ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wil iedereen die ruime hands-on ervaring heeft met atari cubase zijn vinger opsteken,.. de rest die nog nooit serieus met atari cubase heeft gewerkt mag zich onthouden van commentaar!,..
Praten over spullen waar je geen ruime hands-on ervaring mee hebt is een beetje flauw!
Zo kun je geen serieus vergelijkend oordeel vellen he!?

oeps,. :?:?:?

ik zie maar 3 vingers,..:P:D

Wil iedereen die ruime hands-on ervaring heeft met atari cubase zijn vinger opsteken,..

73.gif

Wil iedereen die ruime hands-on ervaring heeft met atari cubase zijn vinger opsteken,.. de rest die nog nooit serieus met atari cubase heeft gewerkt mag zich onthouden van commentaar!,..
Praten over spullen waar je geen ruime hands-on ervaring mee hebt is een beetje flauw!
Zo kun je geen serieus vergelijkend oordeel vellen he!?

oeps,. :?:?:?

ik zie maar 3 vingers,..:P:D
Heb je mij meegeteld?

Wout

... ha ja en zodra ik dan weer eens een stukje schrijf in holland : dan zijn de rapen gaar en dan vinden mensen het vaak dommig of irri als je fouten maakt : ja want er is maar een correcte spelling in nederland.....
Pfoe... Zoals ik al schreef ben je niet zo dyslectisch als je denkt te zijn. En er is helemaal geen correcte spelling in Nederland, slechts een 'voorkeursspelling'. Het gebeurt nooit dat iemand die "Het gebeurd nooit" schrijft door de spellingspolitie wordt gearresteerd, godzijdank... De voorkeursspelling is wettelijk slechts verplicht in ambtelijke stukken, vooral bij rechtspraak en in boeken ten behoeve van het onderwijs.

Voor iemand die wel met de spellingsregels op de hoogte is is dit forum een ware kromme-tenen-sportschool :D

Edwin, het gaat om het taalgebruik, dat vluchtige, van 'iedereen begrijpt me wel', ongeacht wat er staat. Helaas, dat doet hoperlijk alleen je moeder.

Wout

Maak je niet druk, Edwin. Ik snap ook niets van Cubase. Ik heb het wel op aanraden van medeforumlid Ron Boots geprobeerd en er zelfs een Atari 1040ST voor aangeschaft. Hardware sequencers gaven me echter sneller resultaat en daarmee werk ik tot de dag van vandaag. Ik kan wel heel goed spellen en ben nooit te beroerd om daarin les te geven. "Vindt" in "de enige die.. vindt" is met een "t". Bovendien mag ik mezelf sinds 1990 doctorandus in de Russische taal noemen. De x in Рахманинов - een van mijn favoriete klassieke componisten overigens -wordt als een zachte g uitgesproken. Om deze klank in ons Latijnse alfabet weer te geven gebruiken Engelssprekenden de combinatie kh en Nederlanders de ch. Wil je de wetenschappelijke transcriptie gebruiken, dan gebruik je een x. Daarmee zit je altijd goed.
Пока!

Je heb dus sinds 1990 geen bal meer uitgehaald met die grijze massa.

In die mate dat je nu mentaal zo lui bent dat je iets poepsimpel als cubase5 niet meer snapt.

Daar moet je nu als Doctorandus niet echt trots op te wezen.

Je maakt me niets wijs,, je kan cubase in enkele dagen leren, je bent gewoon te lui. ;)

Toch is het de moeite om een moderne DAW te leren en als aanvulling toe te voegen aan je gear.

nou ha ja om precies te zijn : ik speel geen piano ala racmaninov : maar de partituur copieren naar een cubase : dat is best wel cool om te doen......

Volgens mij ben je dan beter af met een programma dat vooral sterk is in notatie zoals Sybelius en Finale.

En anders, voor minder dan 100 euro kan je tegenwoordig een volledige Atari setup, inclusief Cubase, op de kop tikken.

Zelf gebruikte ik vroeger een Atari 1040STe met Notator (destijds nog onder de vlag van E-magic en voorloper van het huidige Logic). Zelfs een Atari Falcon kost 'niets' meer tegenwoordig (al vind je die niet zo vaak). Of een oude Apple Macintosh met software?

