Marion MSR-2

EDP

elke dag pannekoeken
Marion MSR-2
er staat er een op internet maar is nou ook echt wat. is er iemand die er een heeft.
en is er een vergelijking te trekken met de matrixjes?

vertel vertel
lijkt me namelijk een heel interresante bak!

wat ik me nog van de reviews toendertijd kan herinneren was dat mensen ernstig teleurgesteld waren, maar dat kwam ook omdat de verwachtingen van meneer oberheim erg hoog gespannen waren.... vooral de envelopes waren niet echt snel zeg maar, sterker nog, nogal langzaam, en er zaten toen nog wat bugjes in enzo...maar dat zal ook in combi met de hoge intro-prijs zijn geweest...

en wat mogen die dingen tegenwoordig kosten dan?

Marion MSR-2

Ik heb er eentje. Het geluid is echt analoog klinkend en heeft wel iets van de matrix-1000. Hij is 8-stemmig en heeft zeer veel modulatie mogelijkheden. De attack is inderdaad wat langzaam maar dat is enigsinds verholpen in de laatste software versie. Nadeel is dat je alles via twee naastelkaar zittende draaiknoppen instelt. Met de ene zoek je door de pagina's en met de ander edit je de parameters zoals VCF etc. Op de een of andere manier vergis je je nogal eens je wilt dan iets editten en dan draai je aan de verkeerde knop en zit je meteen 20 pagina's verder in het menu. Een ander nadeel is dat de witte verf van de opdruk er nogal snel afvalt. Overal is het toch wel een aanrader, goed geluid. Een tip is om er twee te kopen je kunt dan de insteekkaart uit de eerste in de tweede erbij stoppen en die is dan alles twee keer, echt top. Probleem is dat hij nogal zeldzaam is en dat dit waarschijnlijk niet zal lukken. De dump nieuwprijs van de laastste vier was 995 gulden trouwens.

ik heb er vroeger een gehad, vond het niet echt byzonder.
ik vond toen de matrixen (6 en 1000) een stuk lekkerder klinken.
ik geloof dat ik hem binnen een half jaar verkocht heb.

Ik ben eens ergens tegengekomen dat Tom Oberheim zelf beweerde dat ie beter klonk dan een Matrix 12 etc. Dat kan natuurlijk ook een zekere marketing strategie geweest zijn. Het zou me toch verbazen dat dit bakje slechter zou klinken dan een matrix 6/1000. Als je x aantal jaar synhts hebt gebouwd, dan zou je toch denken dat wat ie later bouwt technisch beter is. De tweedehands prijs tegenwoordig is duurder dan de nieuwprijs.

Geluid lijkt dus (volgens SOS) toch meer op een Poly 800 dan op een Matrix 12 :D . Maar ja, ik ben een fan van de Poly 800, en 8 maal Poly800 is nog altijd meer dan wat zo'n msr2 tegenwoordig kost ;) .

Back