domste opmerking over synths

zelfde laken 1 pak idd...

en dan te bedenken dat er ook nog van die fuckzwammen zijn die alle factory presets van bijv. een JP of JU60 terug willen zetten...
nou spannend heur die quasi echte geluiden :D

Ik vind de presets van dit soort bakken juist vaak relaxed om te jammen of als uitgangspunt... Jammen rijmt met fuckzwammen trouwens...

Jaren terug mijn in nieuwstaat verkerende Roland SH-2000 verkocht aan een meneer die al jaaaaaren op zoek was naar dat specifieke model.

Een week later belt hij pissig op om mij te melden dat hij monofoon is!!!!! "Ik dacht een polyfone synthesizer te kopen meneer, ik wil mijn geld terug".

"Nou meneer, u was toch al jaaaaaren op zoek naar de SH-2000??, fijne dag verder meneer!" :stupid:kont::doei:

Jaren terug mijn in nieuwstaat verkerende Roland SH-2000 verkocht aan een meneer die al jaaaaaren op zoek was naar dat specifieke model.

Een week later belt hij pissig op om mij te melden dat hij monofoon is!!!!! "Ik dacht een polyfone synthesizer te kopen meneer, ik wil mijn geld terug".

"Nou meneer, u was toch al jaaaaaren op zoek naar de SH-2000??, fijne dag verder meneer!" :stupid:kont::doei:

Zo, had hij er nog een week voor nodig om daar achter te komen ook :dubbel:

Er kwam eens iemand bij mij over de vloer die iets wilde kopen, ik weet niet meer wat. Deed zich in ieder geval wel heel erg voor als kenner. In de woonkamer stond o.a. mijn Odyssey II (Black/Gold) die een beetje afwijkend uiterlijk heeft, omdat hij door de vorige eigenaar is voorzien van een houten ombouw (onder- en zijkanten). Ging die kerel mij vertellen dat dit toch echt standaard was en dat ze vroeger zo door Arp werden gemaakt :stupid Toen ik zei dat dit model normaal met dunne metalen zijkanten uit de fabriek rolde had ik het helemaal mis etc. etc.

Was sowieso een beetje een mafkees; heb hem ook niet meegenomen naar de studio of zo.

Mijn favorieten:

"Waar zitten de speakertjes dan?"
"Hoe kan je zo snel/goed spelen?" (midi sequence:))
"Ik heb de midi kabels goed aangesloten maar er komt geen geluid uit"
"Waarom heb je er zoveel?"
"Waarom werk je niet gewoon met plugins?"

Ja die hoor je steeds vaker ja...
Wat zeg jij dan meestal?
Ik zeg dat ik het on-inspirerend vind om op een scherm te lopen klikken.

Wat zeg jij dan meestal?
Ik zeg dat ik het on-inspirerend vind om op een scherm te lopen klikken.

tja moeilijk, ik denk dat het een generatiekloof is, mensen onder de 30 willen snel en
alles in 1 hebben denk ik?

maargoed de hardware synth/software synth discussie is al jaren aan de gang haha..

Domste opmerking (of vooroordeel) dat het ongevoelige muziek is. Vergeleken met gitaren. Als je deze opmerking hoort en je weet wat van die persoon, dan is het vaak een fan van rockmuziek.

idd ...
'maar daar zit toch geen emotie in. zo koud met die tsintsjaizers, ik heb liever muziek met hart en ziel'

idd ...
'maar daar zit toch geen emotie in. zo koud met die tsintsjaizers, ik heb liever muziek met hart en ziel'

Idd vreselijk!

Bah, die computermuziekjes, allemaal hetzelfde; van boem-boem-boem... nee... doe mij maar muziek die echt door mensen gemaakt wordt!

JAAAAAJA, die computers maken echt uit zichzelf muziek ja, die worden niet door mensen bestuurd nee, je hebt helemaal gelijk.

Ach... die mensen moet je maar lekker in hun waan laten en lekker naar dvd'tjes van Tina Turner laten kijken!

Was het daar Brian Eno niet om te doen, toen ie Low met Bowie maakte? Om mensen te laten horen, dat de synthesizer wel degelijk emotie kon overbrengen.

het draait niet om emotie maar om de sound bij electronische muziek...
die sound kan emotie teweegbrengen bij mensen...

ik kan bij het oudere werk van Jarre emoties krijgen maar bij dance niet, omdat dat gemaakt is voor de massa en omdat er 10000en tracks van zijn

Bof emotie in muziek is toch wat overroepen. Veel muziek, is het nu rock of electronisch, heeft toch niet de bedoeling een specifieke emotie over te brengen of is gespeeld/geschreven uit een bepaalde emotie - buiten: laten we wat leuk/hard/dansbaar geluid maken. Als ik nu net iets ergerlijks vind zijn het bluesgitaristen die gezichten trekken alsof ze bij elke noot hun hart uitstorten. Joris

Pjoris, ze gaan op in de muziek. dat is toch mooi. De een trekt alleen net een gekkere bek dan de ander.

Back