is je muziek wel eens ergens voor gebruikt? en hoe dan?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

edwinemanuel

Gedeactiveerd account
is je muziek wel eens ergens voor gebruikt? en hoe dan?

ja dat vraag ik uit nieuwsgierigheid...

zelf voor mij is het wel een beetje een droom dat ik ooit op een feest gedraaid word of in een film terecht kom in een soundtrack....

maar ja mijn muziek is helemaal niet mainstream dus ja ik heb ongeveer tien keer gesolliciteerd ( en dat is niet echt veel ....sommige mensen solliciteren wel 900 keer voordat ze bingo hebben )

maar ja na de tien keer solliciteren heb ik er een beetje de sjeu aan gegeven ( ja niet aan het musiceren maar aan het mailen naar bedrijven dus )

maar vandaag toch maar weer eens een beginnetje gemaakt : en een advertentie op www.filmprikbord.nl gezet.... ja de laatste keer dat ik dat deed kreeg ik wel 10 reacties van cineasten.....

maar nu ben ik wel benieuwd naar wat vehalen van experts enzo dus....en hoe het jou vergaan is en hoe het balletje ging rollen bij jou dus.......

oke groetjes ...

Laatst gewijzigd:
is je muziek wel eens ergen voor gebruikt? en hoe dan?

zelf voor mij is het wel een beetje een droom dat ik ooit op een feest gedraaid word of in een film terecht kom in een soundtrack....

Voorloppig nee.

We allemaal dromen met dat. En ja, voor een "gewone" baan moet je 900 keer solliciteren dus voor muziek dan 9000 keer totdat je bingo krijgt. Maar je hebt mij "zelf" een tip aan mij gegeven "zoek maar een manager". Je kunt dat ook doen als je wat beroemdheden kent, vraag om de kanalen om naartoe te gaan.

Persoonlijk vind ik jou producten niet mijn muziekstijl maar ik moet wel appreciëren dat je talent en creativiteit hebt, dus... Adelante!!!!

ja maar pablo jij hebt meer talent als mij : ik heb je horen zingen en dat was puik .... ja ik zit een beetje in de kunst muziek ja en dan is het wel lastig om zowiezo gedraaid te worden al is het maar gratis .....

maar ik blijf dit topic lezen en ben benieuwd naar reacties......

Hmm, een twintigtal jaar geleden zat ik in een garagerockgroepje waarmee we (op eigen kosten) een nummer op een compilatieLP hadden gezet (http://www.muziekarchief.be/trackdetails.php?ID=346175). Een jaar later komen we te weten dat het populair was in Thaise nachtclubs. Ik stel me er nu nog steeds schaars geklede paaldansende meisjes bij voor ...
(Tot mijn verbazing merk ik net dat het zelfs op youtube staat ...

met JX3P om toch wat synth inhoud te hebben.)

Laatst gewijzigd:
Dank je. Ik stel me altijd voor dat het wel bruikbaar moet zijn voor een Austin Powers film ...

Ik weet dat onze catalogus ooit bij een bedrijf is ingeschreven wat bemiddeld in muziekgebruik voor film en tv, vooral in de UK. Daar is toen 1 nummer daadwerkelijk door in een documentaire van de BBC terechtgekomen(niet van mij overigens) wat even een golf van opgewonden spanning over ons uit storte. Het leek te zijn begonnen. Bleek de documentaire een heel serieuze te zijn over mannen met borstgroei.

We hebben ons maar uitgeschreven, mannen met borstgroei is traumatisch en ik wens ze niets dan goeds hoor, maar het is toch iets wat imago-technisch blijft hangen zeg maar.

Hehe, ik vind het wel grappig. En ach imago, niemand die het weet (tot nu toe dan ;) )

Leukste was ooit dat ik met een vriend na ons eerste optreden ooit in London in de taxi naar het vliegveld zat en dat geheel toevallig een nummer van ons op de radio voorbij kwam. Dat was toch wel erg leuk, ja.
Ik weet eigenlijk niet wat er verder zoal gebeurd met m'n muziek. Vroeger kreeg je nog wel 'ns buma afschriften waar dan op staat hoe vaak je nummer waar is gedraaid, maar die zie ik ook nooit meer.

Wat dat soort verrassingen aangaat was het het leukst om op tv plots te zien dat op Lowlands de bassist van LCD-soundsystem in mn tshirt rondliep. Dat is echt heel raar. En hij schijnt het in Paradiso ook aan gehad te hebben.

Volgende keer dat ze spelen ga ik maar eens kijken, al ken ik dat shirt onderhand wel.

Soms maak ik muziek voor animaties... daar krieg ik ook geld voor. De rest is puur recreatief. Als is er ook ooit een track van me op 'n cd gekomen.

Laatst zijn er wat nummers van me gedraaid in een tent in Nijmegen door iemand van SF :)

Mijn muziek wordt door mn vriendin gebruikt in filmpjes die ze maakt met haar eigen bedrijf.. ;)

Tis niet dat ik er iets voor krijg ofzo, maar toch leuk als er iets mee gedaan wordt.. :p

ik maak ook wel s muziek voor commercials en bedrijfsfilms
of gewone filmpies dingetjes
1 x een 12" uitgegeven met Trigg onder de naam BOiLER
(binnenkort nieuwe shit van dit dynamic duo!)
voor de rest is t vooral HOBBY

@chinetti
je hebt nou die portal van buma
het leek me eerst heel stroef en veel gedoe, maar eigenlijk valt het best mee
alles invullen ondertekenen en opsturen en zij regelen dan verder alles
en houden alles dan redelijk overzichtelijk voor je bij
(zo kreeg ik gisteren weer automatisch een lekkere klap centen overgemaakt van ze)

Best veel gedaan voor radio tv internet en (korte film). Laatste tijd steeds minder compositie. Meer sounddesign. Vind ik ook een stuk leuker.
Maar het geeft altijd een goed gevoel als ik eigenwerk ergens op tv zie of hoor.

Een paar jaar geleden had ik een eigen bedrijfje en toen heb ik wel 's een achtergrondmuziekje gemaakt voor een website van een klant. Ook keurig voor betaald gekregen (makkelijker en sneller verdienen dan een hele avond met de band op studentenfeestjes spelen kan ik je vertellen!). Op commando creatief zijn is echter niet helemaal aan mij besteed, dus toen ik weer werd gevraagd voor een muziekje heb ik toch maar bedankt. Ik hou het lekker bij hobbymatig prutsen in de avonduurtjes.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back