Saffire Le Issue

goran

1984
Hey,

Ik gebruik mijn pas gekochte Focusrite Saffire Le de afgelopen maand erg vaak en zie hem voor het eerst in actie (Cubase 5 als DAW).
Op het moment ik muziek aan het componeren ben is er nog niets aan de hand, echter, op het moment ik mijn complete arrangement wil gaan afmixen en ik op den duur hier en daar effecten over bepaalde sporen heengooi, lijkt de Saffire het erg moeilijk te krijgen.
Het een en ander begint dan te kraken en klinkt alles behalve mooi.
Eerst dacht ik dat het aan mijn CPU lag, maar na 10 seconden kraken valt de Saffire gewoon weg.
De lampjes blijven gewoon branden maar je hoort er gewoon niets meer uit.
Dan haal ik de firewire kabel eruit, ik stop hem er weer in, en dan doet alles het weer eventjes, totdat het weer begint te kraken en de cyclus herhaalt zich dan.
Een oplossing is om de Miliseconden bij de Buffer in de control panel te verhogen, hij doet het dan ook weer helemaal top zonder gekraak, echter hoor ik dan een opmerkelijke vertraging die ik erg vervelend vind.

Mijn vraag is nu, wat kan ik hieraan doen? Is de Saffire Le gewoon te zwak om krachtige processen uit te voeren?
Zo ja, waar moet ik op letten als ik een nieuwe audio interface aanschaf zodat ik zeker weet dat ik iets krachtigs koop waarmee ik met weinig vertraging kan werken.

Alvast bedankt!

Ik gebruik een computer met een core2duo 3.2 ghz processor, 2gb ram tesamen met cubase 5 (op windows 7).
Het is wel waar, ik gebruik redelijk zware plugins..op bijna elke spoor vind je de reverb Altiverb van Audioease..

Mocht het dan toch de CPU zijn..is er een DSP apparaat die in dit geval het een en ander van de processor kan overnemen?
Ik zit namelijk al op de maximale processorkracht van mijn moederbord..een UAD kaart b.v. wil ik echter niet, aangezien ik al mijn vaste plugin-kit heb :)
Het zou heel tof zijn als er iets bestaat die in mijn geval uitkomst kan bieden :)

gewoon 2 of 3 rverbs in sends pleuren zal een hoop schelen

Maar kan ik dan alles nog wel spoor voor spoor afzonderlijk instellen?
Ik ben daar nogal perfectionistisch in..Kijk, als het niet anders kan dan zal ik wel moeten,
maar het zou een geschenk uit de hemel zijn als er een apparaat bestaat die proces-taken uit Cubase
over kan nemen :)
Bestaat zoiets?

Reverb is ongeveer de grootste slurpert voor je cpu.. helemaal met lange decay's.. vind t zelf gewenst voor een goeie mix om verschillende elementen door dezelfde reverb te halen. reverb en ook delay zijn send effects.. google maar is..
Ik gebruik een roomof plate reverb voor drums en een hall voor die big verbs.... Kun je alles naar beide sturen of gewoon 1tje. maar net wat je doel is.. creeert samenhang... niet alleen met reverb...
Snap niet echt wat je bedoelt met een apparaat dat proces taken over neemt? bedoel je soms een DSP interface? heb er hier 1 voor je liggen met 14 chips.. van creamware. Alle effecten en synths van de kaart draaien op de kaart. Net als bv UAD ;) maar er zijn meer fabrikanten die hebben ingehaakt op geluidskaarten met cpu erin gebouwd. Mara met een hedendaagse mac of pc hoeft dat echt niet meer.

Je kunt de plugin die jij gebruikt niet zomaar op een externe DSP zetten. Dat werkt niet.
Enige mogelijkheid lijkt mij om kanalen met plugins erop te freezen. Bij Audio mixdown heb je ook geen last van de storingen als je geen real-time export doet. En anders zit er niets anders op dan je PC upgraden naar een quad-core, want het issue zit in de belasting van je driver voor de CPU. Het heeft dus wel met de Saffire te maken, maar niet met de hardware ervan, maar de ASIO driver. En die ASIO driver belast je CPU. Hoe slechter de ASIO driver/zwakker de CPU, des te meer problemen. En als beide niet top zijn.....................

Back