Beginners Synthesizer.

Alleen Gerrit en Ogen Open lijken duidelijke synthesizerklanken te gebruiken.

Gerrit klinkt redelijk dubstep digitaal (zoek een tutorial voor wobble bass), die andere klinkt wel analoog zoals het Mooggeluid van Jamiroquai in Deeper Underground

Succes! :dj:

hahaha ja ik werk al heel lang sample base en dubstep kan ik zonder enige moeite maken met men software, maar deze kant van samplen heb ik nooit gekend (prodigy kant). Ik denk dat ik toch maar even wacht met men synthesizer kopen (ik wil der nog steeds een aanschaffen), heeft er iemand wel tips om zon sound te creëren? bijvoorbeeld welke compressors, welke filters, tips met EQen ? een goede plugin voor een goede distortion ?

Luister eens naar de demo's hier:

http://producer-network.de/wissen/tutorials-und-howtos/optical-noisia-calyx-baesse-so-gehts

en het recept voor dubstep is vrijwel identiek, alleen laat je dan wat meer hoge frequenties over.

bijvoorbeeld welke compressors

Maakt werkelijk geen jota uit, als je het niet kunt met die in je huidige software kun je 't nergens mee.

een goede plugin voor een goede distortion ?

http://www.ohmforce.com/ViewProduct.do?p=Ohmicide
http://www.d16.pl/index.php?menu=183

Er is geen beste. Er is zelfs geen goede. Bedenk het zo; op het moment dat jezelf exact dezelfde apparatuur hebt krijg je een ander resultaat, en als de pioniers hadden moeten vragen wat ze nodig hadden waren we nergens gekomen. Experimenteer, maar wel systematisch - willekeurig aan knoppen draaien, daar heb je niks aan.

Er bestaan ook controllers, zeg maar knoppenbakken waaraan je alles kan toewijzen:.Dan verkleint het verschil tussen soft and hardware weer ineens.

Dit hangt niet af van hardware of software (analoog buiten beschouwing gelaten, anders ontbrandt er nog een leuke discussie), maar van apparaat tot apparaat of softsynth tot softsynth. De rest is perceptie en zit tussen de oren. Er zijn al heel veel vergelijkende testen gedaan en bij de meeste testen blijkt dat de luisteraar niet hoort wat er nu uit wat komt.

Yup, live is een goede reden om voor hardware te kiezen, maar aanvankelijk schreef je dat het voor studiogebruik was.

Het is niet mijn bedoeling om je van het een of ander te overtuigen. Wel ontkracht ik graag een paar mythes zodat je een betere keuze kunt maken.
Persoonlijk zie ik hardware als een soort van investering: het moet én gebruiksgemakkelijk zijn, én zeer goed klinken ( én redelijk prijsvast zijn). En deze synths stijgen wel wat boven je budget van 300 euro uit.

jzss zitk so lang opt forum , en nog is de "quote "lastig ,..voormij;
8~
Er zijn al heel veel vergelijkende testen gedaan en bij de meeste testen blijkt dat de luisteraar niet hoort wat er nu uit wat komt.

tsja ,....en toen ,...idd ts , moet ergens beginen ,..en idd luistert niet naar puristen , voorje t weet zitje te sparen voor een oddy/ sh 5 ...yoke ,
of tb
begin met een alles kunner / virus / nordlead ..1 of 2 ..suopernova egt nie verkeer om bv complete sets/ treks mee te make..gewoon een va bakkie kopen van ..300[daar onder isnie veel hihi]

supernova , bv rack kost 350, een sequencer ala electribe erby enje kan los ..

. Bedenk het zo; op het moment dat jezelf exact dezelfde apparatuur hebt krijg je een ander resultaat, .

Dit ondersteun ik van harte.
Ik merk het nu bv bij de workshops die ik volg van Ableton, via de site van Tom Cosm.

