Teenage Engineering OP-1 Beta

Eigenlijk zou de OP1 software toch ook op een iPad kunnen draaien, als ze het zo zouden programmeren?
Dan hadden ze niet een fancy apparaat speciaal voor deze applicatie hoeven bouwen.

is dit niet die ''swedish house mafia synth''?!

ik las ergens in een blad dat je de swedish house mafia synth kon winnen. boeit me verder niet, maar voor zover ik het nu kan inschatten lift dit bedrijf dus mee op hun successen, en hebben ze de clip als commercial gebruikt.

snap nu wel waarom de prijs zo hoog ligt, als je die boys een paar ton moet betalen, dan gaat het rap ja....

:)

Volgens mij zijn het vooral van die mannetjes die aan de hand van de clip van Swedish House Mafia dit apparaat helemaal geweldig vinden! Persoonlijk heb ik niets gezien dat dit ding 900 euro waard maakt! Ziet er uit als een stuk speelgoed..

Volgens mij zijn het vooral van die mannetjes die aan de hand van de clip van Swedish House Mafia dit apparaat helemaal geweldig vinden! Persoonlijk heb ik niets gezien dat dit ding 900 euro waard maakt! Ziet er uit als een stuk speelgoed..

Mensen, doe niet zo dom en basseer je mening niet op het feit dat een artiest met dat ding in een clip showt

Het ziet eruit als een stuk speelgoed, totdat je hem vasthebt.
Even wat dingen rechtzetten:
- Mensen verdiep je eerst, hij kost nieuw 800 euro, 2ehands kan je em al scoren voor 650 euro
- Ding werkt op een accu, je kan overal muziek maken
- Erg toffe sampler, usb aansluiting, werkt allemaal naadloos
- Radio functie weghalen??? NEE! Dit is juist supervet.., op lage tape snelheid dingen opnemen en de tape weer snel afspelen.., noise capturen.. hele vette feature! Zoek een vet jazz station op en sample wat je wilt.., chop het of gebruik een sample die dan weer chromatisch op je keys terecht komt..

Vergelijk deze unit niet met een ipad.., klinkt zoveel vetter, zoveel toffe opties..
Als de mijne gestolen zou worden dan zou ik direct een andere kopen.

Eigenlijk zou de OP1 software toch ook op een iPad kunnen draaien, als ze het zo zouden programmeren?
De software is ook het probleem niet, dit ding voelt een heel stuk anders aan als een iPad.

Dan hadden ze niet een fancy apparaat speciaal voor deze applicatie hoeven bouwen.
De software van een Virus TI kun je ook op een computer draaien (de DSP is zo spectaculair niet meer na zo'n tijd; het zit er dik in dat ze 't op de computer ontwikkelen en compileren en dan naar het apparaat gooien).

Wat denk je dat 't 'm dan is? Hint: de hardware is tegelijkertijd de kopieerbeveiliging/dongle, een verkoopargument, en een interface :)

Mensen, doe niet zo dom en basseer je mening niet op het feit dat een artiest met dat ding in een clip showt

Het ziet eruit als een stuk speelgoed, totdat je hem vasthebt.
Even wat dingen rechtzetten:
- Mensen verdiep je eerst, hij kost nieuw 800 euro, 2ehands kan je em al scoren voor 650 euro
- Ding werkt op een accu, je kan overal muziek maken
- Erg toffe sampler, usb aansluiting, werkt allemaal naadloos
- Radio functie weghalen??? NEE! Dit is juist supervet.., op lage tape snelheid dingen opnemen en de tape weer snel afspelen.., noise capturen.. hele vette feature! Zoek een vet jazz station op en sample wat je wilt.., chop het of gebruik een sample die dan weer chromatisch op je keys terecht komt..

Vergelijk deze unit niet met een ipad.., klinkt zoveel vetter, zoveel toffe opties..
Als de mijne gestolen zou worden dan zou ik direct een andere kopen.

ipad3 kost 499, kan je ook een heli spel op spelen. Ipad3 wekr ook op een accu. heeft ook een usb ingang en naadloos.

