er gaat niets boven vinyl!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
er gaat niets boven vinyl!!

Zit een stuk sentiment in (zeker voor oude[re] garde); voor de rest: lijkt me sterk...

Ruis, gekraak, getik, blijft soms hangen, moet 'm omdraaien om verder te gaan...

Maar 'k vind 't ook wel wat hebben hoor; 'k noem het alleen niet 'beter dan de rest'

leuk om af en toe te gebruiken als (jeugd)sentiment , maar gewoon niet praktisch en het geluid is gewoon niet zo zuiver als CD..

..al MOET ik zeggen dat het idee van koude, vieze winteravond terwijl je binnen bij een haardvuur zit in een heerlijke relax fauteuil met een goeie whisky in je hand met op de achtergrond een oude rustige jazzplaat krakend op een oude platenspeler...

:)

ja oude sfeervolle muziek kun je het best op vinyl afspelen ook...

ik heb verdomme geen open haard helaas :-(

..al MOET ik zeggen dat het idee van koude, vieze winteravond terwijl je binnen bij een haardvuur zit in een heerlijke relax fauteuil met een goeie whisky in je hand met op de achtergrond een oude rustige jazzplaat krakend op een oude platenspeler...

:)

Jij snapt het! :halleluja :okdan: :halleluja

plaatjes draaien is gewoon geinig.
als je het vergelijkt met cd klinkt het natuurlijk helemaal kut.

dat van die whisky met een goeie huisfik, altijd goed natuurlijk.

:koffie:

Nou ja ik vind vinyl helemaal niet kut klinken.

Het is alleen wel jammer dat plaat weinig dynamiek heeft en elke keer een stukje slechter gaat klinken.

Maar een redelijk nieuwe plaat met een goed element afgespeelt klinkt werkelijk fantastich.

Ik heb ooit een AB test gedaan met pink Floyd of the Wall, 1x op vinyl en 1x op cd en dan de crossfader heen en weer...

Een goede cd speler klinkt ook goed.

:koffie:

Ik vind vinyl juist heel lekker klinken, ik denk dat dat komt door het feit dat je toch wat frequenties mist. CD klinkt mischien beter maar ook lekkerder? Ach ja is allemaal smaak gebonden aan het eind natuurlijk.

plaatjes draaien is gewoon geinig.
als je het vergelijkt met cd klinkt het natuurlijk helemaal kut.

wil je misschien een sarcasme bakje?

Ik vind vinyl juist heel lekker klinken, ik denk dat dat komt door het feit dat je toch wat frequenties mist. CD klinkt mischien beter maar ook lekkerder? Ach ja is allemaal smaak gebonden aan het eind natuurlijk.

Ja ik denk dat dat het inderdaad met de hoge tonen te maken heeft. die zijn afgekapt en gecomprimeerd.

Ook het laag wat nauwelijks aanwezig is maar er toch vol word uitgeperst. (Riaaa)

Nou ja het zal wel smaak zijn..

2 vliegen in 1 klap: neem de gehele plaat op als wave en maak er een mp3 van, zo kan je ook intoxicated audio ervaren zonder de plaat om te flippen endergelijke :dj:

mp3 is niet geschikt voor organische muziek.

moet je maar eens een trompet van plaat en dan van mp-3 vergelijken.

de eerste klinkt echt de mp3 die klinkt ...

Ik wou net zeggen; Chet klinkt iedere morgen altijd uiterst mooi via mijn cx200 headphones en ipod :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back