domste opmerking over synths

Ja ja, en let es op wat nog meer op deze foto?

homestudio1.jpg

... een Eminent 310 Unique! Veel gebruikt door De Roubaix, net als door "die andere Fransman" JMJ.
Kwade tongen reppen dat JMJ het idee om de Eminent te gebruiken dan ook van F de Roubaix heeft.
Net zoals hij ook erg goed op Zanov gelet lijkt te hebben, ook zo'n 'vergeten' artiest.

Maar goed, terug on topic.... onlangs kreeg ik van een bezoekende collega te horen "dat ik zeker veel geld kon verdienen met die spullen". Toen ik 'm vertelde dat ik van alle 'royalties' ooit ontvangen nog niet de stroomrekening van de studio zou kunnen bedruipen was-ie hoogst verbaasd. Waar was dat spul dan anders voor?

Nog maar eens het concept 'hobby' proberen uit te leggen, want ja... het ligt waarschijnlijk ook gewoon aan mij... :D
Nog verbaasder was hij toen ik zei dat als ik echt geld wilde verdienen, dat ik dan veel beter gewoon met een laptopje aan de slag kon gaan...

Laatst gewijzigd:
Wil je geld verdienen, dan ben je beter af met artiesten/producers iets te bieden dat ze zelf niet hebben/kunnen, of "EDM DJ" te worden :D
Zelfs met talent lukt het 99.99% van de artiesten nog niet om er de huur van te betalen.

Als je geld wilt verdienen kun je je beter gewoon ergens laten inhuren als loonslaaf :D De droom om ooit met muziek iets binnen te harken heb ik al heel lang geleden laten varen.

Als je geld wilt verdienen kun je je beter gewoon ergens laten inhuren als loonslaaf :D De droom om ooit met muziek iets binnen te harken heb ik al heel lang geleden laten varen.

Heb er al genoeg geld ingepompt, het zou me niet veel boeien als het zou aanslaan. Ik wil gewoon bijdragen aan muziek en een goed product leveren. Dat is de juiste instelling! Denk ik zo.

- Moby "If I can give you a few words of advice, then it would be: Just make music for your friends" -

The man is right.

ook een leuke:

" Die dingen lijken erg op elkaar, maken ze ook hetzelfde geluid?"
en
"hoeveel geluiden kan je maken met zoveel knopjes? ( mijn bcr2000")

na enige uitleg:
"wat maakt meer geluid, een digitale synth of een analoge?

voor de gelovigen:
forgive me Lord for I have many Synths

"Een synthesizer is géén écht instrument!"

De redenen:

• het is een elektronisch apparaat en je bespeeld het dus niet zelf;
  • alles gaat automatisch, een beetje aan de knopjes draaien en hoppá;
  • vroeger (voor de 90's) maakten ze alle muziek nog zelf met de hand en waren er veel goede live bands;
  • tegenwoordig maken ze alles met de computer en synthesizers, paar keer klikken en het is klaar;
  • een orkestraal instrument word zelf bespeeld en is daarom een écht instrument waar je talent voor nodig hebt;
  • klassieke muziek is échte muziek.
:D

Mijn vrouw houdt niet echt van synths. Onlangs een nummer op de radio, vraagt ze wat dat lead instrument precies is. Ik zeg "een synth". Zelfs eentje die ik gehad heb.

Ik denk dat ik in de toekomst niet meer de opmerking ga krijgen dat ik instrumenten koop die ze niet mooi vindt klinken. :)

Mijn vrouw houdt niet echt van synths. Onlangs een nummer op de radio, vraagt ze wat dat lead instrument precies is. Ik zeg "een synth". Zelfs eentje die ik gehad heb.

Ik denk dat ik in de toekomst niet meer de opmerking ga krijgen dat ik instrumenten koop die ze niet mooi vindt klinken. :)
een vrouw die de term "lead instrument" in de mond neemt? :D u fucking kidding me? :halleluja

Ik was in de eightees helemaal leip van de DX7... Had zelf net mijn eerste synth (CS-5)
Heb zelfs mijn vader, die sax speelde, nog wel eens geprobeerd te overtuigen dat je daar met gemak een saxofoon mee na kon doen. :erm:
Hij vond het zelf een iets minder goed plan.. en daar moet ik achteraf gelijk in geven :)

Laatst gewijzigd:
Ik was in de eightees helemaal leip van de DX7... Had zelf net mijn eerste synth (CS-5)
Heb zelfs mijn vader, die sax speelde, nog wel eens geprobeerd te overtuigen dat je daar met gemak een saxofoon mee na kon doen. :erm:
Hij vond het zelf een iets minder goed plan.. en daar moet ik achteraf gelijk in geven :)

Haha, van wie komt nou die domme opmerking dan? :)

Haha, van wie kom nou die domme opmerking dan? :)

Tja.. da was ikke dan toch.. Heb je wel eens een sax uit een DX7 gehoord? :dubbel::D

Heb de DX7 na heel lang wachten, en veel andere soortgelijke FM synths, jaar of 2 terug alsnog gekocht.. :) En toen in meteen in veelvoud gebruikt in dit trackje. Alleen de sax da's die van me vader ;)

Tja.. da was ikke dan toch.. Heb je wel eens een sax uit een DX7 gehoord? :dubbel::D

Heb de DX7 na heel lang wachten, en veel andere soortgelijke FM synths, jaar of 2 terug alsnog gekocht.. :) En toen in meteen in veelvoud gebruikt in dit trackje. Alleen de sax da's die van me vader ;)

Ja, die ken ik natuurlijk nog. Heerlijke track! Ik hoop wel dat je attitude jegens de zomer vandaag anders is dan destijds ;).

Back