domste opmerking over synths

Ik had mijn eigen internet muziekinstrumentenwinkel, lang voordat de reguliere muziekwinkels zich op internet gingen ontplooien. Het begon met veel tweedehandse homekeyboardjes voor degene die op muziekles gingen, tot later de exclusievere synths die ik veelal uit Duitsland haalde.

om mijn vraag nog maar eens te herhalen....

hoe heette je winkel, en hoe oud ben je nu dan?

:mega:

Jij maakt toch geen muziek, dat doet de computer toch? }:|

Zullen we even naar buiten gaan? Dan maak ik het je daar wel duidelijk Nicolas 2000. Nee, geintje!

Maar dit is wel de opmerking om een producer het bloed onder zijn nagels vandaan te halen. Maar aan de andere kant is het altijd leuk om de drummer van een bandje te pakken te nemen. Iedereen kan toch slaan op een stel trommels?

Ik ben er ook niet blij mee als een ouder iemand zegt dat muziek tegenwoordig automatisch gaat.
Bij de band speel ik alles met de tien vingers. Daar komt geen speelhulpje aan te pas.
Als je de computer zijn gang laat gaan zonder iets te doen, komt er echt geen muziek uit.
Nou moet ik wel bekennen dat ik veel gebruik maak van het programma Band-in-a-Box. Gewoon vanwege het enorme gemak, en omdat ik geen drummer, bassist of gitarist ben. Het kan voorkomen dat ik voor een orkestband geen nootje zelf gespeeld heb, maar ook Band-in-a-Box doet niets als je het programma opstart en vervolgens achterover leunt...

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-T Ik had mijn eigen internet muziekinstrumentenwinkel, lang voordat de reguliere muziekwinkels zich op internet gingen ontplooien. Het begon met veel tweedehandse homekeyboardjes voor degene die op muziekles gingen, tot later de exclusievere synths die ik veelal uit Duitsland haalde.

om mijn vraag nog maar eens te herhalen....

hoe heette je winkel, en hoe oud ben je nu dan?

:mega:

Men neme een band die al jaren in dezelfde bezetting speelt.

Op een dag komt de zanger binnen in de repetitieruimte en kijkt naar mijn setup en vraagt ineens:

"Hey das een gaaf ding, die Motif XS6. Nieuw?"

Euh...is ongeveer al een jaar in gebruik. :?

Om maar aan te geven hoe oninteressant je gear kan zijn.

ik : ik maak zelf muziek in mn studiootje thuis

zij : oh met de computer? of nog erger : oh ben je dj?

:stupid

Weer een date gehad ?

Maar goed, ik heb daar allemaal geen last van.

Ik vertel dan ook nooit dat ik in mijn studiotje thuis soms muziek zit te maken, rennen 'ze' gelijk weg. Moet je nooit doen dus!

ik ben meer van 16 toeren, dat heeft ook ooit bestaan ;)

en ja ik moet gewoon zeggen dat ik singer songwriter ben, dan zit je gebakken bij die oogkleppen vrouwen haha

"Hij is muziek aan het maken op z'n pingelding."
"Wow, vet. Je moet plaatjes gaan draaien."
"Ik houd van muziek met èchte instrumenten."
"Tegenwoordig maken ze niks meer zelf, dat gaat allemaal automatisch met zo'n ding of de kompjoeter."
"Jij hebt toch ook zo'n orgel hè?"
"Oh, is dat een piano? Nee? Maar zit er wel eentje op dan?"
"Dat is niks voor mij. Dat is niet goed voor mijn oren."
"Vroeger gebruikten ze nog èchte instrumenten en deden ze alles zelf."
"Jaja, met zo'n ding kan ik het ook."
"Welke nummers ken je allemaal?"
"Wat is dat ene ding dat je boven hebt staan? Ziet er duur uit, dat zal wel vet zijn."

"Hij is muziek aan het maken op z'n pingelding."
"Wow, vet. Je moet plaatjes gaan draaien."
"Ik houd van muziek met èchte instrumenten."
"Tegenwoordig maken ze niks meer zelf, dat gaat allemaal automatisch met zo'n ding of de kompjoeter."
"Jij hebt toch ook zo'n orgel hè?"
"Oh, is dat een piano? Nee? Maar zit er wel eentje op dan?"
"Dat is niks voor mij. Dat is niet goed voor mijn oren."
"Vroeger gebruikten ze nog èchte instrumenten en deden ze alles zelf."
"Jaja, met zo'n ding kan ik het ook."
"Welke nummers ken je allemaal?"
"Wat is dat ene ding dat je boven hebt staan? Ziet er duur uit, dat zal wel vet zijn."
De oplossing = niet met dat soort mensen omgaan/praten. :D

Back