Synth handelaren

Mijn mening:

Ik hou een mentaal vacuum over aan je "ik vraag 800 voor een SH2 maar ga wel klagen dat anderen te duur zijn" actie...

Echter je slaat wel de spijker op de Nederlandse kop, zelf de hoofdprijs vragen maar de huilebalk uithangen als je een ander veel geld ziet vragen, de Nederlandse houding pur sang..

Het is helemaal niet de bedoeling de huilebak uit te hangen, ik wou gewoon weten wat anderen dachten omtrent bepaalde manieren van werken/handelen. Blijkbaar is dit een zeer gevoelig thema en ik heb al spijt dat ik hierover begonnen ben...

En nogmaals, ik heb er geen problemen mee dat iemand veel geld vraagt voor iets, er zijn gewoon bepaalde manieren van werken waarvan ik me vragen bij stelde wat anderen er van vonden. Zeker gezien de affiniteit ermee met dit forum. Misschien heb ik mij verkeerd uit gedrukt, misschien worden sommige van mijn woorden verdraaid of uit context gerukt, dit laat ik in het midden.

Wat betreft mijn "hoofdprijs" die ik wil binnenhalen, er is volgens mij nog een verschil tussen particuliere verkoop en professionele verkoop én professionele verkoop met discutabele technieken. En dat is ook de essentie van de discussie.
Ik heb mijn sh2 gekocht, import op betaald en nog herstellingen laten doen omwille van beschadiging via transport. Hem is in topstaat en ik heb hem met klein verlies verkocht. Dus mij gaan verwijten dat ik zelf winst probeer te maken met te handelen gaat niet echt op.

Blijkbaar vindt de meerderheid dat er toch geen probleem mee is, het zal dus aan mijn opvattingen liggen.

. Heb t zelfde probleem als Topic starter. Wil ook goedkoop een nette synth hebbe. T liefst van iemand die failliet gaat ofzo, lekker goedkoop.

Dat is inderdaad de exacte reden waarom ik dit topic begon

I know. Theoretisch zou superego alles overheersend zijn des te ouder we worden enzo. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze. Maar zo dra het om geld ed gaat dan tja........

In de praktijk, survival of the fittest. Tegenwoordig in kwadraat.

:engel:

Ben nog steeds in conflict met bovenstaande theorie, ik snap het niet. Anders gezegd hij klopt niet, kom ik achter. Ben voorgelogen lijkt het wel :(

ik heb 20 ton komkommers te koop. tegen elk aannemelijk bod..

ze komen wekelijks voorbij en ze blijven maar duurder worden....

Misschien juist daardoor. Als de verkoper hem doorverkoopt voor zijn eigen aankoopprijs, plus gemaakte kosten (verzendkosten, benzine, ...), en hij wordt inderdaad eens in de paar weken op die manier doorverkocht, dan stijgt hij zomaar een paar honderd euro per jaar in prijs en dan heeft niemand er wat aan verdiend of ermee gehandeld.

ik denk dat het meer een gezonde hollandse kwestie is van.. hé een ms20, brengt zomaar 1000 op. ik doe de mijn ook weg, maar laatik mezelf niet tekort doen, vraagprijs 1100.

jouw theorie suggereert dat er 1 (of enkele) ms20 van hand tot hand gaat.

mijn vrouw ondersteunt die theorie trouwens, nadat ze keer op keer dezelfde mensen dezelfde synths ziet brengen of ophalen, denkt ze dat er een groep van zo'n 20-30 idioten in nederland om de 2 weken een synth doorgeeft in de kring.

ik wil even mijn waardering uitspreken richting de topic starter die steeds op heldere toon na elke aanval weer de aandacht vestigt op waar hij t over wilde hebben
op zo'n manier dat de boel niet escaleert :)
op een paar sujetten na houdt iedereen zich lekker rustig en het is mooi weer, wat willen we nog meer

vind topic starter inderdaad oke in topicstart en hoe hij ermee om gaat.
denk wel dat hij de invloed van " handelaren " op de prijs overschat.
" de synth" is ondekt als gewild verzamelobject/ beleggingsobject, hebbeding, 'n soort vintage gitaar etc . meer nog misschien dan als muziekinstrument op zich . en dat alles op enigszins rijke mensen globaal niveau.
Nederland is geen eiland, denk dat de Nederlanders soms de neiging hebben hun invloed te overdrijven op ( synth-prijzen ) wereldniveau.

