Teenage Engineering OP-1 Beta

ik moet zeggen dat de professionaliteit van het bedrijf 'Teenage Engineering' wel indruk op me begint te maken.
Als je alleen al kijkt naar de website, very slick en zeeeer informatief.
De OP-1 lijkt me na nader studie (niet in het echt, maar als ik de specs en ervaringen lees) wel enorm goed uitgedacht te zijn. Ik lees fierheid en idealisme af.
Alles lijkt onder de loep genomen.

Stevig prijskaartje, dat wel. Zeer stevig. Niets voor "echte teenagers", lijkt me. Of ze zouden drugs moeten dealen.

Grappig die Ipad vergelijking.

Heb ze beide mogen bezitten (ipad heb ik nog)......De OP-1 is erg leuk......MAAR..........mocht ik nu opnieuw moeten kiezen, zou ik absoluut voor de Ipad gaan.
Vele malen veelzijdiger, ook op muziek gebied.

Ik zie de OP-1 ook niet als vervanger en idd samen een leuk koppel.

Heb nu een stuk of 100 tracks met de OP-1 gehoord en ben zeer onder de indruk.
Enige vrees die ik heb bij de OP-1 is het editten en of dit een beetje overzichtelijk is.

ik heb een op1 echt een heel heel tof machientje echt verrast was ik er door,alleen als ik hem aan de usb kabel>>mac dan krijg ik digitale ruis, als ik hem er weer uithaal is dat weg,iemand weet wat dat kan zijn?

wil hem graag bespelen via een midi controller

ik heb een op1 echt een heel heel tof machientje echt verrast was ik er door,alleen als ik hem aan de usb kabel>>mac dan krijg ik digitale ruis, als ik hem er weer uithaal is dat weg,iemand weet wat dat kan zijn?

wil hem graag bespelen via een midi controller

Dat heet een design FAIL!......maar TE zegt al een jaar dat ze er aan werken.

Ik sample veel, veel dingen die de op-1 doet kan de ipad niet.

Tenzij ze de software van de OP-1 voor de iPad gaan uitbrengen...

Wat heeft de iPad dan niet wat de OP-1 wèl heeft?
Toetsenbord? Liever een 3d touchscreen dan losse knoppen.
Motion-sensor? Zit ook op de iPad.
Radio? Lijkt me geen probleem op de iPad.
Blijft alleen de ingebouwde luidspreker over, o wacht eens even... :P

De software voor de ipad is er dus niet.
Wat de ipad niet heeft:
- een 3,5mm jack input voor sampling
- tapetricks
- battery life 16 uur
- direct drag n drop van audio files (met ipad moet je dat allemaal via itunes doen)

Maar nogmaals, een ipad gaat echt never nooit in de buurt komen van de op-1, appels met peren.
op-1 is dedicated, een muzikaal schetspad met veel meer handson bediening, als je dat niet ziet of anders vind heb je nog nooi met een op-1 gewerkt.

ik bedoel als ik hem via logic extern aanstuur,dan zit de usb kabel erin,maar dan maakt hij veel digitale noise trek ik de kabel eruit dan is dat weg,... dus dan maar gewoon op de op1 spelen zonder usb kabel gelijk audio in logic,evt beetje strak leggen met flex time

interne seq /tape moet ik nog meer ontdekken wel goeie tip van de rec knop

wow.., cuba!! Ga snel ontdekken.., de interne tape en seq gaattie echt shinen!! Record aanzetten, achteruit scrubben en achteruit op tape opnemen, diverse tapesnelheden, liften en weer droppen.. Heel vet allemaal!

ik was ook erg enthausiast over het apparaat. (behalve over de prijs)

Maar heb nog geen 1 fatsoenlijke audio demo gehoord.

Kan iemand eens wat posten?

ik was ook erg enthausiast over het apparaat. (behalve over de prijs)

Maar heb nog geen 1 fatsoenlijke audio demo gehoord.

Kan iemand eens wat posten?

Deze beats zijn allemaal gemaakt met de op-1, welliswaar wat oudere shizzle (had hem net..)
maar geeft wel de indruk dat hij veelzijdig is..

Zit inmiddels op snapshot 7, ja heulll wat beats met dat ding gemaakt inmiddels!

http://soundcloud.com/cletie/snapshot-2

thankx Boelie het werkt !!

Graag gedaan! Wat maak jij er eigenlijk mee? Heb je audio online staan?

Back