vinyl

ponchovogel

vers als belegen brood
Hoe zit het met de vinyl en de cd...
Is het nou zo dat als je een nr maakt en dit uitbrengt dit automatisch eerst op plaat komt of is dit als artiest een keuze die je maakt..of cd of vinyl of allebei..?Als ik platen koop vind ik deze nr's alleen op complicatie cd's en niet op singles..niet dat ik dit erg vind maar vroeg t me gewoon af hoe dit verdeeld wordt in het grote aanbod van de cd's en platen.

dat wordt gewoon door het label bepaald

k maar is t zo dat er bv platen zijn die niet op cd uitkomen of andersom of is t gewoon w8ten hoe t aanslaat en dan cd en vinyl?

sommige labels vinden het cool om dingen alleen op LP uit te brengen om een zekere exclusiviteit aan hun releases te geven. vaak kun je op platen extended versies vinden voor de DJ's etc. veel dingen worden tegenwoordig helemaal niet meer op plaat uitgebracht maar alleen nog maar op cd, maar in de dance/electro/underground scene wordt het nog wel veel gedaan (en vast ook wel in andere scenes waar ik niet in thuis ben :D)

dus kortom: dat wordt gewoon door het label bepaald *D

wat mijn label meestal doet is de tracks gewoon op e.p.'s releasen, zeg maar 3 à 4 nummers per plaat, en dan na een stuk of 8 platen ofzo een verzamel (dubbel) cd uitbrengen.

oftewel hangt gewoon geheel van de platenmaatschapij af hoe ze het doen ;)

ik kies in overleg met de label baas welke nummers op plaat komen......en m'n label bepaald welke op hun eigen compilatie-cd's komen......andere labels krijgen demoos of horen de platen en kiezen dan nummers uit voor hun compilaties...

maar ja....

Origineel geplaatst door olafmol
dat wordt gewoon door het label bepaald

Back