeschoven?

voor zover ik weet was half juni de geplande releasedatum in NL.. net op tijd voor mijn verjaardag :)

Bij Thomann (Duitsland dus) stond volgens mij eerst 19 mei. Vandaar ook mijn vraag.

mijn NL dealer wist te vertellen dat het half juni zou worden, ik neem aan dat die datum pan-Europees is btw

koopje?
neuh... da's zo ongeveer de adviesprijs; elders zal hij niet veel duurder zijn.
ik zit er over te denken een hele doos met 10 of 20 stuks te bestellen als beleggingsobject :)

Zou het? Die dingen stammen uit een tijd dat het begrip "Vintage" nog niet bestond (op electronica gebied). Daarbij komt nog eens dat electronische instrumenten toen vele malen duurder waren. Iedere middelbare scholier kan nu een Monotron kopen, dat kon je toch niet echt van een SH-101 en TB-303 zeggen. Ik denk dat Korg in een paar maanden tijd vele malen meer Monotrons verkoopt dan er ooit TB-303's zijn verkocht.

[edit]Ik check net even en er zijn inderdaad maar 10.000 TB-303's gemaakt.[/edit]

Laatst gewijzigd:
Ik hou wel van speelgoed, daar ga ik dan mooi m'n atari lynx op aansluiten!

Een vraagje: is de korg monotron voorzien van midi? Zou een goed alternatief voor een TB 303 kunnen zijn.

Overigens gaat het met de Microstation net zo: nog niet leverbaar.
En nee er zit geen midi op de monotron.
Het dingetje heeft een hoog Boss PC-2 gehalte en waren vroeger iets van 100 gulden dacht ik. Had alleen geen geluidsingang. Monotron zal nooit echt veel waard worden (PC-2 is dat ook net echt geworden).

Monotron zal nooit echt veel waard worden
dat zeiden ze ook van de Korg MS modellen.. en de SH-101 werd in eerste instantie ook uitgelachen. Maar daar gaat het natuurlijk ook niet om; als je geld belangrijk vindt moet je so-wie-so geen muzikant worden. Maar ik denk wel dat de Monotron een gewild dingetje gaat worden en zal blijven. En aangezien de meeste modellen tegenwoordig niet meer eeuwenlang leverbaar blijven zoals vroeger voorspel ik toch een gestaag stijgende 2hands prijs. Wat het over 25 jaar gaat doen blijft natuurlijk koffiedik kijken maar ik denk wel dat je dan blij zou zijn met een doos vol New Old Stock exemplaren :)

dikke hype maar te simpel om iets te gaan beteken. heel slim om hem zo goedkoop te maken maakt de drempel laag.
Iedereen koopt waarschijnlijk straks zo'n ding. om ze daarna een halfjaar later voor de helft weg te doen omdat het aanbod te groot is.

Maar ben bang dat ie net 'dat' mist om een gimmick te worden.
ik denk dat als je echt wil beleggen in synths dat je beter in de midrange analog kunt kijken. juno's ms serie enz. denkdat de marges daarop hoger liggen.

Back