spullen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt??

van een sampler van een paar knaken dus een beestachtige synth maken, geeft enorm veel voldoening...

Ik zie ze wel eens voorbij komen aan idiote prijzen. Akai S5/6000.
Jouw opmerking is helemaal juist Trak. Je slaat wel eens vaker de nagel op de kop...
Menigen die het ding hebben 'geloosd' voor een paar euro hebben geen flauw idee van tot wat dit toestel werkelijk in staat is. Is eigenlijk een "bangelijke" supersynth.
Je moet alleen weten hoe...
En dat geldt voor veel van die apparaten die zogezegd waardeloos zijn.
Bij mij blijft alles staan en ik koop wel meer van die dingen aan spotprijsjes...

Maja, mensen nemen dan ook niet de moeite om handleidingen volledig te lezen.
(instellen van midi kanaal uitgezonderd)
En raken bijgevolg al snel uitgekeken op 128 presetjes...om vervolgens apparaatjes te dumpen met de onliner van formaat : "Is mijn ding niet"
:D

Nu ja, sommige synths zijn ook echte gedrochten. Ik heb hier bv nog een Quasar staan. En toch. Zelfs uit dat onding komen er fantastische sounds.

Er zijn ook mensen die niet van handleiding appatuur houden natuurlijk. Dan kun je in principe ook nog wel uit de voeten met een hoop synths en aanverwanten. Alleen bij de meeste nieuwe producten is het toch wel raadzaam om de handleiding te lezen. Hoe meer knoppen hoe minder handleiding, volgens mij gaat die vlieger wel op.

edit; oja ik heb ook nog een sampler en dat is voor mijn werkwijze beter als een softsampler. En ik gebruik niet alle functies...

ik heb hele tijd terug een roland s760 gehad, sampler met zeer goede sound en zeer goede filters,
en nog met moeite verkocht voor 150 euro geloof ik...
stop er een zaagtand in en je hebt een brute synth alleen door het gebrek aan knoppen is ie niet populair.
als er een sampler zou zijn met de layout van bv een jp8000 zou het een hit zijn denk ik

Ik zie ze wel eens voorbij komen aan idiote prijzen. Akai S5/6000.
Jouw opmerking is helemaal juist Trak. Je slaat wel eens vaker de nagel op de kop...
Menigen die het ding hebben 'geloosd' voor een paar euro hebben geen flauw idee van tot wat dit toestel werkelijk in staat is. Is eigenlijk een "bangelijke" supersynth.
Je moet alleen weten hoe...
En dat geldt voor veel van die apparaten die zogezegd waardeloos zijn.
Bij mij blijft alles staan en ik koop wel meer van die dingen aan spotprijsjes...

Maja, mensen nemen dan ook niet de moeite om handleidingen volledig te lezen.
(instellen van midi kanaal uitgezonderd)
En raken bijgevolg al snel uitgekeken op 128 presetjes...om vervolgens apparaatjes te dumpen met de onliner van formaat : "Is mijn ding niet"
:D

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn :)

Yamaha CS 80. Hij is nog als nieuw, maar niemand wil hem hebben voor 500,-

Nah ik heb al een mixer :) Hoewel het geen staafmixer is... hmmm

De grijze mmt8 van Alesis, Korg 03r/w zijn ook niet populair. Ik kan de Alesis zwart maken maar doe ik niet. Laat hem liever origineel.

En mijn drums.

Laatst gewijzigd:
Yamaha FB01 fm module. Zelfde ghetto 4 operator engine als de DX21, maar dan multi-timbraal. Laatst voor € 15 gekocht :D

Ik heb op de kast computers uit 1983 staan , deze zijn meer waard en kan ik zo
verkopen geen probleem
Wat betreft audio apparatuur dit wordt steeds moeilijker ;{
Mensen kopen liever een stukje plastic van 250 euro met 49 toetsen dan een synth
bijvoorbeeld een DX7 of D50 :frons:

Ik heb idd liever een dx-7 of d-50 dan iets moderns maar ik ben verzot op mijn ipad, dus hou ik me liever met dit ding bezig.

Ik heb zojuist nog een EMU Vintage keys aangeschaft, heb daar vroeger mee gewerkt en vond het een mooie bak gleuid maar vzat toen erg tegen de prijs aan te hikken. Sinsdien stond het apparaat op mijn verlanglijst en na 20 jaar nog steeds dus nu ik hem MP zag heb ik hem maar binnengehaald.
Ik zou nu nog een Yamaha FM bak erbij willen hebben, denk aan TX81 of zoiets.

Ik heb zojuist nog een EMU Vintage keys aangeschaft, heb daar vroeger mee gewerkt en vond het een mooie bak gleuid maar vzat toen erg tegen de prijs aan te hikken. Sinsdien stond het apparaat op mijn verlanglijst en na 20 jaar nog steeds dus nu ik hem MP zag heb ik hem maar binnengehaald.
Ik zou nu nog een Yamaha FM bak erbij willen hebben, denk aan TX81 of zoiets.

De TX81Z is een mooie bak :okdan: Had er vorig jaar eentje van een mede forumlid overgenomen en neemt minder ruimte in beslag dan de DX 100/21/27 :D

oooei TX81Z, leuke solidbass preset maar editten is een hel =(

huisorgels die geen 310 zijn.

Roland intelligent synths (E series)

MT32

FM synths die geen DX7 zijn :)

haha idd ...... en bv de a4000 sampler goeie bak / geen drolmeer waard ....

Al die Ensonique dingen hebben de DP chip aan boord.. dus 'n dikke DSP FX processor. Zie DP2 en DP4. Dat is een van de reden dat ik m'n ASR-X hou!

zekers tof een asr x in je studio ...of ander ensoniq spul
on verkoopbasar = raar ...want byna alle ensoniq gear = vett gemaakt esq bv = megaa/ en nog steeds niet duur
asr x = ook nog steeds250+ eu
mooie sampler bak

ik heb hele tijd terug een roland s760 gehad, sampler met zeer goede sound en zeer goede filters,
en nog met moeite verkocht voor 150 euro geloof ik...
stop er een zaagtand in en je hebt een brute synth alleen door het gebrek aan knoppen is ie niet populair.
als er een sampler zou zijn met de layout van bv een jp8000 zou het een hit zijn denk ik

kheb ook een s330 / s550 sampler ...idd met een monitor ..moet er eegt eens mee gaan wetrken ..een tablet op de korrel
ook nog
verkoop warde set met set sammples ..en monitor tablet en muis denk 200350.-;-]

doet maar niet wanty egt gewild ist niet egt / klinkt wel as een klok

een Siel DK80?

Zou ik best willen hebben als we de ruimte ervoor hadden maar de prijs is vaak nogal aan de hilarisch kant wat geldt voor de meeste onverkoopbare synths vandaar het ook onverkoopbare synth heet waarschijnlijk.

Back