ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hee?

Dus je bent een dyslectische professionele producer van 40 die er veel jonger uit ziet met een 10 voor wiskunde die ook nog geweldig is in foto's bewerken en te goed is om een handleiding te lezen en niemand begrijpt je ah.. zielig

een muzikant nar mijn hart hehe

dat gezeik dat iemand wat download heb nog nooit software gekocht
moet dat wel asje ..t pro gebruikt

benik dat ?
wel byna 40
hehe

... dat gezeik dat iemand wat download heb nog nooit software gekocht
moet dat wel asje ..t pro gebruikt ...
Als het freeware is, niet. Maar professionel of niet, het moet gewoon altijd! Vind je het okay als iemand anders met je muziek aan de haal gaat? Gewoon betalen...

En verder, voor de hele thread, de TS'er is wel een sitting duck. Geef kritiek, maar wel eerlijke.

Wout

images

.... ondertussen de Steinberg courant lezende, alwaar de verkorte handleiding van cubase 5 in een wekelijkse rubriek wordt behandeld.

ik werk vaak zakelijk met engelsen en sinds mn engels beter werd werd ook mn nederlands automatisch rampzalig slechter omdat ik heel de tijd de twee talen door elkaar haal

yeah on the phone they do : i know the girlfriend of Van Morrisson and alot of talking goes like "well...." "umm..." "yeahh..."

ofcourse not in typing but yeah thats my illness i type what i have in mind without thinking.....

Hmmmm... ik zou niet heel graag een van die Engelsen zijn met wie jij samenwerkt.

ha japs ik ben al een oudje ha ha 40 maar de meeste mensen schatten me 34

Qua manier van schrijven schat ik je eerder 16.

Maar om terug te komen op het koebeest verhaal.
Ik snap wel wat je bedoelt. De laatste versies van koebeest, eigenlijk al begonnen bij de SX reeks zijn inderdaad vrij onoverzichtelijk. Het is allemaal wel te begrijpen en zeker nadat je de handleiding hebt gelezen, maar de interface kan een stuk overzichtelijker.
Bijvoorbeeld in de mixer al die kleine icoontjes die stuk-voor-stuk weer hun eigen functie hebben. Dat had niet gehoeven (kijk naar Logic).

Ik stond een tijd geleden voor de keuze (vroeger op de Atari Cubase gebruikt, op de PC jaren lang Logic gebruikt) om over te stappen op een Mac met Logic 9, of de PC blijven gebruiken met bv. Cubase 5...
Tis toch de Mac geworden en daar heb ik geen spijt van als ik die compleet maffe interface van Cubase weer eens zie!

Tja ik ben ook niet dol op de SX-reeks van Cubase. Ik snap wel hoe het werkt, maar ik heb nooit het gevoel dat mijn creativiteit aangewakkerd wordt door Cubase. Laatst bij een maatje in Live zitten kloten, en dat was weer net wat logischer allemaal.

Ik zou wel weer eens een programma willen zien waarbij je zo makkelijk FX chains kunt maken zoals in BuzzTracker, in dat programma heb ik meer geleerd over klanken dan in Cubase :kroon:

attachment.php

jezus, wat een kutinterface is dat zeg, maakt zelfs SynthEdit tot een fatsoenlijk programma.

jezus, wat een kutinterface is dat zeg, maakt zelfs SynthEdit tot een fatsoenlijk programma.

Dat is dan ook niet meer dan een overview van de gebruikte machines en hoe deze aan elkaar zijn gekoppeld. Een beetje zoals de logic Enviroment.
In zo'n weergave is duidelijkheid en overzicht belangrijker dan fancy graphics. Bovendien is Buzz ook al niet meer het jongste programma. :)

Maar ja, of je een FX chain nu in die weergave ziet, of onder elkaar in een DAW als Cubase/Logic of naast elkaar zoals in Ableton. Lijkt me voor het overzocht niet perse heel boeiend.

Buzz is gaaf ja :D maar nou niet echt dat je zegt.. makkelijk te doorgronden :)

Ik heb Cubase nooit echt gebruikt, wel Logic, wat er toch redelijk op lijkt en hoewel ik het pakket nu redelijk door heb vind ik het nog niet echt lekker werken, iets als Live is inderdaad een stuk makkelijker. Van alle pakketten die ik ondertussen heb geprobeerd (dat zijn er nogal wat) vind ik Live wel het meest praktische. Daar staat wel tegenover dat je met Logic net wat dieper kan gaan met alle functies, en de geluidskwaliteit blijft ook wel beter dan Live. (Ik weet niet hoe het komt maar in Live klinkt het laag zo verneukt)

Buzz lijkt voor mensen die weer onnodig obscuur moeten doen en zichzelf graag blijven tergen met een visual basic like interface. Cubase mixer anytime gents ThnX!

