Korg MS

Leuke discussie zo, voor/over iemand die eigenlijk helemaal niet aangeeft wat hij wilt gaan doen of waarom hij deze twee synths op zijn lijstje heeft staan.

Alle genoemde argumenten zijn wel duidelijk en waar, maar het is de vraag of deze aansluiten bij de wensen van de TS.

Dus Jules, voordat wij onze antwoorden motiveren, is het handiger dat jij eerst je vraag motiveert!

Zelf ben ik echt blij met beide synths. De MS10 is leuk, kan echt schreeuwen en is voor specifieke zaken erg goed toepasbaar, maar inderdaad een stuk beperkter dan de MS2000.
Die heeft veel meer opties en voor een beginner dus waarschijnlijk handiger. Als Korg op de markt gebracht is een nieuwe combinatie van de MS20, VC10 en SQ10, ofwel een synth met uitgebreide modulatie opties, een vocoder en een sequencer.

In tegenstelling tot wat er hierboven genoemd is, is de MS2000 ook een stuk goedkoper. De MS10 gaat bijna niet meer onder de 550/600 weg, terwijl je een MS2000 keys voor zo'n 350/400 kan kopen en een rack versie zelfs voor 250/350.

de snelheid waarmee de MS-10 te doorgronden valt is evenredig aan de snelheid waarmee je tegen z'n limiet van mogelijkheden aanloopt en dan heb eigenlijk maar zeer beknopt iets van synthese opgestoken, PWM, LFOtje en wat LP Filtering en thats basically it...

en als je eenmaal op dat punt bent aangekomen wil je natuurlijk als zelfgerespecteerd synthesekundige meer...
Leuke discussie zo, voor/over iemand die eigenlijk helemaal niet aangeeft wat hij wilt gaan doen of waarom hij deze twee synths op zijn lijstje heeft staan.
hij vraagt, wij draaien... :koffie: maar het lijkt mij ook een goed idee als hij zijn vraag ff motiveert idd...

Alle genoemde argumenten zijn wel duidelijk en waar, maar het is de vraag of deze aansluiten bij de wensen van de TS.

Dus Jules, voordat wij onze antwoorden motiveren, is het handiger dat jij eerst je vraag motiveert!

Daar heb je gelijk in

In tegenstelling tot wat er hierboven genoemd is, is de MS2000 ook een stuk goedkoper. De MS10 gaat bijna niet meer onder de 550/600 weg, terwijl je een MS2000 keys voor zo'n 350/400 kan kopen en een rack versie zelfs voor 250/350.

Dat ook.

Ik zag dit jaar nog 2 keer een MS10 voor 450, maar je hebt gelijk dat hij gemiddeld wat duurder is dan een MS2000 keys (appels met appels vergelijken). Wat voor mij een extra argument is om als enige synth voor de MS2000 te kiezen, maar goed. :)

De MS2000 werd destijds inderdaad aangekondigd als een virtuele MS20+VC10+SQ10 "en meer" in één. Algemeen is dat functioneel gezien goed gelukt, maar met name op SQ10 gebied valt hij mij dus tegen, omdat hij als step sequencer nauwelijks bruikbaar is.

Verder ben ook ik benieuwd naar wat extra details van de topicstarter.

Zou zowieso niet voor de MS-10 gaan, eerder voor de MS-20, maar ja die zijn tegenwoordig niet meer te betalen.
Hou er wel rekening mee dat de 10 en 20 wel een eigen sound hebben , wat van de 2000 niet bepaald te zeggen valt.
Ben het er niet mee eens dat je word aangeraden als beginner om voor de 2000 te kiezen, door zijn uitgebreide mogenlijkheden zie je straks de bomen door het bos niet meer.

tuurlijk is de ms2000 een top beinnersbak kan egt veel ..div waveforms [denk de dw8000 waves ala esq ensoniq ..sounds

diverse filters [een vd slechtere kanten vd ms2000 mits netjes af gesteld

vond de fx erop erg leuke lekker twisten met de digitale delay ...

audio in ..= ook lek ...

veeel knoppies ... vocoder erop instant elktro bakkie ,...

aleen die 4 voices zijn weinig

verders een top 300.- eu begionners bakki9e ...ANALOGICA !!
:?
de ms10 is simple,.....; hebbie weinig aan ...in een standalone .. situatie !

Ik denk dat dit wel het belangrijkste is wat we van de topicstarter moeten weten: wat heeft hij verder qua apparatuur? Want zonder enige effecten en andere instrumenten, is een MS10 inderdaad wel erg kaal...

Ik denk dat dit wel het belangrijkste is wat we van de topicstarter moeten weten: wat heeft hij verder qua apparatuur? Want zonder enige effecten en andere instrumenten, is een MS10 inderdaad wel erg kaal...

ms2000 heeft geloofk bv as master keys geen velocity sesitive keys of wel ???

verders heeftie van alles wat een starter nodig heeft hebm effies gehad viel niet tegen zelfs ,...
ook niet geheel karakterloos ofso0

wel velocity sensitive keys. Hij reageert op aftertouch, maar de keys zelf hebben geen aftertouch. Net zoals bij de JP8000 dus.

Ik denk dat het de meest complete betaalbare synth voor een starter is: keys, knoppen, subtractieve synthese, alle DW8000 waveforms, external input, vocoder, sequencer, arpeggiator, effecten...En bovendien is hij voor een (toekomstige) pro nog altijd bruikbaar, dus het is geen "verloren" investering in leergeld.

Back