ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ha ja zoals wout blommers zegt : ja alsof je een kerkorgel opeens voor je neus hebt staan met 90 000 functies erin die je nooit gaat bebruiken :

interpolaire decibel influctuatie ofzo ha ha

( zelfverzonnen woord )

maar ha ja echt iets waar ik nix van snap.......alles wat ik nodig heb is een samplertje en een handjevol fx en midi in en out.....en natuurlijk de goude oude cubase muziek notatie ( en die is bij cubase nu net juist zo makkelijk en overzichtelijk )

de effecten die ik nodig heb die tover ik altijd uit mn analoge affecten en synths.......

ja ps ps ik vind het wel knap als je moderne cubase snapt hey? ja dat is wel een soort kunst te noemen....

ja hetzelfde liedje heb ik ook op adobe fotoshop : geef mij versie een of twee ( gewoon de versie die fotoshop beroemd heeft gemaakt ) ja en dan tover ik er wel een mooi plaatje uit..... maar nu heb ik laatst de laatste versie van adobe geprobeerd : ja en die heeft voor mij gewoon teveel functies ingebouwd......

een cursus is inderdaad een optie.... alleen ja ik zit krap met mn tijd.....

h....alles wat ik nodig heb is een samplertje en een handjevol fx en midi in en out.... de effecten die ik nodig heb die tover ik altijd uit mn analoge affecten en synths.......

Tot zelfs 2 jaar geleden werkte ik ook zo !
Maak gewoon die stap, koop de simpelste en goedkoopste cubase (essential 5) en ga uren maken, video's kijken, dingen uitproberen. Binnen een dag kan je alles wat je op je atari kan ook op de pc/mac en binnen een jaar fiets je zo door het hele vst gebeuren heen, zeker als je als prof al alle basiskennis hebt ;)

ik wilde net gaan vragen hoe oud topicstarter is, gezien de manier van schrijven en het dillema denk ik 50+ (niet negatief bedoeld, net als goeie wijn).

Toen ik nog met cubase 2.0 werkte op de atari had ik never geen mogelijkheid tot sampling in de sequencer. Dus welke versie was het waar topictsrater het over heeft ?

maar voor cubase was er TIGER.
zoiets?:

ksc_mscn.gif

ksc_edit.gif

tiger.gif

ha ja ik heb het dan over de versie van cubase die je in 1990 had maar weet niet precies hoe die heet kwa versie nummer......was op de pc dus en had standaard wel samplebank en midi en muziek notatie en alle sporen natuurlijk

jij had dus geen live sampling ( dus met het liedje op de achtergrond ..... nee maar je kon wel met midiklavier dus bijvoorbeeld met een sample van een stem of koor spelen doormiddel van de samplingbank die dus aangesloten was op de midi )

ha japs ik ben al een oudje ha ha 40 maar de meeste mensen schatten me 34

dat ik raar spreek hoor ik wel vaak : ik werk vaak zakelijk met engelsen en sinds mn engels beter werd werd ook mn nederlands automatisch rampzalig slechter omdat ik heel de tijd de twee talen door elkaar haal

Mij schatten ze veel ouder dan 40, ik heb dan wel de koebeest manual gelezen,,,dat heeft gevolgen 8D :biertje:

Doe maar even de moeite, het is het waard echt waar :geslaagd:

... dat ik raar spreek hoor ik wel vaak : ik werk vaak zakelijk met engelsen en sinds mn engels beter werd werd ook mn nederlands automatisch rampzalig slechter omdat ik heel de tijd de twee talen door elkaar haal
???

Beginnen Engelsen dan iedere zin met: "Yes argh argh argh..."?
Dachtutnie...

Wout

yeah on the phone they do : i know the girlfriend of Van Morrisson and alot of talking goes like "well...." "umm..." "yeahh..."

ofcourse not in typing but yeah thats my illness i type what i have in mind without thinking.....

Gaat zeker goed :doei:

Ik zie slechts 6 fouten in je Engelse zin.

Gelukkig is Cubase en andere DAW software veel makkelijker dan engels schrijven :mega:

Ik vind jouw schrijven beslist niet dyslectisch.
Net als in die thread over kinderspeelgoed valt me hoofdzakelijk die nonchalante toon op. Dat geeft wat moeite met het lezen: een lichte ergenis...

Maar dyslexie kan een handycap zijn bij grote hoeveelheden informatie goed verwerken, dus bij die nieuwe versie van CuBase. Maar wat spelling betreft valt de dyslexie wel mee, hoor :)

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back