...Ben vorige week van Protracker overgegaan op OctaMed...

Snap er helemaal geen :kont: van! Twee keer zoveel sporen, twee keer zo moeilijk. En die Megabyte is ook zo vol...

Buzz lijkt voor mensen die weer onnodig obscuur moeten doen en zichzelf graag blijven tergen met een visual basic like interface. Cubase mixer anytime gents ThnX!

Ja we hebben het natuurlijk wel over een Freeware programmaatje wat al tien jaar niet meer geupdate wordt versus de grote muziekmoloch Yamaha. Maar je beseft je vast wel ergens dat een overzicht van al je routings zoals in Buzz of Reason helemaal ontbreekt en het ook helemaal niet zo makkelijk is om routings te maken.

Cubase heeft gewoon alle problemen van een traditionele studiomixer overgenomen, er is totaal niet nagedacht over hoe er met software tot een beter concept gekomen zou kunnen worden :erm:

ha ja ik heb wel een olifantenhuid .....gelukkig wel anders was nu heel mn weekend naar de kloeten ha ha.....

ja wat ik dus wel geleerd heb is dat moderne cubase een handleiding nodig heeft dus : dit t.o.v. de oude versies....

maar eigenlijk maakt het geen moer uit allemaal, gebruik gewoon het pakket met de interface die het beste bij jouw belevingswereld past, dan is iedereen blij :D

geen 1 pakket is echt moeilijk als je er tijd in investeert, Dat lijkt miscchien raar maar dat is nog steeds wel de methode om dingen te leren. En hoe je die tijd investeert bepaal je zelf natuurlijk, dat hoeft niet per se via handleidingen. Maar het is niet raar dat je na het opstarten van een pakket niet direct weet hoe die weet. Dat noemen ze uiteindelijk ervaring opdoen. Als je daar geen in in hebt zul je het nooit echt leren.

de methode die voor mij werkt is bij een nieuwe versie 4 tot 8 uur investeren in het lezen en uitvoeren van de dingen die nieuw zijn in de handleiding. Daarna weet ik voldoende om vol gebruik te kunnen maken van de nieuwe dingen.
Dus na 4 tot 8 uur ben ik al weer volledig operationeel. Dat is toch echt peanuts kwa tijd natuurlijk.

hee?

Dus je bent een dyslectische professionele producer van 40 die er veel jonger uit ziet met een 10 voor wiskunde die ook nog geweldig is in foto's bewerken en te goed is om een handleiding te lezen en niemand begrijpt je ah.. zielig

:D:D

@Bergen: Nu dacht ik even dat je een grapje maakte, maar Renoise ziet er idd erg uit zoals ik vroegah gewend was, ga me daar toch eens meer in verdiepen - is niet eens zo duur, als je met gratis de demo bedoeld.

+1 voor de beleving: Je spullen moeten meewerken met hoe jij werkt, niet andersom.

ja ps ps je moet ook weten : ik hou nooit zo van gebruiksaanwijzingen : doe mij maar liever een programma dat ik ( bijna ) in een keer snap.....

maar ja aan de andere kant : geef mij en atari cubase en ik programeer er binnen een uurtje een rachmaninov partituur in en dan doe ik alle effecten gewoon analoog en dan heb ik toch een top product.....

zo hebben ook de gasten van the proppelor heads ook een underground hit gemaakt : door de compositie te gebruiken van his majestys secret service.....( weet even niet of ik de naam goed spel en onthouden heb )

ja ps ps je moet ook weten : ik hou nooit zo van gebruiksaanwijzingen : doe mij maar liever een programma dat ik ( bijna ) in een keer snap.....

maar ja aan de andere kant : geef mij en atari cubase en ik programeer er binnen een uurtje een rachmaninov partituur in en dan doe ik alle effecten gewoon analoog en dan heb ik toch een top product.....
nou doe je dat toch?

als je liever een atari st met cubase gebruikt waarom dan zo moeilijk doen?

ik geloof er allemaal maar weinig van overigens :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back