Welke van de 2 is de 909

Welke van de 2 is de 909

• Totaal aantal stemmers
    54
hahahahaha head effe op de laptop geluisterd had ik het nog goed ook. en die condensator dan????

Tja voor mij bewijst deze test dat de 909 een karacter heeft wat herkenbaar is maar niet te sampelen valt. id voor de 808.

Om diezelfde reden bestaan er nog analoge synths.

tja een audiophile hoort zulke nuances beter dan een niet audiophile.

Zo klaar als een klontje Raphie!

Nr.1 is de hardware mijns inziens.

Ik heb ze beide even sneller afgedraaid, omdat ik nogal 909-hihat-freak ben. Daaraan herken ik de 909 sound.

Bij nr.1 hoor je duidelijk de 909-hihat-sample terugkomen.
Bij nr.1 is dit duidelijk een andere hihat!!!

Wel een heel leuke enquete! :okdan:

edit: ik zit dus blijkbaar fout gheghe, hoe kan een 909hihat in godsnaam zo verrot (en totaal als een andere sample) klinken dan?

Attachments

• 909_1_speedup.mp3
    146 KB · Bekeken: 127
  • 909_2_speedup.mp3
    123,4 KB · Bekeken: 136
Btje flauw om de echte 909 schoon te houden en de vst vet in de fx en omlaag te pitchen voor body...

bovendien moet je de sound niet maskeren door omlaag te pitchen want dat kan met een tr909 ook niet.
gewoon een normale sound posten.
ik wil de boem horen geen pok pok, wil wel de beoordeling op het originele karakter

Volgens mij is geen van beide een echte 909, zoiezo doet die fx de gouwe 909 sound niet ten goede als je het mij vraagt :P

idd, ophoeren met je gemod. over 10 jaar is er geen fatsoenlijke 909 meer over.
beschermen die handel!!!!

Heren de echte 909 had een pitchmod, lezen blijft moelijk voor sommigen blijkbaar :D (verblind door een rode lap die software heet) :D

Niemand wil hier de TR909 z'n icon status afnemen :D

Er worden hier links en rechts steeds superfunky ongemodde 909 patroontjes gedumpt in alle vier de threads die je hier aan gewijd hebt Raphie. Ideaal om eens te vergelijken met software. Met wat clap roffeltjes, swing, toms.

Waarom pak je nou eigenlijk precies deze gare .wav file? Ben je bang voor een echte vergelijking?

Nee, hoor, er hoeft hier toch niemand te winnen
maar als je iemand vraagt wat Ferrari wit is, en hij zegt 255,255,244 maar hij gooit er stiekem een druppie blauw bij en nu is het 233,248,251 dan is het moelijk zoeken om EXACT hetzelfde te krijgen. En dat is een beetje wat hier aan de hand is. e.e.a. is gewoon puur als A/B vergelijk waar het is geen grote "kan jouw software net zo als mijn hardware klinken" challenge, dat gaat namelijk veel meer om mixing skills dan om het vergelijken van een doos en z'n emulatie.

vind het alleen erg kinderachtig.......

Maar goed, misschien tik ik zelf eind v/d maand wel ff een TR909 op de kop :D en dan hou ik hem, of verkoop ik hem afhankelijk van de indruk die die deze keer achter laat.

Om even nog wat knoppen weer te geven:
909_2.jpg

(Iets wat je met software ook niet hebt!)

Ik kan de mensen verzekeren dat 1 file een echte 909 is.
Maar die is wel gemod: Pitch op de kick en hihat (oa). Dus daarom klinkt het niet als een standaard 909.

heyyyy drollekop ist jouw filetje
d8al die raphie aan de egte hardware??

wat pitch verschille sjeeszzzz
:engel:1 egt

Ik vind buiten de enquetevraag om de mp3s van de allereerste post allebei kut klinken...
hoort een 909 zo te klinken? dan geef ik er wel 100 euro voor

Ik vind buiten de enquetevraag om de mp3s van de allereerste post allebei kut klinken...
hoort een 909 zo te klinken? dan geef ik er wel 100 euro voor

Als iedereen der 100 euro voor geeft, zal hij nog net hetzelfde klinken, maar is ie zen statussymbool kwijt, en waarschijnlijk plots het vergelijken niet meer waard...

Back