spullen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt??

Akai S2000. Na een half jaar Ebay voor een schamele 20 piekies de deur uit gekregen...

Akai S2000. Na een half jaar Ebay voor een schamele 20 piekies de deur uit gekregen...

hahaha, ik heb er ook nog 1 ... gebruik het nu als onderzetter. prima bestemming dus.

Emu E6400. Jaren geleden een godsvermogen voor betaald.Zo-wie-zo zijn al die hardware samplers lastig te verkopen. Weggooien kan idd altijd nog dus staat het hier te verstoffen in de kast evenals een kapotte XV5080, een Ensoniq TS 10 en een VS2480.

ben ik ff blij dat ik op een 2e hands DJ-70 na nooit echt van die hyper expensieve Akai, Emu etc dozen heb aangeschaft dan, phew :bekdicht:... zelfs al zou zo'n sampler voor een paar tientjes aantrekkelijk lijken in eerste instantie dan zal ie na een niet al te lange tijd flink gaan irriteren en in de weg staan waarschijnlijk...

Ik zeg,..Alles gaat weg,. Nog nooit ergens mee blijven zitten,..
Marktplaats rules!!
Pas je prijs aan tot t belachelijke en dan hoef je t zelf niet de deur uit te sjouwen,.
Beter nog,.. soms denken mensen dat spul onverkoopbaar is maar dan ben jij net degene die t ding zoekt,..
In zo'n geval denken mensen vaak dat jouw onding verkoopbaarder is dan die witte olifant van hun!
In zo'n geval kun je ruilen!!! Echt supercool!
Maar.// Let op!!!,..Een lange adem is soms vereist,.

ik vind het leuk hoor, dingen die je aan de straatstenen niet kwijt geraakt.

Akai S1000kb spotgoedkoop. Mooie staander voor de Minikorg! En hij klinkt nog mega ook. :)

nou ja opzich is het ook wel weer best leuk om helemaal in zo'n ding te duiken en alle menu's te verkennen en te snappen...
en dan met 1 cycle waveform samples hele stoere synth- of drum sounds te bouwen... daar kan je dan weer uren zoet mee zijn :koffie:

maar dan uiteraard wel een sampler met veel HD space ende interne geheugen en dus niet een S-950 ofzo :P

Laatst gewijzigd:
Een S1000 is ook helemaal zo moeilijk niet. Werkt grotendeels als een VA met filter en enveloppes. Eventueel nog wat met loop points en knippen klooien, maar dat is het dan. Hij is in ieder geval bruikbaar in mijn muziek.

ik persoonlijk zou dan juist voor een sampler gaan die niet zo makkelijk is ofterwijl juist heel erg veel mogelijkheden bied, bijv zoals loop-point modulatie (voor PWM achtige dingen etc)...
met bijv. een polyphone LFO (voor elke stem dus een aparte) en vooral ook een flink aantal stemmen/multisamples en dan per voice 2 a 3 sample layers met LFO mod zodat elke stem net iets anders klinkt 8~ van een sampler van een paar knaken dus een beestachtige synth maken, geeft enorm veel voldoening...

ik persoonlijk zou dan juist voor een sampler gaan die niet zo makkelijk is ofterwijl juist heel erg veel mogelijkheden bied, bijv zoals loop-point modulatie (voor PWM achtige dingen etc)

Loop point modulatie.. interessant ja...
De Ensoniq ASR 10 en ik dacht de ASR-X konden dit truukje ook.. waren er nog meer??

Loop point modulatie.. interessant ja...
De Ensoniq ASR 10 en ik dacht de ASR-X konden dit truukje ook.. waren er nog meer??

EPS-16+ :eureka: Nog steeds een mooi apparaat.

Persoonlijk hou ik wel van die dingen die geen stuiver meer opbrengen, want je kunt er vaak nog meer mee dan je denkt. Als je creatief bent maak je met een hardware sampler, een Roland D-110 en bijvoorbeeld een TG-33 interessantere muziek dan iemand zonder inspiratie met een studio vol met de duurste synths. Wat dat betreft ben ik al lang genezen van de gedachte, dat je met mooiere spullen ook automatisch betere muziek maakt. Achteraf gezien was dit ook wel een wat simpele opvatting maar ach, ik was nog jong....:o:

Ben niet echt van plan om iets te verkopen, maar waarschijnlijk zouden bij mij nog eerder de spullen eruit gaan die nog wel wat opbrengen (analoge bakken zoals de Odyssey of de MKS-80 of zo).

