live setup

luxxer

Ingeburgerd
beste synthesizer helden,

ik wil naast het draaien ook (digitaal) live gaan, en ik weet er dus nog niet erg veel vanaf maar ik wil me gaan verdiepen in ableton omdat ik overal lees dat dit het aangewezen systeem hiervoor is omdat je al je losse soundclips in een scene
kan zetten en deze dus met een controller aan kan sturen.
nou wou ik hiervoor een laptop, novation launchpad en een korg zero8 voor gebruiken.
de korg zero8 omdat ik hiermee thuis ook gewoon lekker plaatjes kan draaien maar ook ableton kan aansturen.
of hebben jullie een veel beter idee?

alvast bedankt!!:okdan:

een vraag die je zelf al beantwoordde.:D
wel een lekkere midi controller erbij kopen, werkt wel zo makkelijk.
novation is ok maar dr zijn betere. of novation samen met een behringer, kan ook.
en de Ableton draad hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=54149

behringer naah van dat merk was mijn eerste mixer, en dat is een eens maar nooit weer verhaal... wat me wel aanspreekt van korg is dat ik dus digitaal dingen kan aansturen maar wel zegmaar de dj mixer feel heb op 8 sporen8~ maar puur uit interesse welke behringer zou je dan aanraden? de akai apc-20/40 zijn opzich ook wel oke maar ik denk dat ik qua draaiknoppen/faders al goed zit op de korg...

edit: op een apc 20 zou ik natuurlijk wel nog een zwik effecten kwijt kunnen :D moeilijkmoeilijk

Afgezien van het feit dat Behringer een kutmerk is, zijn die controllers dik okee... Tenminste back in the days! Nu heb je er inderdaad die veel beter zijn, zoals je zelf al vermeldde de Akai apc 40 is in samenwerking met Ableton ontworpen dus daar heb je al geen slechte koop! Een populaire controller is bijvoorbeeld ook de Evolution UC-33e, heb ik al veel gezien onstage onder de vingers van enkele grote producers..

ja klopt, maar ik zoek tegelijkertijd naar een nieuwe dj mixert, en dit leek mij best een goede optie zegmaar. het gaat dus eigenlijk alleen nog om de padcontroller, mijn voorkeur gaat uit naar de apc 20 want onder die faders zou ik dan een HP filter, een LP filter, een BP filter, een delay enzenz. kunnen zetten, en ik kan makkelijk die clips in starten... maar inderdaad over die uc33 hoor ik best veel.

eerst maar eens ableton aanschaffen en me daar in thuis maken, ben nu erg cubase minded haha! ik ben nog niet zo lang bezig met het zelf maken van muziek maar ik neem aan dat ik er wel uitkom met ableton?

Back