Is de moderne cubase moeilijker dan vroeger?

Volgens mij niet moeilijker maar vooral uitgebreider. Technologie staat niet stil uiteraard en de hoogdagen van de Atari 1040/ST/FM/STE/TT/FALCON's zijn al ruim 15 jaar verdwenen.

Ik heb zelf Cubase AI4 maar ik gebruik veel liever Digital Orchestrator Pro (van Voyetra) omdat dat veel eenvoudiger is in gebruik en nog steeds probleemloos werkt op mijn 'muziek PC". Dit programma leunt nog het dichtst bij het werken zoals vroeger op mijn Atari. Eenvoudig en vooral overzichtelijk. Natuurlijk hebben de huidige DAW's zoals Logic, Cubase,... veeeeeel meer mogelijkheden maar die gebruik ik zelf toch zelden of nooit. Ik sequence hoofdzakelijk met de hardware sequencer in mijn Motif ES.

Laatst gewijzigd:
… Daar is een sequencer ook helemaal niet voor.
En dat is een zeer grote waarheid. Ooit opperde een belangstellende, toen hij CuBase zag in de begin jaren, dat zo de Vijfde van Van Beethoven gespeeld kon worden. Ik vertelde hem dat daar een beter muziekinstrument voor was uitgevonden: het symfonie orkerst.

Zinloos om Rachmaninoff in CuBase in te voeren…

Wout

ja ik vind akikaze uitscheld voor een grijze hersenmasa dat je wel erg ver gaat : alleen omdat ie cubase niet begrijpt?

bovendien : ja als iemand beweerd dat cubase de moderne versie lekker werkt : ja die heeft nog nooit met een semi-analoge setup gewerkt : want dat is zo simpel dat begrijpt bijna een kind

Zinloos om Rachmaninoff in CuBase in te voeren…

Wout

nee hoor is niet waar : voer chopins moonsheinsonates eerste 9 maten in in een willekeurige cubase : gooi er dan een cr78 achter ...en gooi de midi door een moog.....net echo eraanvast.....zeker weten dat het mooi klinkt,,,,

nee hoor is niet waar : voer chopins moonsheinsonates eerste 9 maten in in een willekeurige cubase : gooi er dan een cr78 achter ...en gooi de midi door een moog.....net echo eraanvast.....zeker weten dat het mooi klinkt,,,,

:?:?:?:?Mondscheinsonate,.. Da's Beethoven dude!

????
Het kan wel mooi klinken, maar niet zoals het zou moeten klinken.

Paul

zo'n "lijntje leg broddel interface" is echt voor mensen met totaal gebrek aan ergonomisch inzicht.

Dat is het punt helemaal niet, of jij het mooi vindt of niet. Buzz heeft het, Cubase heeft helemaal niks. In Buzz zie in één oogopslag welke machines aan elkaar gekoppeld zijn, in Cubase moet ik altijd goed kijken in de mixer welke kanaal wat is en dan vervolgens welke send het ook al weer was, subs werken net zo onhandig als bij een hardware mixer. Waarom? Een computer is toch geen hardware mixer? :stupid

Ik heb wel eens met oudere versies van Cubase gewerkt waar nog geen VST of audio support in zat, en daar werkte het perfect voor. Bijna alles had een shortcut en je had maar twee schermen nodig, arrangement en part. Het audio gedeelte is er naar mijn mening gewoon slecht tegen aan geplakt.

:?:?:?:?Mondscheinsonate,.. Da's Beethoven dude!
Maneschijn! Bach heeft Eine Kleine Nachtmusik. Kijk, als die jongens zo vaak 's-nachts zitten te pingelen, dan zijn ze behoorlijk moe en weten ze echt niet meer wie ze zijn. Wedden dat Bach er 'Mozart' onder heeft geschreven!?

Maar waarschijnlijk bedoelde men hier de Nocturne van Chopin...
(Zit vaak in grootmoeders speeldoosje)

Wout

PS die Mondscheinsonate is als eens eerder gebruikt, ik geloof door Phil Spector. Die gooide er geen echo effect over, maar drie lekkere meiden...

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back