EPS-16+ :eureka: Nog steeds een mooi apparaat.

Thanks for de tip :okdan: Heb ooit een ASR-10 gehad.. de effecten daarin zijn ook van heel goeie kwaliteit.

De TG33 heeft ook nog FM aan boord, leuk ding idd. Een TG77 is nou ook niet echt makkelijk om kwijt te raken vandaag de dag lijkt wel... maar zo onwijs veel meer features dan een DX7

...ik persoonlijk zou dan juist voor een sampler gaan...
een yahama Axk kan veel van die mogelijkheden die je noemt en je kunt ze tegenwoordig voor een appeltaart en een eierkoek kopen

een yahama Axk kan veel van die mogelijkheden die je noemt en je kunt ze tegenwoordig voor een appeltaart en een eierkoek kopen

Voor 'n appeltaart en 'n eierkoek :dubbel: Maar eh.. idd die Yamaha's zijn ook voor weinig te vinden.. al schijnen de pots rond het display bij deze bakkies nogal vaak te gaan haperen na verloop van tijd...
De 5000 is voor de FX alleen al bijna interessant... sinds je de audio ins er door kunt routen ;)

Most Effective
Another A5000 high point is effects. A generous total of six processors is provided, each of which can be assigned one of 96 effects covering pretty much every treatment you could reasonably ask for -- plus various unreasonable ones! The processors are organised into two banks of three, but it's easy to create effect chains using all six.
Various flavours of delay, reverb, chorus and flange are augmented by distortion, overdrive and amp simulation, a turntable effect, digital scratch, and the eccentric jump and beat-change effects, which chop up or modify the input signal in real time. Radio simulation, rotary speaker effects, compressors, enhancers and noise gates are all offered, and a significant number of effects comprise dual or triple chains -- compressor/ distortion/delay, for example. Nine treatments, including some delays and flanges, can be sync'ed to MIDI clock. All effects are fully editable, with a maximum 20 parameters each, though a 'favourite' option lets you choose four preferred parameters to pop up on screen.
The effects would certainly be one of the creative samplist's reasons for buying this machine; as well as being diverse, they're generally of good quality. Distortion and overdrive effects are occasionally harsh, but modulation treatments are warm and pleasing. Reverbs are slightly grainy and would be too unsophisticated for some applications, but they have a character that's desirable for others. The delays, too, can tend to coarseness, but this only really becomes noticeable when you're using long delays and high feedback values. One bonus for the impoverished samplist is that external audio can be routed through the A5000's effects, so you could use the A5000 as an extra effects unit.

Laatst gewijzigd:
Mijn Emu Procussion krijg ik maar niet verkocht. Ik vind het nochtans een gaaf apparaat (maar een drumbak heeft op dit moment geen nut voor mij). Ik begrijp niet dat een TR-707 plots zoveel waard is, terwijl er geen interesse is voor de Procussion.

Al die Ensonique dingen hebben de DP chip aan boord.. dus 'n dikke DSP FX processor. Zie DP2 en DP4. Dat is een van de reden dat ik m'n ASR-X hou!

Mijn Emu Procussion krijg ik maar niet verkocht. Ik vind het nochtans een gaaf apparaat (maar een drumbak heeft op dit moment geen nut voor mij). Ik begrijp niet dat een TR-707 plots zoveel waard is, terwijl er geen interesse is voor de Procussion.

Dat ligt puur aan de interface: op een 707 tokkel je zo een pattern in, en op een procussion gaat dat minder vlot. "maar met een PC editor..." maakt veel mensen niet warm.

Talloze synths en aanverwanten liggen uiteindelijk slecht in de markt door hun interface, niet zozeer door hun prestaties. Daarom ook dat die Roland programmers vaak even duur zijn als de bijhorende synth.

zoals de yamaha dx 7, al die jaren 90 roland modules ed?
als je ze bij het afval scheidings station inleverd hebben ze daar liever dat je het net snoer ed er nog even af knipt!!
anders worden die amptenaren daar heel erg boos.

Die DX7 die je "blijkbaar" overhebt mag je wel aan mij verkopen hoor ;) Vette synth !

gem equinox, vette bak maar volgens mij onverkoopbaar... oh en akai S3000XL enzo?

Nouja echt onverkoopbaar zijn die niet hoor, het is voornamelijk het gewicht en de afmeting wat menig mensch tegenhoud gok ik...

Back