Poly-61 problemen

haha voor het geld hoef je m idd niet weg te doen.

Zoals je eerder hebt gesteld 6- trak, is een simpele synth. voldoet daarom perfect, voor mij

Wil dus ook niet een heel arsenaal aan equipement hebben. Klinkt simple minded maar I love simpelheid.

Keep it simple stupid ;)

Kan iemand mij vertellen, waarom deze synths zo goedkoop zijn?

dat vraag ik me ook al een tijd af ja.. ik had mijn Poly-61M destijds voor 150 gulden uit duitsland en ik vind hem nog steeds in de top catagorie thuis horen... dikke anologe bassen, kamerbrede strings, duistere vieze pads, smerige snerpende arpeggio's.. heerlijk! zoveel waardeloze synths die 10x zo duur zijn en die ik nog niet zou willen ruilen als ze er 10 x zoveel bij zouden doen..

het niet realtime kunnen tweaken zal de doorslag geven bij velen (om hem niet zo heel interessant te vinden)
en als er geen PWM en/of chordmem op zou hebben gezeten was helemaal geen noemenswaardige synth geweest...
de arpeggiator is eigenlijk ook al niet je-van-het als je het vergelijkt met bijv die van een juno-60...

ik neem de synthpartijen gewoon droog op en tweek er dan later realtime met een plug-in filters en effecten overheen. dat dikke anologe geluid kan geen plug-in aan tippen

Hier nog even een review van Hans de Vries over de poly-61:

Attachments

• GEDC3015.jpg
    GEDC3015.jpg
    94,4 KB · Bekeken: 111
de connectors kunnen na oxidatie ook problemen geven, het metaal wat ze toen hebben gebruikt voor die connectors was ook niet geweldig geweest,

er zit wel een foutje in de beschrijving.
de poly 61 heeft 12dB filters.
nogal een verschil tov de poly6

het is verder wel een geinige synth, in idd, erg beperkt.
:koffie:

en hoe kom je daar bij?
het filter bestaat uit twee Ota filtersecties , een filtersectie geeft 6dB, dus een simpele optelsom leert ons dat 2 stuks dan hooguit 12 dB geeft.
meer gaat het echt niet worden, minder kan wel.
waarschijnlijk komt het poly61 filter door zijn extreen cheape opbouw niet verder dan 10dB
:koffie:

een goede synth kan zo veel mogelijk met zo weinig mogelijk parameters en als je dan de P61 en de P800 tegenover elkaar zet dan zal de P61 nog wel eens de winnaar kunnen gaan worden wat dat betreft want ondanks dat de P800 ruim 2x zoveel parameters heeft dan de P61 zal ie bijv nooit PWM na kunnen bootsen en hij klinkt ook wat blikkeriger te meer ook omdat ie maar 1 filter over alle stemmen heeft maakt het hem inferieur... want wat heb je er aan om bijna 50 parameters te staan fappen voor een sound die nog niet heel erg spannend is :D

met de poly800 heb ik het nooit kunnen vinden, de p61 ging nog wel.
ik zal de mijne eens uit het stof trekken, is vast wel een leuke K#t mee te bakken.
:mega:

Back