Monosynth

Jack 'n Jill

Stamgast
Kennen jullie deze al? de MONOSYNTH

ELEKTRON MONOSYNTH SITE

gaar

gaar

Lelijk design... gewoon 2 dingen aan elkaar geplakt....

Maar ja, het zal wel om het geluid gaan denk ik dan... :-)

ziet er idd niet uit. Lijkt me toch veel handiger om dat keyboard gewoon onder de knoppen te plakken net zoals bij all andere synths ter wereld. Sommige mensen moeten nou eenmaal altijd alles anders doen :)

Misschien hebben ze het zo gedaan zodat je met je rechterhand kan spelen en met je linkerhand niet over de toetsen heen hoeft om de knoppen te bedienen?!

Het ziet er wel een beetje als een machinedrum waar een midiman keyboardje aan geplakt is. Maar op zich wel leuk bedacht natuurlijk. De helft van de produkten verkoopt zich ten slotte al als het er goed uitziet.

Over de plaats van de toetsen en knoppen kan men flinke discussie houden, maar bij bijv, een virus of nord keyboard zitten er ook een aantal toetsen helemaal links en je gebruikt vaak wat toetsen in het midden, dus dat is nog wel te overkomen.

Wat volgens mij alleen lastig is, is dat LCD schermpje wat helemaal links zit. Voor een LCD moet je er meestal redelijk recht voorzitten voordat je het goed kan lezen en dat is in dit geval wel lastig (of je rechterarm moet 1,5x zo lang zijn als normaal). 8>

Origineel geplaatst door Flying Panther
Misschien hebben ze het zo gedaan zodat je met je rechterhand kan spelen en met je linkerhand niet over de toetsen heen hoeft om de knoppen te bedienen?!

Juistem, dacht ik ook. Het is toch een monosynth dus je hoef toch niet met 2 handen te spelen;) en je handen zitten nooit in de weg. Prachtig idee dus:)

Origineel geplaatst door J-Run
Juistem, dacht ik ook. Het is toch een monosynth dus je hoef toch niet met 2 handen te spelen;) en je handen zitten nooit in de weg. Prachtig idee dus:)

Lezen..... Er staat dat het de monomachine is, geen monosynth. Hij is namelijk tot 24-stemmig polyfoon (zal wel van unison e.d. afhangen).

Ben trouwens wel benieuwd wat zoiets moet gaan kosten.

Re: gaar

Re: gaar

Origineel geplaatst door Furious5
Lelijk design... gewoon 2 dingen aan elkaar geplakt....

Maar ja, het zal wel om het geluid gaan denk ik dan... :-)

Ik vind hem persoonlijk niet raar. Denk maar eens aan de Roland SH1000 en SH2000, die hadden ook de presets en knoppen links van het klavier zitten (waren dan niet zo langs als deze machine, maar toch...).:W

En de SH3

Hij ziet er inderdaad wel gruwelijk kwetsbaar & breekbaar uit.. zal wel aan het gebrek aan breedte liggen.

En, Elektron! Tijd voor een paar soundsampletjes! :D

De Monomachine ziet er juist erg gaaf uit! Kwestie van smaak natuurlijk.

Back