Dat deze nog steeds gratis is!!!!!

Overigens, Raphie, ik schat zo in dat je het heel erg druk hebt, maar is er al zicht op wederom zo'n geweldige bijdrage van je?

De vorige edities van "Dat-deze-nog-gratis-is" waren bijzonder goed te pruimen! :okdan:

Luiaard google it man 8D.......heel internet zit vol met graties spulletjes. Graties is tegenwoordig HQ in verhouding tot vroeger, dus kan niet fout gaan.

Luiaard google it man 8D.......heel internet zit vol met graties spulletjes. Graties is tegenwoordig HQ in verhouding tot vroeger, dus kan niet fout gaan.

denk je dat ik dat niet doe dan 8)?

Alleen vind ik mijn beoordelingsvermogen of iets wel of niet in dit topic kan niet van een dermate nivo dat ik jullie dure tijd daarmee zou durven verspillen en vandaar dat ik het graag aan de echte kenners overlaat :).

Laatst gewijzigd:
denk je dat ik dat niet doe dan 8)?

Alleen vind ik mijn beoordelingsvermogen of iets wel of niet in dit topic kan niet van een dermate nivo dat ik jullie dure tijd daarmee zou durven verspillen en vandaar dat ik het graag aan de echte kenners overlaat :).

Zelf ben ik heel erg fan van deze plugin:
http://varietyofsound.wordpress.com/2012/03/02/thrillseekerla-released-today/

Een soort van La2a compressor maar dan met variabele attack/release time en een erg overtuigende analoge sound (ook weer instelbaar hoeveel je daar van wilt..).. proberen zou ik zeggen!!

Helaas voor de mensen met een MAC.. het is Windows VST only!

Vraagje ivm upsampling: waarom zou je dit eigenlijk niet aanzetten? Puur om CPU te besparen (wat me in dit geval nogal raar zou lijken voor zo'n 'lichte' plugin), of heeft het nog andere effecten?

Limiter №6

Limiter №6

Van de maker van Molot is er nu een limiter.. een heel erg goede limiter!
En.. net als Molot, helemaal gratis!

limiter6-en.jpg

- 5 modules: RMS compressor, peak limiter, high-frequency limiter, clipper, true peak limiter
- high-quality signal processing to use for mastering purposes
- brickwall and soft limiting with different timing settings
- M/S and multiband modes
- optional 4x oversampling
- true inter-sample peaks (ISP) limiting
- analog-style indication
- 2 different GUIs

http://vladgsound.wordpress.com/plugins/limiter6/

Vraagje ivm upsampling: waarom zou je dit eigenlijk niet aanzetten? Puur om CPU te besparen (wat me in dit geval nogal raar zou lijken voor zo'n 'lichte' plugin), of heeft het nog andere effecten?
Je broek gaat ervan afzakken.

Als je een project hebt in 44.1 of 48khz dan kan upsampling heel nuttig zijn, maar werk je al in 88.2 of 96khz dan is de "noodzaak" van upsampling al een stuk minder groot.. en ga je nog een stapje verder en heb je een project in 192khz (insane).. dan zou ik me echt niet meer druk maken over oversampling en 'm dus lekker uit laten staan.

But that's me.. :D

limiter6-en.jpg

- 5 modules: RMS compressor, peak limiter, high-frequency limiter, clipper, true peak limiter
- 2 different GUIs

'k Ga 'm proberen.

Voor lo-fi effecten?

Als je een project hebt in 44.1 of 48khz dan kan upsampling heel nuttig zijn, maar werk je al in 88.2 of 96khz dan is de "noodzaak" van upsampling al een stuk minder groot.. en ga je nog een stapje verder en heb je een project in 192khz (insane).. dan zou ik me echt niet meer druk maken over oversampling en 'm dus lekker uit laten staan.

But that's me.. :D

Tot 192kHz upsamplen is wat weinig voor "distortion" vst's, lijkt mij.
En dit kan je dan ook het beste overlaten aan de software ontwerper.
Als je pluginn anders klinkt op verschillende sampling frequenties, dan weet de ontwerper niet wat hij doet en kan je je geld beter aan iets anders uitgeven.

Zover ik upsampling begrijp is het vooral om aliasing artifacts te voorkomen.

Klopt. Zeeer belangrijk voor een optimale geluidskwaliteit. Maar je moet het overlaten aan de pluginn ontwerpers die daar echt verstand van hebben.
Als muzikant zou je je daar niet mee bezig moeten houden.

limiter6-en.jpg

- 2 different GUIs

nice hoor! Bedankt voor de tip, gaan we gauw proberen.

[..]
Tot 192kHz upsamplen is wat weinig voor "distortion" vst's, lijkt mij.
En dit kan je dan ook het beste overlaten aan de software ontwerper.
Als je pluginn anders klinkt op verschillende sampling frequenties, dan weet de ontwerper niet wat hij doet en kan je je geld beter aan iets anders uitgeven.[..]

:erm: Dus oversampling vind je wel functioneel, want dat klinkt beter.. maar oh nee, een plugin mag in een project van 192khz niet anders klinken dan in een project van 44.1khz want dan is het een slechte programmeur....

:?

:erm: Dus oversampling vind je wel functioneel, want dat klinkt beter.. maar oh nee, een plugin mag in een project van 192khz niet anders klinken dan in een project van 44.1khz want dan is het een slechte programmeur....

:?

Ja. Met eq pluginns als uitzondering.
Maar er mag van mij wel een lo-fi schakelaartje opzitten hoor.

Ja. Met eq pluginns als uitzondering.
Maar er mag van mij wel een lo-fi schakelaartje opzitten hoor.

Maar spreek je jezelf dan niet enorm tegen?

Een plugin mag op 44.1khz niet anders klinken dan op 192khz.. maar een plugin in een 44.1khz project met goede oversampling mag met 4x oversampling wel beter klinken dan dezelfde plugin zonder oversampling?

Naja.. we komen er vast nooit uit.. :D

@Marando, de pluginn behoort dan toch ook niet slechter te klinken, alleen neemt hij dan meer processing in beslag....lijkt mij.

Maar spreek je jezelf dan niet enorm tegen?
Nee. Omdat evt oversampling gedaan moet worden binnen in de pluginn, dat is namelijk goed ontwerpen.

Een plugin mag op 44.1khz niet anders klinken dan op 192khz.. maar een plugin in een 44.1khz project met goede oversampling mag met 4x oversampling wel beter klinken dan dezelfde plugin zonder oversampling?
Deze vraag begrijp ik niet. Maar....
Een goed ontworpen pluginn klinkt op elke sampling frequentie hetzelfde.

Back