Storm
A-ha!
Akai S2000. Na een half jaar Ebay voor een schamele 20 piekies de deur uit gekregen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Akai S2000. Na een half jaar Ebay voor een schamele 20 piekies de deur uit gekregen...
... zelfs al zou zo'n sampler voor een paar tientjes aantrekkelijk lijken in eerste instantie dan zal ie na een niet al te lange tijd flink gaan irriteren en in de weg staan waarschijnlijk...

van een sampler van een paar knaken dus een beestachtige synth maken, geeft enorm veel voldoening...ik persoonlijk zou dan juist voor een sampler gaan die niet zo makkelijk is ofterwijl juist heel erg veel mogelijkheden bied, bijv zoals loop-point modulatie (voor PWM achtige dingen etc)
Loop point modulatie.. interessant ja...
De Ensoniq ASR 10 en ik dacht de ASR-X konden dit truukje ook.. waren er nog meer??
Nog steeds een mooi apparaat.
EPS-16+Nog steeds een mooi apparaat.
een yahama Axk kan veel van die mogelijkheden die je noemt en je kunt ze tegenwoordig voor een appeltaart en een eierkoek kopen...ik persoonlijk zou dan juist voor een sampler gaan...
een yahama Axk kan veel van die mogelijkheden die je noemt en je kunt ze tegenwoordig voor een appeltaart en een eierkoek kopen
Maar eh.. idd die Yamaha's zijn ook voor weinig te vinden.. al schijnen de pots rond het display bij deze bakkies nogal vaak te gaan haperen na verloop van tijd... 
Most Effective
Another A5000 high point is effects. A generous total of six processors is provided, each of which can be assigned one of 96 effects covering pretty much every treatment you could reasonably ask for -- plus various unreasonable ones! The processors are organised into two banks of three, but it's easy to create effect chains using all six.
Various flavours of delay, reverb, chorus and flange are augmented by distortion, overdrive and amp simulation, a turntable effect, digital scratch, and the eccentric jump and beat-change effects, which chop up or modify the input signal in real time. Radio simulation, rotary speaker effects, compressors, enhancers and noise gates are all offered, and a significant number of effects comprise dual or triple chains -- compressor/ distortion/delay, for example. Nine treatments, including some delays and flanges, can be sync'ed to MIDI clock. All effects are fully editable, with a maximum 20 parameters each, though a 'favourite' option lets you choose four preferred parameters to pop up on screen.
The effects would certainly be one of the creative samplist's reasons for buying this machine; as well as being diverse, they're generally of good quality. Distortion and overdrive effects are occasionally harsh, but modulation treatments are warm and pleasing. Reverbs are slightly grainy and would be too unsophisticated for some applications, but they have a character that's desirable for others. The delays, too, can tend to coarseness, but this only really becomes noticeable when you're using long delays and high feedback values. One bonus for the impoverished samplist is that external audio can be routed through the A5000's effects, so you could use the A5000 as an extra effects unit.
Mijn Emu Procussion krijg ik maar niet verkocht. Ik vind het nochtans een gaaf apparaat (maar een drumbak heeft op dit moment geen nut voor mij). Ik begrijp niet dat een TR-707 plots zoveel waard is, terwijl er geen interesse is voor de Procussion.
zoals de yamaha dx 7, al die jaren 90 roland modules ed?
als je ze bij het afval scheidings station inleverd hebben ze daar liever dat je het net snoer ed er nog even af knipt!!
anders worden die amptenaren daar heel erg boos.
Vette synth !gem equinox, vette bak maar volgens mij onverkoopbaar... oh en akai S3000XL enzo?