verder , excuseer eventuele stekeligheidsgevoeligheden, denk ik ook wel eens hetzelfde als Leo's echtgenote. de hoeveelheid fanaten is niet zo super enorm groot als de fanaten onderling wel eens veronderstellen. 30 is wat weinig, 100 lijkt me al redelijk in de richting komen.
hoezo ? : kijk eens hoe vaak ik/je dezelfde personen tegenkom, dezelfde die wat te melden hebben, hoeveel fenixen worden er in nederland verkocht? , hoeveel synthi's zijn er in Nederland, hoe vaak zien we een van die honderd moogmodulair systemen langskomen of van de misschien 5000 overgebleven minimoogs hoeveel zie je er passeren op wereldniveau ( zelfs al zie je ze niet allemaal die van hand wisselen)
zouden er 10.000 synthfreaks rondlopen ?
ik weet het natuurlijk ook niet en eigenlijk vind ik het ook niet zo belangrijk hoeveel " gelijkgestemden" er rondwandelen. belangrijker is misschien dat ik wat om mee bezig te zijn heb en een aantal leuke mensen ken waarmee ik " op niveau" mijn hobby mee kan delen.
zo maar weer terug ( vallen ) in " de prijzen "
:koffie:

Laatst gewijzigd:
plus gemaakte kosten (verzendkosten, benzine, ...)
dat soort zaken moet je maar voor lief nemen, beetje vreemd om door te berekenen bij de verkoop...

"ja hey, die synth ging ik toen ophalen met de trein en onderweg heb ik een patatje oorlog moeten eten met een frikandel en 2 blikjes frisdrank want anders viel ik om van de honger, mijn broek is ook nog gescheurd dus ik moet een nieuwe hebben en ik heb mijn arm lelijk gestoten en kostte mij ook al 5 pleisters... al deze kosten worden nutuulk doorberekend als ik deze synth over een maand weer verkoop" :P

er is een anekdote die bij me opkomt. ik zou mezelf geen synth verzamelaar noemen, ik gebruik ze om muziek te maken, ik hoef niet allerlei klassieke juweeltjes te hebben.
maar ik verzamel wel andere zaken oa platen. eigenlijk in alle verzamel-subculturen heb je wel voorbeelden waaruit blijkt hoe serieus mensen het verzamelen en alles wat daar bij komt kijken nemen. doodserieus. en ik geef ze geen ongelijk. het is alleen wel aan te raden om doodserieus te combineren met 'ik doe het voor de lol' dan heb je een mooie dualiteit.
maar goed ik ga dus veel naar plaatselijke kringlopen voor platen en probeer ook een beetje een praatje te maken met de werknemers en dan willen ze je nog wel eens terwille zijn. zo is er een kringloop die me altijd opbellen als ze hun hele platencollectie eruit gooien en vervangen door een nieuwe partij. behalve mij zijn er nog een paar mensen die daarvoor gebeld worden.
dus ik sta om 9 uur voor de deur met nog paar anderen, loop naar binnen en begin te zoeken. komt er een gozert binnen 5 min na de rest. begint keihard te schelden en te tieren tegen de (allervriendelijkste) medewerker. "Ahhh ik heb het al gezien het zijn allemaal handelaren hier, rot maar op bla bla gvd kutzooi, hier hoef je mij niet meer voor te bellen enzz.." na de medewerker uitgescholden te hebben loopt ie boos weg. medewerker bleef vriendelijk en zei, "meneer, iedereen mag bij ons kopen".
en er waren zeker weten ook handelaren aanwezig, ook was er een verzamelaar die letterlijk met zn ellebogen werkte om een paar kratjes platen als eerste te kunnen doorzoeken. maar ook een paar vriendelijke verzamelaars en handelaren.
maar goed, moraal van het verhaal. het zou wel mooi zijn als iedereen een echte liefhebber is en als een synth altijd voor een goeie prijs terecht komt bij iemand die er heel blij mee is. maar als je je zo gedraagt als die fulmineer-meneer dan ga je boos naar huis zonder mooie vondst maar met hoge bloeddruk. en als je zoals ik toch gewoon zelf nog gaat zoeken ondanks dat een paar handelaren alles wat een beetje waarde heeft eruit trekken dan vind je heus nog wel goeie dingen zoals deze plaat die ik die dag vond (nederbeat 60-70 euro waard):

en nog een spreekwoord: vechten tegen windmolens
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_2720.php

en nog conclusie, ja er zijn eikels, maar goed wat doe je eraan, laat je dag er niet door verpesten.

er was ooit een rotterdams bandje, INK of zoiets, hadden een singeltje 'romance' en de achterkant weet ik niet meer. zal 80/81 geweest zijn. heb je daar toevallig iets van??

she gives me, she gives me romance...

nobody in the world
can do what you do
i never met a girl
as pretty as you
dont wanna think about
cant even think about
nobody else
nobody else

nooit iets van gevonden. singeltje al lang kwijt.

