ik las de andere draad
toevallig gisteren een prophet600 gekocht en opgehaald, zit dan toch ook weer te twijfelen over de multi-trak - al met al een leuke set, zeker met de drumtraks en tom erbij.
maar ze zijn zo verschillend, dat jij weinig aan de keuze van een ander hebt. het gaat erom wat jij zoekt.
de prophet600 is de duurste van de 3 denk ik, en die heeft ook de stevigste sound (maar kan daarnaast ook heel mooi zacht klinken, mooie strings en pads. lekkere analoge sounds. dat kan de multi-trak ook, maar die mist de brutale geluiden. is gewoon allemaal wat liever. wel 6 outputs en multitimbraal, 6 track sequencer, voor wat het tegenwoordig nog waard is (hangt af van de rest van je setup).
en wat de knoppen versus multi-trak bediening betreft. alles went en multi-trak is ook te editten, maar wat minder makkelijk vraag is of je zo nodig aan alle knoppen moet draaien, heel de tijd. ze hebben allebei 100 presets. dus je kan wat kwijt aan basisgeluiden waar je met het veranderen van 1, 2 of 3 parameters weer veel verder op kan borduren. en dat kan met de multi-trak dus (bijna) net zo makkelijk als met de p600.
six trak zijn sommige mensen weg van, maar doe mij dan toch maar de multi of p600.
ik kies de p600 eerst, omdat die ook zo lekker industrieel kan klinken, is gewoon de brutaalste van de 3.