domste opmerking over synths

Ik dacht dat ik niet goed werd toen Leo Blokhuis bij Top 2000 agogo of hoe heet dat ook al weer, tegen Matthijs van Nieuwkerk zei dat de Mellotron in feite de eerste synthesizer was. Matthijs gaf natuurlijk weer zo'n lovende opmerking omdat de meester zelf overal verstand van had: dus niet.

Boeie het is Matthijs van Nieuwkerk maar, wie neemt zo'n "presentatortje" nou serieus??

Dat is toch wel de grootste lutser van heel TV land zeg...

Ik kocht op een rommelmarkt een album van Aphrodite's child. De verkoopster vraagt of ik fan ben van die muziek. Ik zeg dat ik het vooral voor Vangelis koop. Zegt ze "ja die kon mooi zingen he". Inderdaad, en vast ook mooi punniken.

Ik kocht op een rommelmarkt een album van Aphrodite's child. De verkoopster vraagt of ik fan ben van die muziek. Ik zeg dat ik het vooral voor Vangelis koop. Zegt ze "ja die kon mooi zingen he". Inderdaad, en vast ook mooi punniken.

Hehehe....classic :)

Bij mij altijd cliché-opmerkingen als "Waarom koop je altijd zoveel van die apparaten, je gebruikt ze toch niet" (apparaten= modules en effectdozen/patchbay). Of ook: "Waarvoor bouw je zo'n kast in je kamer? Ga je daar je DJ-spullen indoen". Met "kast" bedoelen ze een 20HE rack, met een hoek erin. En aan 'DJ-spullen' heb ik 2 draaitafels en een 19" mengpaneel. Vraag me af hoe die draaitafels erin zouden kunnen :P
Ik ben nog thuiswonend, dus vandaar.

Over domme opmerkingen gesproken: wordt er een mening gevraagd over een topsynth en dan reageert iemand met: 'kijk eens waar je zelf op speelt'. Dat is discussiëren op kleuterniveau.
Gebeurt niet alleen op een synthesizer-forum, maar op bijvoorbeeld een autoforum. Als je zelf in een oud gebakje van 1000 euro rijdt, zou je geen mening over een Ferrari mogen geven.
Ik ben geen miljonair en heb daarom geen dure synths in huis. Ik heb er in het verleden wel heel veel gehad en ook voor de handel heb ik er vele honderden onder handen gehad. Daarbij: je hoeft een synth niet te bezitten om erop gespeeld te hebben.

Werkte je in een winkel ofzo?

Ik had mijn eigen internet muziekinstrumentenwinkel, lang voordat de reguliere muziekwinkels zich op internet gingen ontplooien. Het begon met veel tweedehandse homekeyboardjes voor degene die op muziekles gingen, tot later de exclusievere synths die ik veelal uit Duitsland haalde.

Of een opmerking over het geluid dat de synth maakt:

"Kun je nu alsjeblieft ophouden met spelen!?"

Maar ik speel toch al alleen over de koptelefoon speciaal voor jou?

"Ja, maar die toetsen rammelen zo !"

=(

"Ja, maar die toetsen rammelen zo !"
=(

Die ken ik. De toetsen van een Korg Wavestation zijn vrij luidruchtig. Dus als ik 's nachts met een koptelefoon op zat te jammen, had ik de huisgenoten achter mij staan omdat ze wakker werden van het gerammel.

Het grootste vooroordeel van een synthesizer of keyboard is wel dat mensen denken dat alles vanzelf gaat. Maar op een gegeven moment gaat het interne demo-deuntje wel vervelen en wordt het apparaat weer ingeruild. Een cd-tje is goedkoper, maar voor de verkoper is het wel handig dat de verkochte waar ook weer regelmatig ingeruild wordt... ;)

Christine vroeg me net waar het toetsenbord van haar PC was...

"Die is weg"

"Hoezo weg???"

"Nou schat, jij vroeg me of ik alle toetsenborden die ik niet gebruikte weg kon gooien......................"

Het duurde effe. Zij kon er niet om lachen. Ik wel.

Vriendin: 'Is dat je nieuwe synthesizer?'

'Nee, die heb ik al 2 jaar, die gene die daarnaast staat, die is nieuw.'

Mijn pa na een demonstratie van de GEM WX-2: 'je kunt beter al je synths verkopen en een WX-2 kopen. Die kan namelijk alle synths samplen'.
Jaja; alsof dat hetzelfde klinkt...

Later heb ik wel naar aanleiding van die demonstratie een GEM S3-turbo gekocht met een ander doel: het automatiseren van de hele Midi-setup. De klanken van de S3 konden me niet schelen (en ook niet bekoren): alles wat er bruikbaar van was, was mooi meegenomen.

"Zou je die niet verkopen, die gebruik je nooit."

Euhm...die hoor je nu...

(ze had even niet door welk klaviertje bij de modular hoorde :))

Dooddoener: 'Ik heb bij de Lidl een Yamaha keyboard gekocht waar alles mee mogelijk is, die ga ik in mijn studio gebruiken om orkestbanden mee te maken'.
Punt 1: met een Yamaha van 99 euro is niet alles mogelijk. En punt 2: als je geen keyboard kunt spelen, gaat zo'n Yamaha dat ook niet voor je doen.

Back