Waarom wordt de Nord Lead/Rack 3 nergens meer verkocht?

AURA heeft nu ook een plug-in editor voor de (hardware) Nord Lead 3

clavia-nord-3-editor-main-keyboard.jpg

Even met AI vertaald vanaf de website:
  • Bedien de Clavia Nord 3‑synthesizer rechtstreeks vanuit je DAW.
  • Automatiseer vrijwel elke parameter direct vanuit je DAW.
  • Geen gedoe meer met het onthouden van CC‑nummers per knop of per synthesizer. Dag plakbriefjes.
  • Laad, bewerk en sla patches op in het hardwaregeheugen of in je persoonlijke bibliotheek op je harde schijf.
  • Sla elke Nord Lead 3 / Rack 3‑compatibele soundset op in je HDD‑bibliotheekmap en blader ernaar vanuit onze plug‑in.
  • Verstuur banken of individuele patches vanuit de librarian naar de hardware.
  • Vraag banken of individuele patches op van de hardware naar de librarian.
  • Total Recall: wanneer je je project opnieuw opent, wordt alle gebruikte data automatisch naar de hardware gestuurd.

Het blijft een fijne en ook super mooie synth. Wel even wennen dat hij standaard geen effecten aan boord heeft, net als de Lead 1, 2 en 2x. Maar voor mij is dat geen probleem in mijn studio setup.

Ik heb al jaren een Nord Rack 3 in m’n studio, geweldige uitgebreide synth die super klinkt. En de UI is heel fijn. Encoders ook stabiel. Uit de serie unloved for no reason.

De LED encoders uit de Nord Lead/Rack 3 en Modular G2 waren fantastisch qua UI en qua sound was de Lead 3 zeer mooi.

Dan Lind maakte destijds één van de beste synth demo’s ooit voor de Nord Lead 3:

Wat dan wel, volgens jou? Ik vind 'm meestal wel aardig. :P Hij kan natuurlijk niet op tegen het merendeel van de analoge synthesizers, maar tussen de virtueel analoge synths houdt hij zich toch aardig goed, heb ik het idee. Ben wel benieuwd welke jij dan wel aan zou raden. :)
Smaken verschillen. Wij hebben al jaren de Nord stage in de band. Ondertussen de 4. Ik kan me prima vermaken met die synth sounds. Klinkt als een klok en veelzijdig. Als er 1 instrument mocht blijven, was het de NS4 100%

Back