Nou hier gaat ie dan...op aanraden!
Ik ben nog zo groen als gras als het aankomt op electronische muziek.
Ik heb een Yamaha Rx8 en een Roland sc-55. Voor de Roland ben ik op zoek naar een synth die hem met MIDI kan aansturen. Het zou leuk zijn als de synth ook nog wat mogelijkheden heeft om geluiden te creëren. Ook moet hij low-budget zijn omdat ik ik nog gewoon aan het proberen ben of dit iets is voor mij.
Verder hou ik wel van draaiknoppen. Ik wil eerst gewoon wat gaan proberen te maken kijken wat er allemaal mogelijk is voordat ik echt me een bepaalde stijl aanmeet. Dus veel experimenteren.
Oh ja binnenkort heb ik ook een computer tot mijn beschikking die ik kan aansluiten.
En nou mijn vraag: Welke synth zou mogelijk iets voor mij zijn?
Sugesties, tips, hints, aanbiedingen zijn welkom!
J
Ik ben nog zo groen als gras als het aankomt op electronische muziek.
Ik heb een Yamaha Rx8 en een Roland sc-55. Voor de Roland ben ik op zoek naar een synth die hem met MIDI kan aansturen. Het zou leuk zijn als de synth ook nog wat mogelijkheden heeft om geluiden te creëren. Ook moet hij low-budget zijn omdat ik ik nog gewoon aan het proberen ben of dit iets is voor mij.
Verder hou ik wel van draaiknoppen. Ik wil eerst gewoon wat gaan proberen te maken kijken wat er allemaal mogelijk is voordat ik echt me een bepaalde stijl aanmeet. Dus veel experimenteren.
Oh ja binnenkort heb ik ook een computer tot mijn beschikking die ik kan aansluiten.
En nou mijn vraag: Welke synth zou mogelijk iets voor mij zijn?
Sugesties, tips, hints, aanbiedingen zijn welkom!
J

Kost rond de 300 maar dan heb je ook echt een synth die talloze geluiden kan crieeren. Een cs1x is sample based oftewel een rompler waarvan alle geluiden er eigenlijk al in zitten.