Maar wat biedt dit ding voor meerwaarde tov een ipad dan, want volgens mij is die software zo in een app om te zetten :)

Een iPad voelt anders aan dan een OP1. Dat geef ik toe, maar is dat andere gevoel bijna 900 euro waard?
De OP1 is ontwikkeld als een speeltje: als tegenhanger van de Casio VL-1.
Dan heeft een hoge kwaliteit kast met hoge kwaliteit knoppen niet veel meerwaarde. Op een iPad kun je driedimensionaal spelen (Zie Samplewhiz...) Dat is een grotere meerwaarde dan de knoppen op een OP1.
Ik zeg: breng de OP1 uit als app voor de iPad voor 7,99 euro. Dat is veel beter voor het milieu en voor de portemonnee...

Een iPad voelt anders aan dan een OP1. Dat geef ik toe, maar is dat andere gevoel bijna 900 euro waard?
De OP1 is ontwikkeld als een speeltje: als tegenhanger van de Casio VL-1.
Dan heeft een hoge kwaliteit kast met hoge kwaliteit knoppen niet veel meerwaarde. Op een iPad kun je driedimensionaal spelen (Zie Samplewhiz...) Dat is een grotere meerwaarde dan de knoppen op een OP1.
Ik zeg: breng de OP1 uit als app voor de iPad voor 7,99 euro. Dat is veel beter voor het milieu en voor de portemonnee...

Nou, nee. Wat mij betreft dan.
Als je dat ding hands on hebt beleefd zul je er waarschijnlijk anders over denken.
Als ik ooit een inspirerend apparaat heb beetgehad is dat hem wel.

En die hele ipad is wat mij betreft overgewaardeerd, ik heb er 2 thuis ' allebei van mijn vriendin, en het enige waar ik hem handig voor vind is af en toe even het nieuws of een forumpje checken zonder een pc op te hoeven starten.
Als midicontroller is het een leuke gadget, maar die op-1 is echt een uniek muziekinstrument
zeer goed uitgedacht en zeer goed ontworpen... Inspiratie in een kastje !

Maar ja, dat geldt voor mij natuurlijk :)

Iemand al het nieuwe OS getest?

Ik vind het ding steeds leuker worden en hoor steeds beter materiaal van gebruikers.
Hij is nog steeds prijzig maar ik vind het design, de mogelijkheden en geluidskwaliteit ver boven vele apparaten uitsteken dat dat de aanschafprijs wat verzacht.

Wanneer is het nieuwste OS uitgekomen dan?
Als je doelt op het OS waar de finger seq en drumbox inzit dan kan ik je melden dat vooral de drumbox een heeeele fijne toevoeging is.

Tevens kan je nu ook de 4 sporen naar je computer halen, bewerken en weer terug zetten, dit zodat alle settings e.d. behouden blijven!

Wanneer is het nieuwste OS uitgekomen dan?
Als je doelt op het OS waar de finger seq en drumbox inzit dan kan ik je melden dat vooral de drumbox een heeeele fijne toevoeging is.

Tevens kan je nu ook de 4 sporen naar je computer halen, bewerken en weer terug zetten, dit zodat alle settings e.d. behouden blijven!

Die Update bedoel ik idd.

Iemand in de buurt van Rotterdam met een OP-1 die mij dit op de zaak wil laten zien?
(Ik bied een lekkere bak koffie en korting op een eventuele nieuwe aankoop :) )

Helaas.., niet in de buurt van Rotjeknor, je bent wel welkom om een keer te komen checken in Amersfoort..

Oei dat is wat ver voor mij zonder auto.
Laatste keren dat ik daar was ging ik met groen, geel, paars of elke andere kleur haar naar huis. (was proefkonijn bij de kinki kapper :D)

215_4c1abb94e1.jpg

Wat schattig. zijn ze te koppelen of blijven het 3 losse bakkies?

is de OP 1 een workstation?
ik bedoel kun je meerdere sporen opnemen?

Back