Dit is een 10 uur durende video workshop. Die volg ik exact. Ik doe precies wat hij doet, maar dan nog klinkt het anders. Ik doe blijkbaar dan toch weer niet precies wat Tom Cosm doet.

Dat is het subtiele verschil tussen iemand die er echt verstand van heeft en ik. Die subtiele dingen maken het verschil.

Paul

Ik merk het nu bv bij de workshops die ik volg van Ableton, via de site van Tom Cosm.

Dit is een 10 uur durende video workshop. Die volg ik exact. Ik doe precies wat hij doet, maar dan nog klinkt het anders. Ik doe blijkbaar dan toch weer niet precies wat Tom Cosm doet.

Dat is het subtiele verschil tussen iemand die er echt verstand van heeft en ik. Die subtiele dingen maken het verschil.

Paul

wtf
as triesto je verteld hoeje zn tranze sounds moet maken...doejet ook so ..shittttttt
waar is eigen gebleven

kzit hier;

nou kijk ik bedoelde niet dat alles exact voorgekauwd wordt maar bijvoorbeeld, iemand heeft mij ooit de tip gegeven: als je in fruityloops werkt, compress je drums eerst en ga ze daarna pas EQen, op de een of andere manier deed ik dit altijd andersom maar dan klonk de compressor altijd zeer dof en slecht, dus liet ik vaak de compressor zitten en EQde ik alleen. Nu ik het voortaan andersom doe heeft dat een wereld van verschil gemaakt, ik kan nu de drums precies naar mijn voorkeur mixen en dit geld ook voor men samples. Toch al meer als een half jaar plezier van gehad van die tip en ik creëer nog steeds men eigen sound.

nou kijk ik bedoelde niet dat alles exact voorgekauwd wordt maar bijvoorbeeld, iemand heeft mij ooit de tip gegeven: als je in fruityloops werkt, compress je drums eerst en ga ze daarna pas EQen, op de een of andere manier deed ik dit altijd andersom maar dan klonk de compressor altijd zeer dof en slecht, dus liet ik vaak de compressor zitten en EQde ik alleen. Nu ik het voortaan andersom doe heeft dat een wereld van verschil gemaakt, ik kan nu de drums precies naar mijn voorkeur mixen en dit geld ook voor men samples. Toch al meer als een half jaar plezier van gehad van die tip en ik creëer nog steeds men eigen sound.

Beide technieken zijn geldig, maar de tweede is veel logischer om mee te beginnen. En mocht je inzicht hebben in het hoe en waarom, had je waarschijnlijk van in het begin voor deze techniek gekozen. Dit boek legt al deze dingen zeer gedetailleerd uit (en gaat verder waar meeste webistes of andere boeken stoppen) en is een aanschaf zeker waard. Ik heb er nog altijd plezier aan na zoveel jaar -wel, mocht het bij mij liggen :(. Je kunt alleszins al eens op books.google kijken wat je van de inhoud vindt voor je het aanschaft:

http://books.google.com/books?id=nN...&resnum=1&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q&f=false
[ame="http://www.amazon.com/Sound-FX-Unlocking-Potential-Recording/dp/0240520327/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1291889023&sr=8-1"]Amazon.com: Sound FX: Unlocking the Creative Potential of Recording Studio Effects (9780240520322): Alex Case: Books

Bedenk het zo; op het moment dat jezelf exact dezelfde apparatuur hebt krijg je een ander resultaat, .

Paul

Dit is nou het leuke van namaken -en ik zou niet zeggen dat dat komt doordat hij er nou net verstand van heeft, hetgeen waarschijnlijk wel zo is :p. Door na te maken en niet slaafs te kopieren krijg je resultaten die erop lijken maar anders zijn, maar ondertussen leer je ook de technieken.
Ook al eens een drum van Underworld proberen nameken met de beperkte gear die ik toen had, en terwijl het in de verste verten niet hetzelfde was, had ik toch een lekker loopje dat op zn eigen stond.

Back