Dat deze nog steeds gratis is!!!!!

en weer een juweeltje :P
http://electric-snow.net/plugins.html

jsCompShaper.png

had gisteren een ideetje voor een 'eternal sustain'.
De sustainer is opgedeeld in 2 compressor gedeelten.
Bij de eerste, door een klein beetje van de output weer terug te voeren naar de input van de compressor , zorgt die dat er altijd nog een input signaal is om te versterken, De tweede compressor zorgt ervoor dat een mogelijke dip tussen audio-in en de audio-feedback weer enigzins rechtgetrokken wordt.

even een 'maar'tje"
Na een tijdje wordt het sustain signaal enigzins vervormd doordat de frequentie van het input signaal nooit precies overeen zal komen met de feedback-tijd. Afhankelijk van de ingestelde feedback volume feedbacktime, attack en release tijden kun je dit minimaliseren (att 1 en dec 1 zijn van de feedback-compressor).

Het sustain-gedeelte van de plugin is dus niet echt goed gelukt... haha ik heb daarom ook maar een tail-decay erbij gedaan (die aan/uit gezet kan worden) om het signaal voor dit moment naar 0 te laten gaan. MAAR hij is daarentegen nog wel leuk te gebruiken als fx. Het feedbacksignaal kan tot 5x harder (of type zelf een hogere waarde dan 50 in) waardoor er een soort van reverb ontstaat, draai aan de feed-time knop en je morpht het sustain signaal (zonder dat die verdwijnt of ineens heel veel harder wordt).
Als je de tail-decay dus uit zet kun je na 1x een noot te hebben gespeeld, tot in de eeuwigheid je signaal door blijven moduleren. Deze decaytijd wordt realtime uitgerekend en moduleert zonder clicks.

Dus mix m over je synth, automate de delay-time en heb zo een doorflippende layer eroverheen :D

sik

Attachments

• Crazy Sustain.zip
    1,7 MB · Bekeken: 104
en zo is die eigenlijk nog leuker :D
Ingebouwde filter en flanger in de fx loop en 2 extra LFO's voor interne parameter modulatie

sik

Attachments

• Crazy Modulated Sustain.zip
    1,8 MB · Bekeken: 108
SSS, hoe goedbedoeld je inspanningen ook zijn, zullen we dit topic houden voor de echte juweeltjes en gewoon een eigen topic voor jou en je synthedit creaties?

mijn excuses, maar ik was getriggered door die delay en compressor die ik hier zag staan en dacht, goh, laten we die twee ideeen eens combineren... zal wel een eigen vst thread beginnen (als ik die eigenlijk niet al had, zit ik ineens te bedenken..maar das dan wel een tijd geleden op een zaterdag nacht gebeurd denk ik haha)

Nogal logisch dat die eerste nog steeds gratis is: je kan niet lezen welke knop welke is!

Laatst gewijzigd:
Overigens wordt deze plugin en techniek volledig uitgemolken op het moment.

Ghehe.......maar eehm is een buggy versie......vaak vastlopers project...... weg.....zelfde resultaat heeeeel makkelijk te maken in ableton.....zonder vastlopers :)

Ah fijn, gauw installeren, merkte dat de Molot nogal eens stopt met compressen zodra je aan de upsampling knop zit.

Hij loopt niet zichtbaar vast met een melding ofzo, maar hij stopte gewoonweg met compressen.

Hoop dat dat in deze 0.3 versie opgelost is :)

Ah, vandaar dat ik 'm af en toe zo super transparant vond klinken! ;)

Back