er is een anekdote die bij me opkomt. ik zou mezelf geen synth verzamelaar noemen, ik gebruik ze om muziek te maken, ik hoef niet allerlei klassieke juweeltjes te hebben.
maar ik verzamel wel andere zaken oa platen. eigenlijk in alle verzamel-subculturen heb je wel voorbeelden waaruit blijkt hoe serieus mensen het verzamelen en alles wat daar bij komt kijken nemen. doodserieus. en ik geef ze geen ongelijk. het is alleen wel aan te raden om doodserieus te combineren met 'ik doe het voor de lol' dan heb je een mooie dualiteit.
maar goed ik ga dus veel naar plaatselijke kringlopen voor platen en probeer ook een beetje een praatje te maken met de werknemers en dan willen ze je nog wel eens terwille zijn. zo is er een kringloop die me altijd opbellen als ze hun hele platencollectie eruit gooien en vervangen door een nieuwe partij. behalve mij zijn er nog een paar mensen die daarvoor gebeld worden.
dus ik sta om 9 uur voor de deur met nog paar anderen, loop naar binnen en begin te zoeken. komt er een gozert binnen 5 min na de rest. begint keihard te schelden en te tieren tegen de (allervriendelijkste) medewerker. "Ahhh ik heb het al gezien het zijn allemaal handelaren hier, rot maar op bla bla gvd kutzooi, hier hoef je mij niet meer voor te bellen enzz.." na de medewerker uitgescholden te hebben loopt ie boos weg. medewerker bleef vriendelijk en zei, "meneer, iedereen mag bij ons kopen".
en er waren zeker weten ook handelaren aanwezig, ook was er een verzamelaar die letterlijk met zn ellebogen werkte om een paar kratjes platen als eerste te kunnen doorzoeken. maar ook een paar vriendelijke verzamelaars en handelaren.
maar goed, moraal van het verhaal. het zou wel mooi zijn als iedereen een echte liefhebber is en als een synth altijd voor een goeie prijs terecht komt bij iemand die er heel blij mee is. maar als je je zo gedraagt als die fulmineer-meneer dan ga je boos naar huis zonder mooie vondst maar met hoge bloeddruk. en als je zoals ik toch gewoon zelf nog gaat zoeken ondanks dat een paar handelaren alles wat een beetje waarde heeft eruit trekken dan vind je heus nog wel goeie dingen zoals deze plaat die ik die dag vond (nederbeat 60-70 euro waard):
YouTube - ‪Incrowd - I'll Be Free‬‏

en nog een spreekwoord: vechten tegen windmolens
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_2720.php

en nog conclusie, ja er zijn eikels, maar goed wat doe je eraan, laat je dag er niet door verpesten.

nee zegt me niet gelijk wat, maar ik verzamel qua nederlandse muziek voornamelijk tussen 1960-1975.

:okdan: ik had een oudere broer die veel singeltjes kocht. kan me nog wel de ro-d-ys herinneren (take her home), welke groep was dat met 'bald headed woman, ? met joop oonk en will luikinga, misschien, of zat die bij roek's family (get yourself a ticket) - grappig komt allemaal weer boven. en outsiders natuurlijk, wally tax was een geweldig knappe songwriter, q65, motions, etc.

leuk hoor! ik ga ook weer s op zoek.

was zelf een echte iggy pop fan later, en heb m nog wel eens een dubbel cd van q65 gegeven. gewoon de hollandse stooges.
maar ik meot weer aan het werk ....

toch nog even gegoogled: the jay jays (met so mystifying op de achterkant)

als je weet dat iets duurder wordt... is er toch geen probleem dat iets veel geld kost. je betaald een bedrag maar je weet dat je het later weer terug krijgt. zo niet pech natuurlijk. (belangrijk lezen)er zijn nog zoveel andere synths die rete vet zijn maar die wil niemand hebben want je buurman heeft die ook niet. het zijn maar een paar synths die mensen willen hebben, je kan echt genoeg synths kopen die echt niet duur zijn maar vetter zijn dan menig dure ander synths hype spul. je moet gewoon goed zoeken..echt je moet je niet laten verleiden door die advertenties links en rechts prikkels genaamd.

:okdan: ik had een oudere broer die veel singeltjes kocht. kan me nog wel de ro-d-ys herinneren (take her home), welke groep was dat met 'bald headed woman, ? met joop oonk en will luikinga, misschien, of zat die bij roek's family (get yourself a ticket) - grappig komt allemaal weer boven. en outsiders natuurlijk, wally tax was een geweldig knappe songwriter, q65, motions, etc.

leuk hoor! ik ga ook weer s op zoek.

was zelf een echte iggy pop fan later, en heb m nog wel eens een dubbel cd van q65 gegeven. gewoon de hollandse stooges.
maar ik meot weer aan het werk ....

juist dat werk inderdaad. een aanrader is deze hele complete site, die ook bij alle releases gewoon soundfiles heeft staan dus je kan ze bijna allemaal luisteren:
http://nederbeat.info/

Back