Poly-61 problemen

Jonguuh wees eens wat liever voor de poly 61, wil je :P

Alles beter dan een synth die alles kan, waar je hele avond aan het editen bent, van de ene verbazing in de ander valt. Uiteindelijk met een Vst(i) achtige sound komt.

En nee nu niet zeggen dat hoort de gemiddelde blah blah blah niet.8o)

Prijs/ kwaliteitsverhouding van de poly is perfect :D

Kan iemand mij vertellen, waarom deze synths zo goedkoop zijn?

Mij ook een raadsel, is een synth uit het boven middensegment.

Batterij moet je echt vervangen, een keer lekken en je synth rot vanzelf weg.

Storingen zijn vaak gezeik in de voeding.
Rot soldeerwerk kan ook en uiteraard elco's, die heb ik zat vervanen in poly's.

Jonguuh wees eens wat liever voor de poly 61, wil je :P
mijn laatste post is heel positief verder heur... ff beter lezen :koffie:
Alles beter dan een synth die alles kan, waar je hele avond aan het editen bent, van de ene verbazing in de ander valt.
dat heet 'leren'... maar de meeste mensen willen of kunnen niet verder dan een gemiddeld juno-60 synthese model en dus geven ze dan heel snel de schuld aan de synth en niet hunzelf als het al snel te moeilijk gaat worden nutuulk ;) nu moet ik wel zeggen dat een kutte interface of slecht overzicht van (de groepering van) de parameters ook niet echt bevordelijk is...
Mij ook een raadsel, is een synth uit het boven middensegment.
in welk(e) opzicht(en) precies?

Weet iemand als de p61M(idi) aan sysex / CC doet ?

Is ie te proggen met een externe controller of is het Midi zeer basic ?

Thx

Ter leering ende vermaeck, uit de service manual:

Attachments

• Schermafbeelding 2011-05-04 om 22.23.07.jpg
    Schermafbeelding 2011-05-04 om 22.23.07.jpg
    35 KB · Bekeken: 113
@ 6 trak.....
27433d1302524466-t-shirt-arrest-heehee.gif

Ben het gedeeltelijk met je eens. Te veel mogelijkheden kan ook chaos creëren. Atari tijdperk maakte ik complete tracks....tegenwoordig eindeloos mogelijkheden kom ik niet verder dan....loopjes :stupid

Doe mij maar lekker poly 61,800 oke en een virus TI maar die is te duur :P

hum moet het toch even opnemen voor de complexere synths hoor :)
Een synth met heel veel mogelijkheden duurt misschien iets langer voor je hem helemaal door heb. Maar daarna is het ook extra leuk.

Maar ik weet het ik heb hier jaren een wavestation gehad, kwam er niet doorheen om er echt iets mee te doen... maar dat was wel de enige :okdan:

Ben het gedeeltelijk met je eens. Te veel mogelijkheden kan ook chaos creëren.
dat 'te' zal het blijven wanneer de gebruiker het synthese bijltje er bij neer gooit...
tegenwoordig eindeloos mogelijkheden kom ik niet verder dan....loopjes :stupid
tja, discipline... jezelf niet laten verleiden door alle mogelijkheden maar gericht bezig gaan...
precies hetzelfde gaat natuurlijk ook weer op voor synthese...
Ter leering ende vermaeck, uit de service manual:
nou, wat zei ik? :koffie:

Laatst gewijzigd:
Mocht 1 van jullie van die scheitbak afwillen, dan houdt ik me aanbevolen:okdan:

tja, discipline... jezelf niet laten verleiden door alle mogelijkheden maar gericht bezig gaan...precies hetzelfde gaat natuurlijk ook weer op voor synthese...

Eureka......

dus je bent op zoek naar een scheitbak omdat ie geen drol kost
Zo is het. Het is maar net wat je ervoor over hebt/kan hebben om dure shizzle te kopen.

Alleen is dure shizzel geen garantie voor. Grappig he!

Conclusie: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :P

Laatst gewijzigd:
Bent er snel bij 6 trak.

Als je een synth hebt met veel mogelijkheden.....dan zijn het er heel wat, ja ghehe 8o)

er zit wel een foutje in de beschrijving.
de poly 61 heeft 12dB filters.
nogal een verschil tov de poly6

het is verder wel een geinige synth, in idd, erg beperkt.
:koffie:
Hoe kom je daar bij? Graag enig bewijs voor deze stelling.

Volgens mijn gegevens gaat het hier om een SSM2044 VCF, 4-pole, dus 24 dB/oct.
Uiteraard kreeg ik de specs van deze machine van Korg, nog voordat de Poly-61 op de markt kwam in 1982, maar in mijn beleving zijn die nooit aangepast. Instelmogelijkheden waren idd uiterst beperkt (wat ik ook enigszins voorzichtig opmerk in het boek - ik wilde ook geen ruzie met Korg krijgen, al die synthmakers hadden indertijd lange tenen) en ik vond het eigenlijk een beperkt en dun kloteding. Maar goed, het filter was idd 24 dB/oct.

Jeroen heeft gelijk. Het is een 12 db/oct filter.

De SSM2044 zul je niet vinden in de Poly-61. Bewijs? zie de service manual of maak een Poly-61 open. De enige SSM chip die je vind is voor de envelopes. De VCF zijn standaard 13600 ota's. Twee ota's per stem, dus 12 db/oct.

Back